מייסד אטארי מפתח חברת משחקי מציאות מדומה

נולאן בושנל, ממייסדי קונסולת המשחקים המפורסמת והנוסטלגית, משיק חברה שעתידה להביא משחקים וירטואליים אולטרה-מתקדמים לאולמות הווידיאו-ארקייד

נולאן בושנל, מייסד אטארי ו-Modal VR. צילום: ויקיפדיה

בשורה משמחת לכל מי שמתגעגעים לראש היצירתי של מייסד אטארי (Atari), ולנפלאותיו. נולאן בושנל, מי שהיה מאבותיו של אטארי המפורסם, עסוק מתמיד בימים אלה. בנוסף לעשייתו בתחום המשחקים לניידים, חלוץ משחקי הווידיאו משיק כעת חברת מציאות מדומה אשר עונה לשם Modal VR.

Modal VR מבטיחה שילוב של חומרה ותוכנה אשר מספק חוויות וירטואליות מתקדמות מהסוג שמגמד את כל מה שראינו עד כה מ-HTC Vive ו-Oculus Rift.

המשחקים של החברה שפיתח בושנל הם לגמרי אלחוטיים, בעלי השהיה נמוכה (פחות מ-10 אלפיות השנייה), ויכולים להעסיק מספר רב של משתמשים באזורים נרחבים של אפילו 900 אלף מ"ר.

לשחקנים יש חליפות גוף שלמות, שמשמשות לצורך הפעלת המשחקים, בנוסף לקסדה המתקדמת. במקום להגביל את המשתמש לישיבה או לשהייה בחדר בקנה מידה של VR (ר"ת Virtual Reality), המפתחים יכולים ליצור חוויות מתפרצות בלוקיישנים נרחבים במיוחד.

להיכנס לחיים של מישהו אחר

בושנל, שהוא ללא ספק עדיין בעל ראש שחושב תמיד קדימה וחוזה את העתיד, אומר בסרטון התדמית הקצרצר של החברה שלו כי לדעתו בעתיד הלא-רחוק נפסיק "ללכת לסרט לראות חיים של מישהו אחר", ובמקום – נתחיל "להיכנס לחיים של מישהו אחר".

כפי שכבר ניתן לנחש על פי התיאורים, Modal VR אינה מעצבת משחקים שתוכלו לקנות לצורך שימוש אישי. הכיוון המסתמן של החברה הוא לייצר משחקים לאולמות וידיאו-ארקייד. אפשר לחשוב על זה כעל גרסה מאוד מאוד מתקדמת של משחקי המציאות הווירטואלית שהכרנו בשנת 1990.

להרחיב את היכולות של תחום המציאות המדומה

הפיתוח של Modal VR לא חייב להישאר מוגבל לתחום המשחקים – הוא עשוי גם לאפשר לעסקים למשל, ליצור יישומי VR המותאמים אישית בעבור עובדיהם, כגון כלי הדגמה המאפשרים למהנדסים לראות הדמיות בגודל הטבעי של עבודתם.

הטכנולוגיה של החברה נמצאת עדיין בשלב האבטיפוס, ורק תתחיל בהפצת ערכות פיתוח בטא "בקרוב". במידה שהמוצר יעבוד טוב כפי שמובטח לנו, הוא יוכל להרחיב לא רק את היכולות של תחום ה-VR, אלא גם את טווח השגתו.

בנוסף, בעוד שיזמים רבים מתקשים למכור את מוצריהם ולשכנע אנשים לרכוש את החומרה שלהם, ייתכן שבושנל והחברה שפיתח לא יידרשו לכך כלל – המשתמשים יצטרכו רק לשלם על סשן שבו ישתתפו, ויוכלו להצטרף למשחק מרובה-משתתפים, מה שבינתיים אינו מעשי וגם בלתי אפשרי לביצוע באמצעות הטכנולוגיה הקיימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים