תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

OpenStack: איך לפרוס IaaS ביעילות? חלק ב'

06/10/2016 13:06
וויצק פורמנקייביץ', מנהל אזורי מרכז ומזרח אירופה לארכיטקטורת פתרונות, רד-האט

כתב: וויצק פורמנקייביץ', מנהל אזורי מרכז ומזרח אירופה לארכיטקטורת פתרונות, רד-האט (Red Hat)

לפני ששוקלים הטמעת OpenStack בארגון, נדרשת תמונה מלאה של ה-IT: רשימה מפורטת אשר מסווגת את כל עומסי העבודה הנדרשים. על התיאור לכלול נושאי ליבה כגון אבטחת ענן (חוקים ורגולציה בנושאי אבטחת נתונים ופרטיות), קישוריות ותלות ביישומים אחרים, כמו גם נושאים ספציפיים ליישום, כגון סקלאביליות וארכיטקטורת זמינות גבוהה (האם יש ליישום סקלאביליות אופקית? האם היא מבטיחה זמינות גבוהה על צמתים stateless בכל השכבות?).

אלה הן שאלות שכל מנהל פרויקטים של IT חייב לענות עליהן  לפני תחילת הטמעת OpenStack. ברור שיהיו שאלות נוספות, בהתאם לסוג החברה, תשתית IT קיימת, תקציב ותרבות הארגון. אנשי עסקים נהגו לומר כי כישלון בהכנת תכנית הוא מתכון לכישלון. זו אמת לאמיתה כשמדובר בהטמעת OpenStack.

עם הארכיטקטורה המודולרית של OpenStack, תהליך היישום דורש שרכיבים רבים יאוגדו יחד, כשעם היותם עצמאים, הם משולבים באופן הדוק אחד עם האחר.

מטבע הדברים, כל מודול מחובר ישירות למערכת הפעלה Linux ממנה יצאה OpenStack. ב-OpenStack Juno יש 650 תלויות ודרישות שונות: ספריות, רכיבי מערך וגרסאותיהם, אשר יש לוודא אותם כדי להבטיח פעולה יציבה של הפלטפורמה.

בעוד ההתקנה וההפעלה של גרסת התוכנה הנוכחית היא קלה יחסית, הרי התחזוקה העתידית, עדכונים ושינויים, עלולים להיות פחות טריוויאליים. לכן חשוב מאוד לבחור פלטפורמת הפעלה שתבטיח בהמשך יציבות נדרשת ותהליך תחזוקה חלק. יש לפנות לספק מנוסה אשר יבטיח תמיכה וכלים ראויים.

שיטות התקנת OpenStack מתחלקות לשלוש קטגוריות עיקריות: התקנת מבחן – מיועדת לפיילוטים ובדיקות פונקציונליות קטנות, התקנה מוכנה לפרודקשן – אשר מבטיחה זמינות גבוהה של שירותים וממשקי תכנות (APIs), והתקנה ידנית המבוססת על שימוש בשורת פקודה, ויכולה להיות בעלת ערך למטרות לימודיות. זו הדרך הקשה ביותר, אשר מאפשרת לקבל מבט מפורט לתוך הטכנולוגיה, תוך אפשרות של התאמות וכוונונים.

פעילות תקינה ויעילה של כל השירותים

בעת תכנון ההתקנה של OpenStack, אסור לשכוח תת-מערכות אחסון או את סביבת רשת. טכנולוגיות אלה צריכות לעקוב אחר הדינמיקה והסקלאביליות של הפלטפורמה כולה. Ceph – מערכת אחסון מוגדר-תוכנה, היא פתרון אידיאלי בהקשר זה. היא מספקת שני APIs בסיסיים הנדרשים על ידי OpenStack: זיכרון אובייקטים, וזיכרון בינארי המשמש מודולים כמו Cinder ו-Nova.

והמילה האחרונה: יש לזכור כי OpenStack תלויה בתשתית Linux עליה היא מותקנת, עבור פעילות תקינה ויעילה של כל שירותיה, ביצועים מערכתיים ואבטחת מידע. לפיכך, עסקים צריכים לשקול לא רק באיזו הפצה של OpenStack להשתמש, אלא גם לקחת בחשבון על איזו פלטפורמת Linux לפרוס אותה.

במקום להתפתות לבחור בגרסאות קהילה, המלצתנו היא להסתמך על פתרונות יציבים, כמו במקרה של הפצת Enterprise Linux. יש לבחור ספק אשר יבטיח תמיכה ארוכת-טווח בהטמעה, ותחזוקה ופיתוח מתמשך של הענן בארגון. גוף כזה יעזור לבנות אסטרטגיית טרנספורמציית IT רחבה וארוכת טווח, על ידי אספקת טכנולוגיות משולבות של PaaS (פלטפורמה-כשירות), IaaS (תשתית כשירות) ושכבת אבטחה, עם פלטפורמת ניהול קוהרנטית עבור הסביבה כולה.

לחלקו הראשון של המאמר

אירועים קרובים