אקזיט ראשון לתשע"ז: eBay רכשה את קוריגון הישראלית ב-25 מיליון דולר

מדובר בחברה השלישית שהענקית רוכשת בתחום הנתונים המובנים, לאחר השלמת רכישת Expertmaker השוודית בחודש מאי, וסיילס פרדיקט הישראלית ביולי האחרון

eBay וקוריגון

eBay רוכשת את קוריגון (Corrigon) הישראלית, בעלת טכנולוגיה לחיפוש חזותי. סכום הרכישה לא פורסם, אולם גורמים בענף העריכו אותו ב-25-27 מיליון. דולר.

קוריגון מסייעת בזיהוי עצמים בתמונות ומבצעת התאמה של מרכיבים חזותיים וטקסטואליים – על מנת לוודא שהתמונה מזוהה, מסווגת נכון ותואמת באופן הקרוב ביותר למוצר מקביל.

החברה נמצאת בהיצע החברות של חממת המדען The Time, – אשר בבעלות אילן שילוח וניר טרלובסקי.  ל-The Time בעלות של 30% מהנרכשת.

קוריגון היא החברה השלישית ש-eBay רוכשת בתחום הנתונים המובנים, לאחר השלמת רכישת Expertmaker השוודית בחודש מאי ואת סיילס פרדיקט (SalesPredict) הישראלית ביולי האחרון. סיילס פרדיקט, אותה הקימה ד"ר קירה רדינסקי ב-2012, נרכשה בסכום של כ-20 מיליון דולר. היא מאתרת דפוסים ותבניות, וחוזה לפי נתונים אלה, באמצעות אלגוריתם, אירועים, התנהגות צרכנית והעדפות קנייה.

קידום טכנולוגיית זיהוי וסיווג תמונות

הצוות של קוריגון יצטרף ליחידת הנתונים המובנים של eBay, ויפעל ממרכז הפיתוח של הענקית בנתניה. קוריגון הוקמה בשנת 2009 על ידי אבינועם עומר, המשמש כמנכ"ל החברה, ועינב איתמר. הנרכשת מונה כ-15 עובדים בתל אביב.

על פי הרוכשת, "לקוריגון ניסיון מעמיק בעיבוד תמונות וראייה ממוחשבת. הטכנולוגיה והמומחיות של קוריגון יתרמו למאמציה של eBay בקידום טכנולוגיית זיהוי וסיווג תמונות, כחלק מפעילות חטיבת הנתונים המובנים (Structured Data). חטיבה זו אחראית על איסוף הנתונים, עיבוד והעשרה שלהם ויצירת חוויות מוצר. קוריגון תתמוך בעיבוד והעשרת הנתונים ויצירת חוויות המוצר".

חוויית משתמש חדשה

עמית מניפז, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay, אמר כי "אנו ממשיכים לפתח את חווית הקנייה באתר. קוריגון תסייע לנו בקידום המאמצים לזיהוי ולסיווג תמונות, ותאפשר הצגת תוצאות רלוונטיות יותר – שלא היתה אפשרית קודם לכן בעולם הנתונים. אנו שמים דגש על שיפור יכולות ניהול המלאי, ליצירת חוויית משתמש חדשה ואיכותית עבור הקונים שלנו".

לפני שהקים את קוריגון, ייסד עומר – בוגר ממר"ם – ב-1999 את זומיקס (Zoomix), אותה רכשה מיקרוסופט (Microsoft) תמורת כ-30 מיליון דולר. לפני כן הקים עומר את DataChase.

לדבריו, "טכנולוגיית החיפוש החזותי שפיתחנו מאפשרת איתור אלמנטים בתמונות. הטכנולוגיה שפיתחנו תשולב במאגר הנתונים העצום של eBay, המכיל למעלה ממיליארד רשומות. נייעל את תהליך העלאת הרשומות עבור המוכרים ב-eBay, מה שיסייע לקונים לבצע חיפוש יעיל ואפקטיבי, שבסופו של דבר יגדיל את שיעור ההמרה למכירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים