מועדון הספרים של Litsy

תקראו לזה קבוצה, פורום, או רשת חברתית - אבל האפליקציה הזו תחבר את כל אוהבי הספרים יחדיו, כדי לנהל עולם ספרותי פורה ומרתק - ושום דבר מעבר לזה ● הקסם כבר כאן

החוויה לעולם לא נגמרת. Litsy

עבור רבים, פייסבוק (Facebook) הוא המקום היחיד בו הם מבלים חברתית מול משתמשים אחרים מרחבי האינטרנט, מי מקרוב ומי מהצד השני של העולם. באופן קצת ברור, עבור אלו שנולדו בימים בהם המחשב על השולחן היה האמצעי היחיד לתקתק איתו מול העולם, קצת קשה להסביר לילדי דור מסך המגע שפעם זה היה אחרת. שהיו רשתות חברתיות מסוג אחר לפני שמארק צוקרברג חלם חלום לחבר את חבריו לספסל הלימודים זה לזה.

באופן טבעי למדי, הרשתות החברתיות של פעם סבבו סביב נושא שמשותף לקבוצת חברים או מתעניינים – כן, נכון, בערך כמו קבוצות בווטסאפ (WhatsApp), בדיוק כדי להראות ששוב אין חדש מתחת לשמש – רק תפאורה קצת אחרת. קראו לזה אז קבוצות דיון, קבוצות IRC, פורומים שנולדו בתוך אתרים שונים ומשונים, כולל כמובן פורטלים מיוחדים שעסקו רק בריכוז עשרות ומאות ערוצי פורום במקום אחד.

אני לדוגמה, הגעתי בחזרה לאנשים ומחשבים בגלל פורום פעיל מאוד באתר שבכלל מוקדש למשחק ניהול קבוצות כדורגל וירטואליות בשם "האטריק" שפעיל מאוד עד היום, אבל פייסבוק הרג בו את הפורומים שהוקדשו לדברים רגילים, כמו החיים לדוגמה. אבל עד אותו רגע שכולם נסעו לפייסבוק ורק אותי השאירו מאחור, זו הייתה רשת חברתית לכל דבר ועניין.

רשת חברתית לכל דבר

השאלה היא האם זה יכול להתהפך בחזרה? האם ייוולדו בחזרה רשתות חברתיות, או אפליקציות ספציפיות או פורומים או איך שלא יקראו לזה, שהם נישתיים? שהם מיועדים לקבוצה מאוד מסוימת של אנשים?

האנשים שעומדים מאחורי Litsy בטוחים שכן. מדובר באפליקציה שהיא למעשה רשת חברתית לכל דבר ועניין שמיועדת לחובבי ספרים ומנוהלת לחלוטין בשפה האנגלית.

המטרה היא לא רק להמליץ על ספרים, למרות שכמובן מדובר בחלק חשוב מאוד של האפליקציה, אלא לשמש כפלטפורמה בה אנשים יכולים ליצור קשר עם חובבי ספרים אחרים ואפילו עם סופרים, הוצאות וחנויות ספרים. מעבר לכך מדובר במקום שמאפשר לספר על אירועים מיוחדים בתחום הספרות, והחדשות החשובות – או יותר נכון פוסטים חשובים, מופיעים בדף הראשי כשנכנסים לאפליקציה, כאילו כדי להוכיח שהכיוון החברתי הוא החשוב.

אם יש דבר שמעט יכול להרתיע, מעבר לשימוש באנגלית בלבד – כלומר אף אחד לא מונע לכתוב בעברית, אבל זו אפליקציה בינלאומית – זה הממשק המיושן-משהו שאינו "מציית" לחוקים שגוגל התוותה בשנתיים שלוש האחרונות, ונראה אפילו זקן משהו, וקצת חבל. כמעט בכל מסך אני בטוח שתרגישו שחסר קצת משהו שיהפוך את זה לידידותי יותר.

המעבר בין הדפים השונים אמור להיות קצת יותר חלק, במיוחד מהדף בו ניתן לאתר ספרים לפי שמות או אנשים, גם לפי האשטגים, ובמיוחד לגבי בנייה של רשימת קריאה. מצד שני אם בחיפוש אחר ספר מוצאים ספרים, ניתן לסמן אותם באופן מיידי באחת מכמה אפשרויות כולל "נמצא בקריאה" (אייקון של משקפיים), ואם מסמנים שכבר נקרא, אפשר לתת לו ציון. פעולות אלו כן נרשמות באופן אוטומטי תחת פרופיל המשתמש.

מדד תולעת הספרים

כך או כך, לאחר שנרשמים לאפליקציה באחת הדרכים המוצעות, כולל כמובן פייסבוק. אפשר להתחיל בהכנת רשימת ספרים שנקראו, ספרים שייקראו וכדומה. אבל מבחינת האפליקציה, חשוב יותר שתחפשו חברים חדשים ואת זה עושים על ידי לחיצה על אייקון הדמות בפס התפריט העליון.

אם לוחצים על אייקון הדמות בפס התפריט התחתון, שדומה מאוד לזה שנמצא למעלה, מגיעים לפרופיל המשתמש בו ניתן לראות פרטים על רשימת קריאה, רשימת נקראו, ספר שנקרא באותו עת ועוד כמה אלמנטים.

אלמנט בולט הוא משהו שנקרא Litfluence וזה מדד לפעילות באפליקציה שמבוסס על ספרים שנקראו, כולל מספר העמודים הכולל שלהם – ושוב יש לומר שמדובר בהתייחסות להוצאה האמריקנית בדרך כלל – הערות, סימני אהבתי ועוד. סתם ממד נחמד, שאם תרצו אפשר לקרוא לו "מדד תולעת הספרים" האישי שלכם.

כשיוצרים חברים אפשר לעקוב אחר הפעילות שלהם באתר, וכמובן אחרי רשימות הספרים שלהם, וזה עוד היבט חברתי חשוב באפליקציה הזו.

כאמור האפליקציה מיועדת לאוהבי ספרים אמיתיים, שבשבילם ספרים זה לא רק לקריאה אלא עולם ומלואו שכולל את כל ההיבטים הסובבים, מסופרים ועד קוראים אחרים. למרות הממשק המעייף קמעה, מי שמעוניין בעולם הזה מהר מאוד ישקע במשימה.

מי שהאנגלית קצת רחוקה ממנו, וקורא את ספריו בעברית בלבד, יכול להתחיל לבקר באתר הוותיק סימניה שמכיל את כל האלמנטים שמוזכרים לעיל, אלא שברשת ולא באפליקציה.

להורדה עבור iOS לחצו כאן.
להורדה עבור אנדרואיד לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים