בזירת הפיגוע: גלעד ארדן מאשים את פייסבוק

"לפייסבוק ולחברות האינטרנט יש אחריות ישירה להסתה", אמר השר לביטחון פנים בזירת הפיגוע בירושלים, בו נרצחו שני בני אדם

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, האשים היום (א') את פייסבוק (Facebook) בהסתה שלדבריו הביאה לפיגוע שאירע הבוקר בירושלים, בו נרצחו אישה כבת 60 ושוטר יס"מ. הפיגוע אירע ליד המטה הארצי וארדן אמר את הדברים בהגיעו למקום.

לדבריו, "לפייסבוק ולחברות האינטרנט יש אחריות ישירה להסתה. פייסבוק פתחה מחדש דפים של החמאס בשבוע שעבר וזו שערורייה". הוא ציין כי לא הייתה התרעה ממוקדת על הפיגוע, "אבל אמרנו כל הזמן שייתכן שבגלל העלייה בהסתה יהיו החלטות של מפגעים בודדים".

לפני כמה חודשים החלו ארדן ושרת המשפטים, איילת שקד, להיאבק בהסתה שמתחוללת בדפי פייסבוק שונים נגד ישראל. ביולי האחרון הוא אמר כי "דם חלק מנפגעי הטרור על הידיים של פייסבוק". בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 טען השר לביטחון פנים שהרשת החברתית לא עושה די על מנת למנוע את ההסתה שלדבריו מובילה לטרור.

"הדור הצעיר ברשות הפלסטינית אוגר את כל ההסתה והשקרים מהרשתות החברתיות ובסוף יוצא לבצע מעשי רצח. זה קורה על הפלטפורמה של פייסבוק. אני בעד שאדון (מארק) צוקרברג יתחיל לעשות ניטור עצמי", אמר.

הוא הוסיף כי "זה הזמן שהישראלים יציפו את צוקרברג בקריאות לנטר את הפלטפורמה הזו".

יותר מכך, על פי השר לביטחון פנים, "פייסבוק מחבלת בעבודה של משטרת ישראל כי גם כשהמשטרה פונה אליה היא אינה משתפת פעולה, ויש לה רף גבוה מאוד להסרת תכנים ופוסטים".

ארדן ושקד אמרו כי הם רוצים להסדיר את הדברים בשיתוף פעולה עם הרשת החברתית, אולם איימו כי אם זה לא יצליח, הם ייפנו למישור החקיקתי. יצוין כי ארדן אמר בעבר כי הממשלה מקיימת "דיאלוג קבוע" עם פייסבוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה לדרמן

    כבוד השר ארדן מעלה את נושא פייסבוק בכל הזדמנות. זה מתחיל להיות פטטי !!! כבוד השר ארדן, אם זה פוגע בביטחון העם בישראל בבקשה תחתוך אותם !!! תויצא אותם מקהל ישראל. מספיק עם הבכיינות.

אירועים קרובים