NSA: עובד קבלן נעצר באשמת ריגול כנגד הסוכנות לביטחון לאומי

האם לאדוארד סנואודן הבא קוראים הרולד מרטין? גבר ממרילינד שהועסק כקבלן משנה בסוכנות, נעצר באשמת גניבת מסמכים סודיים ביותר ● לא ברור בינתיים מה עשה בהם החשוד וכמה נזק נגרם לביטחון המדינה

למען מי אתה עובד? צילום אילוסטרציה: BigStock

גבר ממרילנד שעבד כקבלן בעבור ה-NSA (ר"ת National Security Agency) נעצר ב-27 באוגוסט בגין גנבת חומר חסוי לכאורה מהסוכנות. החומר נמצא מאוחר יותר בביתו ובמכוניתו, כך דיווחו בכירים אמריקנים אתמול (ד').

החשוד בן ה-51, העונה לשם הרולד תומאס מרטין השלישי, שהיה בעל סיווג בטחוני לאומי גבוה ביותר, עדיין נמצא במעצר, כך על פי משרד המשפטים. עורכי הדין שלו אומרים כי אין ראיות לכך שהוא "התכוון לבגוד בארצו".

אותה חברה שהעסיקה את סנואודן

מרטין הועסק על ידי Booz Allen Hamilton, אשר מספקת את מרבית מערכות הסייבר לסוכנות הביטחון הלאומי האמריקנית. באותה חברה הועסק כקבלן גם המדליף המפורסם אדוארד סנואודן, כשלקח מטמון עצום של מסמכים מסווגים ונמלט מארצות הברית בשנת 2013. מרטין גם היה רשום כסטודנט לתואר שני במערכות מידע באוניברסיטת מחוז מרילנד בבולטימור (University of Maryland Baltimore County), כך אישרה דוברת האוניברסיטה, דינה ויניק.

זמן קצר לאחר היוודע דבר מעצרו של מרטין צייץ סנואודן בטוויטר (Twitter): "זה ענק. האם ה-FBI עצר בחשאיות את האדם שמאחורי הדיווחים שה-NSA ידעו על פגמים ענקיים במוצרים אמריקנים"?

פריצה לרשתות מחשב של ממשלות זרות

לפי הדיווחים, את דבר ההפרה הפנימית גילה ה-FBI באמצע חודש אוגוסט, כאשר קבוצה המכנה עצמה The Shadow Brokers הציעה למכור כלי פריצה וירטואלי של NSA וסודות אחרים בעבור 500 מיליון דולרים, כך סיפרו מקורות בכירים לחדשות NBC. חלק מהחומרים שהיו ברשותו של מרטין ובידיהם של הברוקרים שבצללים היו זהים, כך על פי גורמים רשמיים. כעת חוקר ה-FBI אם יש קשר בין המקרים.

המידע שנמצא בחיפוש שנערך בביתו ובמכוניתו של מרטין הוא בחלקו מהסוג המסווג והרגיש ביותר, שזכה להגדרה Top Secret of Sensitive Compartmented Information, כך על פי הדיווחים. על פי הניו יורק טיימס (New York Times) מרטין גנב בין השאר צפנים אשר שימשו לצורך פריצה לרשתות מחשב של ממשלות זרות.

ידע שמדובר במידע מסווג

"אנחנו לוקחים סוג כזה של התנהגות מאוד ברצינות", אמר עוזר היועץ המשפטי לממשלה, ג'ון קרלין, בפסגת CNBC Cambridge Cyber אולם סירב לדון במניע לגנבה. "כאשר אתה עובד ממשלה אתה נשבע שבועה להגן על המידע, בידיעת הנזק שחשיפת מקורות ושיטות יכול לעולל ליכולת שלנו להגן על עצמנו מפני איומים זרים", הוא אמר.

בנוגע לאופי המסמכים שהיו בידיו של מרטין נכתב בתלונה כנגדו כי "מסמכים אלה הופקו באמצעות מקורות ממשלתיים רגישים, שיטות ויכולות, שהם קריטיים למגוון רחב של סוגיות ביטחון לאומי. הגילוי של המסמכים יחשוף את המקורות, השיטות והיכולות הרגישים הללו".

על פי הנאמר בניו יורק טיימס, החשוד הסכים להיחקר לאחר שנעצר. "תחילה מרטין הכחיש הכל, אך לאחר שעומת עם מסמכים ספציפיים, הודה כי לקח מסמכים וקבצים דיגיטליים ממקום עבודתו אל ביתו ורכבו, אף שידע שמדובר במידע מסווג", כך מפרטת התביעה. כעת מצפה מרטין, שנעצר באוגוסט, למשפטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים