גרמניה לפייסבוק: אסור לכם לאסוף מידע על משתמשי ווטסאפ

הרשויות במדינה הן הראשונות בעולם לפעול נגד ההחלטה מעוררת המחלוקת של הרשת החברתית ● לדבריהן, "ההחלטה האם המשתמשים רוצים לשתף את המידע צריכה להיות שלהם"

בידי מי נתונה הגנת הפרטיות שלנו? אילוסטרציה: BigStock

הידיעה לפיה פייסבוק (Facebook) תאסוף מידע אישי על משתמשי ווטסאפ (WhatsApp), שנמצאת בבעלותה, על מנת להפיק מכך ערך מסחרי עוררה סערה ברחבי העולם. גולשים רבים הביעו תרעומת על המהלך ורשויות בארצות הברית ובאירופה בודקות את הנושא. באחת המדינות, והבולטות שבהן, זה כבר נעשה – גרמניה.

הממונה על הפרטיות בהמבורג הוא הראשון מבין הגורמים הרלוונטיים במדינות השונות שהחליט לאסור על החברה לאסוף את המידע בתחומי מדינתו. בהודעה שפרסם היום (ג') כתב הממונה כי איסוף המידע המדובר מפר את חוק הגנת הפרטיות הגרמני. הוא אף הורה לפייסבוק למחוק את כל המידע שאספה עד כה ממשתמשי ווטסאפ במדינה.

בהודעתו כתב הממונה, יוהאנס קספר, כי "הצו הזה מגן על הפרטיות של כ-35 מיליון המשתמשים בווטסאפ בגרמניה. ההחלטה האם הם רוצים לשתף את המידע עליהם עם פייסבוק צריכה להיות שלהם. לכן, על פייסבוק לשאול את רשותם לכך – וזה לא קרה".

סיבוב נוסף בקרב בין פייסבוק לרשויות ההגנה על הפרטיות

קספר וממונים אחרים בגרמניה נמצאים מזה כמה שנים בעימות עם פייסבוק בכל הנוגע להגנה על הפרטיות ביבשת. ברשת החברתית טוענים כי הסמכות היחידה בעניין נתונה לרשויות באירלנד, שם נמצא המטה האירופי של החברה.

בתגובה להתפתחות האחרונה מסרה הרשת החברתית לבלומברג (Bloomberg) כי מדיניות הפרטיות שלה עולה בקנה אחד עם החוק האירופי וכי היא "מוכנה לשתף פעולה" עם הרגולטור הגרמני.

כאמור, גם הרשויות בארצות הברית ובאירופה נדרשות בימים אלה לנושא. הרשויות האמריקניות חוקרות את המדיניות החדשה לאחר פניות שהגיעו משתי קבוצות שעוסקות בהגנת הפרטיות.

כעת נותר לראות האם המדינות האחרות ילכו בעקבות הגרמנים או שיתירו לפייסבוק לאסוף על משתמשי החברה הבת שלה, שמספרם עומד על יותר ממיליארד, את המידע שתחפוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים