Ivy: כי קיצור דרך זה לא מילה גסה

אם קרה לכם שהלכתם לאיבוד בין כל האפליקציות אשר מצויות על המכשיר שלכם, ודווקא כשרציתם את אותה אחת ומיוחדת פתאום אתם לא מוצאים אותה - יש כעת פתרון ● הכירו את האפליקציה שתחסוך לכם הרבה לחיצות

Ivy

אחד הדברים שנובעים מהפתיחות הרבה של אנדרואיד (Android), פתיחות שמשום מה גוגל (Google) מנסה קצת לערער לאחרונה, היא שיש חיפוש מתמיד אחר פתרונות טובים יותר עבור פתרונות שכבר קיימים בפועל. מפתחים, חברות ויחידים כאחד, חופרים לפעמים לעומקים ממש כבירים כדי לנסות למצוא פתרון קצת אחר לבעיה שקיימת באמת או כזו שמטרידה קצת פחות.

אחד ההיבטים באנדרואיד שזוכה להרבה מאוד "תקיפות תיקונים" מעין אלו, הוא ממשק ההפעלה של האפליקציות השונות. ויש דברים בגו.

הממשק הבסיסי של אנדרואיד הופך יותר ויותר לערימה אחת ארוכה ומיוסרת של אפליקציות, כך שמי שמוגדר כמשתמש רגיל קצת מתקשה לפעמים למצוא את האפליקציות שהוא מחפש ברגע נתון.

גוגל מסלקת לאיטה את מגירת האפליקציות בכלל מהתמונה, ומנסה לנקות קצת את השטח, אבל עדיין, כשכן פותחים אותה מה שמוצאים זה רשימה ארוכה של אפליקציות שמסודרת לפי סדר כזה או אחר, ובעיקר לא ברור, ומכיוון שבכל התקנה של אפליקציה האייקון שלה נדמה שמוצא את מקומו באופן אקראי לחלוטין, הבלגאן רק הולך וגדל הולך ומסתבך, וזה עוד לפני שנתקלים במקרים שבהם שם האפליקציה המותקנת לא ממש זהה לשם בו היא משתמשת כדי להציע את עצמה ב-Google Play.

תחום מרובה פנים

אפליקציות מסוג משגרים ומסוג פסי צד באות לנסות לפתור את בעיית חוסר הסדר ולנסות לספק פתרון קל יותר למציאה, ואז גם להרצה, של אפליקציות כאלה או אחרות, תוך ניסיון לחסוך למשתמש כמה שיותר לחיצות אצבע מיותרות. ונכון, אם יש כמה מביניכם שטוענים שמדובר בתחום מרובה פנים והיבטים והצעות, זה אכן כך, וזו סגירת הקצוות מול הכתוב בפסקה הראשונה.

Ivy הוא פתרון מעין זה שמנסה להיות קצת הרבה יותר. מעבר להיותו כלי שיושב בצד ומכיל קיצורי דרך להפעלת האפליקציות המועדפות עליכם, והמשתמשים הם אלה שקובעים מה יוצג בפס הזה למרות שהוא מציע כמה ברירות מחדל, הוא גם מנסה להיות כלי שמאפשר הצצה מהירה לעוד דברים אחרים שיחסכו למי שמתקין את האפליקציה ביקורים בעמודי בית אחרים.

הדבר הראשון הוא שאפשר להוסיף לפס הצד למעשה עוד פס צד שני, כזה שמכיל רשימה של אנשי קשר חשובים כדי שהגישה אליהם תהיה מהירה בלי צורך לפתוח את אפליקציית אנשי הקשר – רק שיש עוד צורך בלחיצה נוספת כדי לבצע שיחת טלפון, אבל לפחות זה פותח הזדמנות לשלוח הודעה טקסטואלית, מיידית וכדומה במקום שיחה קולית. כדי לעבור בין הפסים הללו פשוט מחליקים אותם ימינה ושמאלה לאחר שפותחים את פס הצד באופן כללי.

כמובן שצריך להגדיר את הפס הנוסף בהגדרות, ואם משתמשים בפס אנשי קשר לצד פס האפליקציות המועדפות, אז עם פתיחת פס הצד מופיעות מתחתיו שתי נקודות. בהגדרות גם אפשר לקבוע הגדרות כלליות יותר כמו המיקום של פס הצד, שמאל או ימין, לקבוע את אורך, עומק ושקיפות "ידית המשיכה" של פס הצד, ועוד כמה הגדרות שמתייחסות לדרך בה אנדרואיד מתייחסת לפתרון הזה. אבל אלו הגדרות הבסיס בלבד.

מנסה להיות יותר

איך בכלל מגיעים להגדרות? אם על ידי הפעלת האפליקציה או אם על ידי פתיחת פס הצד ולחיצה על אייקון בחלק התחתון של המסך שנראה כמו גלובוס קטן. בהגדרות מגלים שאפשר לשלוט בכל היבט של פס הצד.

תחת Apps Ribbon אפשר לקבוע אלו אפליקציות יופיעו בפס הצד להפעלה מהירה, כשגרירה של אפליקציות ימינה מוחקת אותן מהרשימה, ואילו גרירה מעלה ומטה קובעת את סדר ההופעה. לחיצה על "פלוס" מאפשרת הוספה של אפליקציות, ואם מספר האפליקציות גדול ממה שאפשר להציג בפס הצד, פשוט גוללים מעלה ומטה. באותו אופן שולטים ב-People Ribbon, פס אנשי הקשר.

אבל כאמור Ivy מנסה להיות יותר, והוא לא מתכוון לעצור בתוספת של פס אנשי קשר בלבד. אם רוצים אפשר להוסיף גם קבלת תזרימי מידע, RSS שיופיעו בתחתית המסך.

קודם כל יש לאפשר זאת במסך Rss Feed, כשאפשר לאחר מכן – על ידי לחיצה על "פלוס", נכון, להוסיף תזרימים אם מתוך הרשימה המוצעת באפליקציה עצמה או אם על ידי הוספת כתובת מותאמת אישית. התזרימים מופיעים עם פתיחת פס הצד, ולחיצה על סימן פתיחת המגירה שמופיע מעל התזרים מאפשר לבחור את המקור ממנו רוצים לראות את ההודעות שיופיעו – וזה בעצם יכול להפוך לפס שמאפשר הצצה מהירה לחדשות או לכל דבר אחר שמעניין אתכם.

ואם זה לא מספיק, ניתן להוסיף לאפליקציה, דרך דף ההגדרות Widgets, גם את הווידג'טים שחשוב לכם לעקוב אחריהם, כשאת הבחירה מבצעים מתוך הווידג'טים שמוצעים במערכת. אם בוחרים להפעיל את הווידג'טים מופיע אייקון נוסף לצד הגלובוס, בדמות חלון, ולחיצה עליו פותחת את הווידג'ט הראשון. המעבר בין הווידג'טים מתבצע על ידי גרירה שמאלה ימינה. מעל חלונית הווידג'ט יש פס תפריט קטן שבו אפשר לבחור לסגור את הווידג'ט, להרחיב אותו או להציג אותו במקום מלמטה, מלמעלה וחזור.

שאר ההגדרות של Ivy ברורות מאליהן, לפי השמות, והאפליקציה עובדת בצורה יציבה וקלה ומהירה מבלי להקשות על המערכת. כדי לנצל אותה היטב צריך כמובן קצת להתאמץ ולהכין את הרשימות הנכונות אבל היא בהחלט יכולה לשמש כנקודת גישה יחידה לרוב הצרכים של המשתמש, כשאסור כמובן לשכוח שמהאפליקציה העצמה אפשר להגיע לאחרות לפי הצורך, החל בהודעת RSS שאפשר לפתוח בדפדפן, ועד הודעה בווידג'ט שלחיצה עליה פותחת את האפליקציה המתאימה במלואה.

להורדה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים