נילי שלו מונתה למנכ"לית המינהלת הישראלית למו"פ האירופי

שלו היא בעלת ניסיון בפיתוח עסקי גלובלי ובקידום הכלכלי של ישראל בעולם ● המינהלת, ISERD, פועלת ליישום ההסכמים הכלכליים בין ישראל לאיחוד, בכלל זה תוכנית Horizon 2020

נילי שלו, מנכ"לית ISERD - המינהלת הישראלית למו"פ האירופי

ISERD – המינהלת הישראלית למו"פ האירופי – מינתה את נילי שלו למנכ"לית הארגון. היא תחליף את מרסל שטאון, שפרש מהתפקיד לא מכבר.

המינהלת אחראית על יישום ההסכם הטכנולוגי-מדעי בין מדינת ישראל לאיחוד האירופי, ובכלל זה על היישום בישראל של תוכנית Horizon 2020.

שיתוף הפעולה החל כשישראל הצטרפה לתוכנית המסגרת למחקר ולחדשנות של האיחוד האירופי לפני 20 שנים. התוכנית משלבת מחקר תעשייתי ואקדמי והיא מתחדשת כל כמה שנים, כאשר Horizon 2020 היא התוכנית הנוכחית. תקציבה עומד על כ-77 מיליארד יורו ומדינת ישראל עתידה להשקיעה בה כמיליארד יורו.

במסגרת התפקיד תהיה שלו אחראית על יצירת וניהול תשתית התמיכה ומערך הפעילות של ISERD. בנוסף, היא תפעל להגברת השתתפותם של גופים ישראלים מהתעשייה, האקדמיה וארגונים נוספים – כבתי חולים, רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה – בתוכניות מדע, טכנולוגיה, חדשנות ומחקר בהן מעורב האיחוד האירופי. כמו כן, היא תפעל להרחבת המעורבות של הגורמים הישראליים שכבר משתתפים בתוכניות אלה, לקידום ישראל בתוך מנגנוני האיחוד האירופי ולקידום שיתופי פעולה מחקריים ותעשייתיים בינה לבין מדינות אירופה.

לשלו 20 שנות ניסיון בפיתוח עסקי גלובלי, קידום שיתופי פעולה בינלאומיים, שיווק ומיתוג ישראל בעולם. היא שימשה בתפקידי מפתח שונים במשרד הכלכלה, בהם הקמה וניהול של מחלקת כלי הסיוע במינהל סחר חוץ, נספחת מסחרית של ישראל באוסטרליה ומנהלת קרן חברות הסטארט-אפ של לשכת המדען הראשי. בתפקידה האחרון היא כיהנה כצירה הכלכלית של ישראל בניו-יורק – תפקיד שבמסגרתו היא הייתה אחראית על קידום הקשרים הכלכליים בין ישראל למדינות צפון ומזרח ארצות הברית.

שלו מומחית לפרויקטים משותפים לממשל ולמגזר העסקי ולניהול הממשק שביניהם, ובעלת ניסיון גם בסקטור הפרטי, לאחר שהייתה מנהלת השיווק של חברת מיה מקבוצת אריסון. היא בעלת תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותארי MBA ו-MA בתקשורת – שניהם מהאוניברסיטה העברית.

"אפעל לקידום הצלחת החדשנות הישראלית באירופה"

לדברי שלו, "השתתפות ישראל בתוכניות המו"פ האירופיות לאורך השנים הניבה תועלות רבות ושונות לגופי תעשייה, אקדמיה וגופים נוספים בישראל שלקחו ולוקחים בה חלק. היא הזרימה לישראל מענקי מחקר בגובה של מאות מיליוני יורו, עזרה להגדלת התחרות בתעשייה, חיברה בין חוקרים ומדענים ישראלים לאירופים וסייעה בהשבת חוקרים ישראליים מהעולם ארצה. אפעל לקידום הצלחת קהילת החדשנות הישראלית באירופה".

אבי חסון, המדען הראשי, יו"ר רשות החדשנות ויו"ר ועדת ההיגוי של ISERD, אמר כי "המינוי החדש הוא בעל משמעות רבה לפעילות רשות החדשנות. לשלו ניסיון רחב בפעילות לקידום יחסי החוץ והחדשנות של ישראל – מבית ומחוץ. ניסיון זה מאחד את תחום המחקר והפיתוח עם הבנה עמוקה בקידום הייצוא והחדירה לשווקים בעולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניו יורק

    נילי שלו תותחית על , מקצוענית מהרמה הגבוהה ביותר מגיעה לה !!!

אירועים קרובים