"הסנדק של דואר הזבל" נשלח ליותר מארבע שנות מאסר

אלן מ. רלסקי, מפיץ ידוע לשמצה של דואר זבל, נשלח לכלא בשל מעורבותו במזימה שכללה הונאה במניות באמצעות הפצה של דואר זבל ● עונשי מאסר הוטלו גם על שלושת חבריו למזימה ● התביעה: "העונשים שהטיל בית המשפט משדרים מסר ברור: על כל מי שזומם לנצל את רשת האינטרנט לצורך מעשי הונאה לדעת שהוא מסתכן בישיבה בכלא"

עונש של יותר מארבע שנות מאסר הוטל על אלן מ. רלסקי, מפיץ ידוע לשמצה של דואר זבל מווסט בלומפילד שבמישיגן, ארצות הברית, בשל מעורבותו במזימה שכללה הונאה במניות באמצעות הפצה של דואר זבל.

עונשי מאסר הוטלו גם על שלושה מבין עמיתיו למזימה: חתנו, סקוט ברדלי, גם הוא מווסט בלומפילד, נידון לתקופת מאסר של 51 חודשים (בדומה לרלסקי); ג'ון ס' בואון מפרסנו, קליפורניה, נידון לתקופת מאסר זהה; ו-האו וויי ג'ון יואי, אשר מתגורר בהונג קונג ובקנדה, נידון ל-32 חודשי מאסר.

כתב האישום נגד הארבעה הוגש בדצמבר 2007 ובהמשך הם הודו, בין השאר, בסעיפים של הונאה בתקשורת אלקטרונית, הונאה בדואר ועבירה על החוק האוסר הפצה של דואר זבל (החוק המכונה Can-Spam).

"העונשים שהטיל בית המשפט משדרים מסר ברור: על כל מי שזומם לנצל את רשת האינטרנט לצורך מעשי הונאה לדעת שהוא מסתכן בישיבה בכלא", אמר טרנס ברג מהתביעה המחוזית של מישיגן.

ברג הודה לאנשי ה-FBI, לשירות החקירות של הדואר ולחוקרים הפליליים של רשויות המס בארצות הברית על התפקידים שמילאו בחקירה המורכבת, אשר נמשכה שלוש שנים, בניסיון לעצור את ההפצה האסורה של דואר הזבל. באמצעות ההודעות שהפיצו הנאשמים הם ניסו להעלות שערים של מניות, על מנת שיוכלו למכור אותן ברווח.

על פי נתונים שפרסמה גוגל (Google) בחודש שעבר, על אף שברבעון השלישי של 2009 חלה ירידה של 8% במספר ההודעות שהופצו בדואר זבל בהשוואה לרבעון השני שלה, הרי שהנפח הכולל של הודעות אלה עלה ברבעון השלישי ב-123%, בהשוואה לרבעון השלישי של 2008. קצב העלייה בנפח הכולל של דואר זבל גבוה בהרבה, אם כן, מקצב הירידה במספר הכולל של ההודעות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עו"ד דורון תמיר

    זו התקדמות חיובית. בינתיים בארצנו הקטנטונת הצלחנו למגר את תופעת דואר הזבל הפירסומי כמעט לגמרי אולם מדי פעם מנסים כל מני חוכמולוגים להתחכם ולשלוח הודעות פרסומיות במסווה של הודעה המותרת על פי החוק. ובכן חברים אין לשלוח דואר זבל למי שלא נתן את הסכמתו לכך מראש. וללקוח עסקי מותר לפנות רק פעם אחת בבקשה שיאפשר לשלוח אליו דואר פירסומי. קרי שליחת דואר פרסומי שבו הוסיפו סוג של בקשת רשות לשלוח עוד פרסום הוא כבר עבירה. ואם אתם שולחים הודעה פרסומית ו/או בקשה לקבלת רשות עליכם להקפיד על כללי המבנה של הודעת הדואר בין הייתר לציין בנושא את המילה "פרסומת " לכתוב את פרטי יצירת הקשר איתכם למקרה הצורך ואפשר כתובת ו/או קישור להסרה... בקיצור שימו לב הייטב כי האחריות היא שלכם, של העסק שלכם ושל המנהלים אותו, כי המקבלים תובעים ובצדק. בהצלחה.

אירועים קרובים