בקרוב: מיקרוסופט לא תאפשר תיקונים בודדים ב-Windows 7 ו-8.1

בעוד חודשיים תחדל ענקית התוכנה לאפשר עדכון טלאים בודדים ממהדורות ישנות יותר ותתקדם סופית למודל העדכון של Windows 10 ● המהלך ישאיר ככל הנראה כמה לקוחות מתוסכלים במיוחד

מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (ג') כי החל מאוקטובר תציע רק עדכוני אבטחה מצטברים בעבור Windows 7 ו-8.1, במטרה לשים קץ לנוהג שלה משכבר הימים לאפשר ללקוחות לבחור בפינטצה את התיקונים שהם מחילים. לאחר שינוי המדיניות יגיעו העדכונים במצטבר פעם בחודש, במקום אלו הבודדים.

"מבחינה היסטורית, פרסמנו תיקונים בודדים… מה שאיפשר ללקוחות להיות סלקטיביים עם העדכונים שייפרסו", כתב נייתן מרסר, מנהל שיווק מוצר בכיר, בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה והמשיך, "אבל זה הביא לפיצול שבו על מחשבים שונים יכול להיות סט שונה של עדכונים מותקנים, מה שמוביל לבעיות פוטנציאליות מרובות".

כעת, במקום המצב הישן, יוצעו רק עדכונים מצטברים בנושאי אבטחה וביצועים. "תיקונים בודדים כבר לא יהיו זמינים", אמר מרסר.

תכסיס לקידום Windows 10

מודל התחזוקה החדש שמאמצת החברה בעבור Windows 7 ו-8.1 מהווה השתלה ישירה מ-Windows 10, אשר הסתמכה תמיד על עדכונים מצטברים הכוללים את התוכן של כל הגרסות הקודמות יחד עם התיקונים החדשים. אבל "עדכון מצטבר" מתייחס גם למדיניות הגשטלט של עדכוני Windows 10 שמציגה יחידות שלמות שלא ניתן לפרק לחלקים.

התכסיס הזה של מיקרוסופט, שבסופו של דבר אמור כנראה לחבל קשות בהמשך השימוש של לקוחותיה במערכות Windows הישנות, כבר היה בשימוש החברה, כשביקשה לקבור גרסה של GWX nagware שלה בשנה שעברה. אבל החברה, שכמובן עוטפת את מהלכיה בהסברים נאים, כתבה בבלוג שלה מ-TechNet כי מדובר בהרחבה לצורך "נוחות האוסף", כשהציגה לראשונה את הדברים מוקדם יותר השנה.

השינוי הנוכחי זוכה בהצדקות בדמות רצונה של החברה למנוע "איכות עדכון נמוכה" ו"מורכבות בדיקות" גדלה והולכת, כמו גם יותר סריקות, ורצון לחסוך מהלקוחות אתגרי מציאת "טלאים תקינים" וקושי לאתר תיקונים בהפצה מוגבלת. במילים אחרות, החברה דוחפת את הלקוחות לעבר Windows 10 על ידי הפיכת Windows 7 ו-8.1 למערכות פחות טובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים