פייסבוק משיקה אפליקציה עצמאית המוקדשת לאירועים

כלי האירועים של הרשת החברתית משמש מיליונים, אבל להפצה בו אחראית בעצם קבוצת משתמשים קטנה יחסית ● עכשיו משיקה הענקית גרסה כיישום שאמורה להפוך את הכלי לנגיש יותר לכל

פייסבוק. צילום: BigStock

650 מיליון אנשים מכל רחבי העולם משתמשים בכלי האירועים (Events) של פייסבוק (Facebook). מתוכם 100 מיליון עושים זאת בכל יום. זה אולי נשמע כמו מספר עצום אך למעשה מדובר בקבוצה קטנה יחסית של פעילי הארדקור שמגלים את המסיבות והמפגשים האלה, אז מזמינים אליהם את כולם.

מעכשיו תספק הענקית ממנלו פארק למשתמשיה המתעניינים ביציאות, מסיבות, הפגנות, מפגשים ובילויים – אפליקציה ייעודית לגלישה וחיפוש אחרי האירועים השונים המתרחשים בסמוך אליהם.

להתבלט מהקשקשת ברשת

האפליקציה Facebook Events אמורה להקל על משתמשיה לראות את כל התכניות שלהם יחד במקום אחד, וזאת בזכות היכולת שלה למשוך אליה לוחות שנה מהסמארטפון שלכם.

בנוסף, באמצעות Facebook Events יוכלו המשתמשים לאתר אירועים תוך שימוש במפה אינטראקטיבית, או לחפש אותם על פי משתנים כגון תחומי עניין או תאריך. המשתמשים יקבלו גם אפשרות לראות אירועים שחברי הפייסבוק שלהם מתכוננים לפקוד, לעקוב אחרי אירוע וכן לקבל עדכונים מאירועים עתידיים שנרשמתם אליהם בעבר. ובעיקר – להתמקד באירועים בלבד ולא ברעש שיוצרת הקשקשת המקובלת ברשת.

אפליקציית הליבה של פייסבוק עדיין תציע את תכונת האירועים המוכרת שלה, והפעם החברה לא תיאלץ את המשתמשים להתקין את היישום, כפי שעשתה עם ה-Messenger בזמנו. בינתיים הענקית עדיין שוקלת כיצד לקדם את קיצור הדרך אל המוצר העצמאי מאפליקציית הרשת החברתית.

לא שיבוט של יישום או שירות קיים

היישום החדש מתבלט בכך שאין לו ממש אח ורע עד כה, והוא לבטח לא שיבוט של יישום או שירות קיים. הדברים מאפשרים לחברה להיכנס לנישה שעשויה ליצור תלות גדולה יותר בשירותיה. אחת ההשפעות הצפויות היא השפעה רגשית-פסיכולוגית שכן השתתפות באירועים חברתיים, תרבותיים ומקצועיים מותירה זיכרונות שאנשים נוטים לייחס את עזרתה של פייסבוק ליצירתם, וגם זה עשוי להיות עוד נדבך בתלות שלנו בשירותיה של החברה.

כשתעלו את Facebook Events תראו מיד אירועים שהוזמנתם אליהם או שמישהו ביקש מכם להשיב עליהם במיידית, מה שמכונה RSVP (ר"ת מצרפתית Respondez s'il vous plait). גלילה כלפי מטה תציג בפניכם עדכון של אירועים שפייסבוק סבורה שיעניינו אתכם, בהתבסס על מה שאליו הולכים חבריכם, על המיקום שלכם, תחומי העניין שלכם, דפים שהענקתם להם לייקים, ומני עניינים רבי משמעות אחרים.

תכונת לוח שנה לריכוז כל האירועים

בנוסף, תכונת לוח השנה שנכללת ביישום מאפשרת לכם למשוך מלוח השנה של ה-iPhone שלכם את הנתונים, בכדי להראות לכם את כל הפגישות והתכנונים שלכם במקום אחד. ניתן לסנכרן יומנים אחרים, כמו זה של גוגל (Google) למשל, אל הטלפון שלכם ואז לסנכרן אותם לפייסבוק בכדי למשוך פגישות מכל מקום.

כמו תמיד, כדאי לקחת בחשבון כי כל הפעולות שאותן תבחרו לבצע באפליקציה יהיו זמינות ויופיעו בחשבון הפייסבוק שלכם, מה שיאפשר גם לחברים אשר לא הורידו והתקינו את היישום החדש לראות לאן אתם הולכים ומתי.

מנהל המוצר Facebook Events, אדיטיה קולוואל, אמר לאתר TechCrunch כי "תזת הליבה מאחורי האפליקציה הזו היא שאם אנו בונים משהו למען האנשים שממש משתוקקים לגלות אירועים, לאנשים יהיה כיף".

האפליקציה זמינה כבר כעת למכשירים מבוססי iOS בארצות הברית, ותושק בקרוב גם בגרסת האנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים