אלעד פירן, ROM: "תחום ניהול הידע התקדם – הלקוחות לא תמיד"

לדברי פירן, יועץ ניהול ידע ב-ROM Knowledgeware, "המשתמשים בארגון רוצים לאתר את המידע הרלוונטי עבורם, אך מנגד - הם לא מוכנים לשתף אותו"

אלעד פירן, יועץ ניהול ידע, ROM Knowledgeware. צילום: יניב פאר

"תחום ניהול הידע מצוי במעין בועה חשיבתית. בעוד הוא התקדם, הלקוחות הארגוניים לא תמיד התקדמו גם הם", כך אמר אלעד פירן, יועץ ניהול ידע, ROM Knowledgeware.

פירן דיבר ברב-שיח שנערך בנושא ניהול ידע וניהול מסמכים. רב-השיח נערך בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס שיתקיים בנושא. הכנס, KMDM2016, ייערך ביום ה' ה-24 לנובמבר, באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את רב-השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פירן, "המשתמשים בארגון רוצים לאתר את המידע הרלוונטי עבורם, אך מנגד – הם לא מוכנים לשתף אותו. קיים פער בין הרצון, המתודולוגיות והחשיבה המתקדמת של ניהול ידע – לבין מה שקורה בשטח. כך, לעתים נוצר מצב בו ארגונים מסתירים מידע. מדובר על אתגר לשינוי המצב ברמה האישית-תרבותית".

תפקידם של אנשי ניהול הידע, סיכם פירן, "כאנשים המגיעים מבחוץ, הוא להראות לארגונים את ההזדמנויות הטמונות בשיתופיות שבמסגרת ניהול הידע, לא רק להראות מהו הכלי וכיצד להשתמש בו – אלא גם את כל הגישה שמסביב לכלי".

ד''ר מיקי ונגהיים, מנכ''ל ERGO. צילום: יניב פאר

ד"ר מיקי ונגהיים, מנכ"ל ERGO. צילום: יניב פאר

ד"ר מיקי ונגהיים, מנכ"ל ERGO, אמר כי לצד הצורך להניב בפרויקטים שכאלה תועלות של יעילות ומצוינות תפעולית, נדרשת גם ידידותיות. "יש לנו לקוחות מסוגים שונים, העורכים פרויקטים בערוצים שונים – טלפון, מובייל, פנים מול פנים. מה שאנו מבחינים בו בשנה-שנתיים האחרונות הוא עבודה רבה סביב ניהול תהליכים. איך לגרום לאוכלוסיות שונות לתקשר ולהתממשק עם הארגון באמצעים שונים. איך לגרום למשתמשים לעשות את העבודה בעצמם".

לדברי ד"ר ונגהיים, "נדרשת הנגשה של המידע לצד מיכון של התהליכים. החוכמה היא לשתף ידע ולעדכן אותו. זאת, כאשר בבסיס הניהול העסקי מונחת התפיסה לפיה נדרשת יעילות".

"החוכמה כיום, בעולם הרב-ערוצי, היא להנגיש את הידע, שהלקוחות יעשו את העבודה במקומנו", אמר.

בפרויקטים רבים, הסביר, "מושם דגש על רב-ערוציות, שתהיה נוחה. זה לא יקרה בלי ניהול ידע. אנו עוסקים ביצירת שפה משותפת והעברת המידע אל הלקוחות".

הוא סיכם באומרו כי "האתגר שלנו הוא לא לחשוב פנים ארגונית – אלא לחשוב על הלקוחות של הלקוחות. להנגיש את הידע לקהל הרחב. ישראל מתקדמת מאד בתחום. פרויקטים אלה, של הנגשת המידע הממשלתי לציבור, אורכים שנים, אבל יש פתיחות מצד הממשלה, כי היא מבינה את הערכים המוספים שזה מביא, לצד התייעלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים