"הדטה סנטר הופך לעוד מרכיב תחרותי של ה-IT לטובת העסק"

"אסור לאנשי ה-IT להתבלבל", אמר דושי גונאווארדנה, מנהל פיתוח עסקי לתחום מכולות המחשוב ב-APC-שניידר אלקטריק ● "דטה סנטר הוא לא העסק, הוא צריך להיות המאפשר - לסייע ולהיות נכון ורלוונטי גם בעוד חמש שנים"

דושי גונאווארדנה, מנהל פיתוח עסקי לתחום מכולות המחשוב ב-APC-שניידר אלקטריק

"האתגר של המנמ"ר הוא להיערך למחר. אסור לו להישאר במצב בו הדטה סנטר מהווה עוד משקולת על צווארו. כך, הדטה סנטר יכול וצריך להיהפך לעוד מרכיב תחרותי בארגז הכלים של ה-IT, בבואו לסייע לעסק", כך אמר דושי גונאווארדנה, מנהל פיתוח עסקי, תחום מכולות המחשוב ב-APC מקבוצת שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

גונאווארדנה התראיין לאנשים ומחשבים עת ביקר בארץ בימים אלה. לדבריו, "התהליכים המחשוביים הם הנדרשים לאפשר את התהליכים העסקיים. אסור לאנשי ה-IT להתבלבל: דטה סנטר הוא לא העסק, הוא צריך להיות המאפשר. על הדטה סנטר לסייע לעסק, להיות נכון ורלוונטי גם בעוד חמש שנים, עם מטרות העתיד: קישור למחשוב ענן, שיפור חוויית המשתמשים, והפיכת הארגון לדיגיטלי".

על מנת שזה יקרה, הסביר גונאווארדנה, "על המנמ"ר ואנשי צוותו לשאול כמה שאלות מפתח: איך הדטה סנטר מסייע לגידול של העסק? מיהם המתחרים של הארגון? מיהם הלקוחות? איך בונים תשתיות דיגיטליות כך שיאפשרו פעילות בעידן החדש? איך לבנות את הפתרונות כך שיסייעו לניהול העסק באופן יעיל ותחרותי, תוך צמצום ההוצאות, וטיפול בהיבטי הגידול בכמויות המידע והקיבולות".

מרכז מחשוב במכולה ניידת

"יש כמה כלים ומתודולוגיות לעולם הדטה סנטר, על מנת להפוך את התפעול שלו ליותר יעיל. אחד הפתרונות אותו אנו מציעים הוא בניית מרכז מחשוב במכולה ניידת", אמר גונאווארדנה.

"המכולה יכולה לעבוד באופן עצמאי ללא תלות בתשתיות האתר של הלקוח. היא מבטיחה שרידות גבוהה, בזכות תצורת N+1, שבה קיים גיבוי לכל אחד מהרכיבים הקריטיים במערך האנרגיה והתשתיות. המכולה כוללת בתוכה את כל היבטי הדטה סנטר הנדרשים לתפעול שלו – כל המערכות החיוניות תומכות בתצורה התואמת לתקן Tier3, לרבות מערכות חשמל, גנרציה, אל-פסק, מיזוג, מערכות מתח נמוך, ניטור ובקרה. תשתיות חשמל, בהספק כולל של 100KVA תומכות במסדי ציוד (racks), המתוכננים ליעילות אנרגטית מיטבית.

לדברי גונאווארדנה, "תפעול הציוד מתבצע באופן מלא מתוך המכולה, המופרדת ומוגנת מהסביבה החיצונית. הפתרון הוא מודולרי לחלוטין, באופן המאפשר הרחבה עתידית לחוות מכולות נוספות, אם הלקוח רוצה בכך. המטרה היא להבטיח ללקוח הארגוני גמישות מירבית, עם התמודדות עם צמיחה מהירה בהיקפי הידע, או צורך בעוד יכולות המחשוב הנדרשות. המבנה המודולרי של מרכז המחשוב מאפשר לתמוך במגוון רחב של תסריטי פעילות, בתוך המערכת הקיימת ובשילוב מערכות עתידיות, כדי שה-IT יוכל לספק למשתמשים את תשתיות הטכנולוגיה הדרושות להם".

קיצור משך ההטמעה משנים לשבועות

לדטה סנטר במכולה יש כמה יתרונות, אמר גונאווארדנה. "המרכזי הוא בקיצור זמן האספקה וההטמעה משנה-שנתיים לשבועות ספורים. כיום אנו מדברים על פרק זמן של 16 שבועות ואנו עובדים לשפר זמן זה ל-8-10". הוא הוסיף כי "אנו פועלים להטמעת דטה סנטרים שכאלה זה זמן רב בתעשיית המכרות, ארגוני חינוך ואנרגיה, וצבאות. אלה מתאפיינים בדרישות משתמשים מהירות לצד הצורך באספקה מהירה של השירותים".

עוד ציין גונאווארדנה, "כי הדטה סנטר במכולה מתאפיין בסטנדרטיזציה, בשיפור יכולות ה-IT, וצמצום העלויות האנרגטיות". המטרה, סיכם, "היא לאפשר למנמ"ר ולאנשים לנהל את בניית מערך ה-IT שלהם בצורה מיטבית, תפעולית וכספית, וזה מה שהדטה סנטר במכולה עושה".

דורון קרופמן, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק. צילום ניב קנטור

דורון קרופמן, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק. צילום ניב קנטור

דורון קרופמן, מנהל חטיבת APC בשניידר אלקטריק ישראל, ציין כי "לפני שנה התקנו מכולה לעיבוד נתונים – ראשונה במגזר האזרחי בישראל. מדובר במרכז מחשוב עתיר ביצועים – במכולה ניידת – אשר הותקן במכון ויצמן למדע. זאת, לטובת המרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית".

קרופמן סיים בציינו כי "חידושים טכנולוגיים נוטים לחלחל בין תחומים שונים. היעילות המוכחת והביצועים הגבוהים של המרכז במכון ויצמן למדע צפויים להתניע תהליכים ופרויקטים דומים, בארגונים המתמודדים עם הצורך במחשוב עתיר ביצועים, בעל שרידות גבוהה וטווח הרחבה גמיש במיוחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים