על רקע ירידה בנתח השוק: אפל מהדקת קשרים עם סין

טים קוק נפגש בבייג'ינג עם סגן ראש הממשלה הסיני והכריז על הקמת מרכז פיתוח במדינה ● אפל מקווה שהדבר יעזור לה להגדיל את הנתח שלה בשוק הענק

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

המצב של אפל (Apple) בסין אינו מזהיר, בלשון המעטה – היא איבדה שם ברבעון האחרון שליש מנתח השוק שלה. בניסיון לשנות את התמונה, הגיע טים קוק, המנכ"ל, לסין והכריז על פתיחת מרכז פיתוח של החברה במדינת הענק.

זהו ביקורו השני של קוק בבייג'ינג בשלושת החודשים האחרונים. הוא נפגש במהלכו עם סגן ראש הממשלה, זאנג גאולי, שהזמין חברות אמריקניות כמו אפל להגביר את השקעותיהן במדינה – מה שלדבריו יתרום לחיזוק הכלכלה העולמית.

קוק בוודאי שמח לשמוע את דברי גאולי, לאור המוניטין שיצא לממשל הסיני על גישתו הקשוחה לחברות זרות, שגם אפל חשה בה. באפריל האחרון הפסיקה הממשלה הסינית את שירות הסרטים והספרים של iTunes במדינה, והחברה אף מתמודדת עם תביעות שונות להפרת זכויות בבתי משפט מקומיים בסין.

אפל ציינה בהודעתה כי מרכז הפיתוח בסין עליו הכריז קוק "ייפתח מאוחר יותר השנה ויפעלו בו צוותי המהנדסים והתפעול שלנו, בפיתוח טכנולוגיות ושירותים חדשים למוצרינו – ללקוחותינו בסין כמו גם ללקוחות סביב העולם".

החברה הוסיפה ש-"המרכז החדש נועד לחיזוק היחסים עם שותפים מקומיים ועם אוניברסיטאות, מתוך כוונה לתמוך בפיתוח כישרונות במדינה".

הירידה בנתח השוק של אפל בסין הביאה אותה למקום הרביעי במדינה, לאחר שהייתה בדרך כלל בין שלושת המקומות הראשונים. גם מבחינת גודל השוק עבור אפל חלה ירידה: עד לא מזמן הייתה סין השוק השני הגדול של החברה, לאחר ארצות הברית, וכעת היא מהווה את השוק השלישי, כשאירופה עקפה אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים