האיחוד האירופי יגביר את הרגולציה על ווטסאפ, סקייפ ופייסבוק

הרפורמה לא נולדה בחלל ריק - זו תקופה ארוכה שחברות טלקום אירופיות גדולות מתלוננות כי ענקיות דוגמת גוגל ומיקרוסופט זוכות לפיקוח רופף

די לפיקוח הרופף? אילוסטרציה: BigStock

הנציבות האירופית צפויה לפרסם בחודש הבא רפורמה בחוקי התקשורת הכוללת הגברת הפיקוח והרגולציה על שירותים מבוססי אינטרנט (Over-the-top, ר"ת OTT), ובהם ה-Messenger של פייסבוק (Facebook), ווטסאפ (WhatsApp) וסקייפ (Skype) של מיקרוסופט (Microsoft).

המשמעות היא כי יחולו על אותן חברות סעיפי ביטחון וסודיות של האיחוד. כך עולה ממסמכים שפורסמו בפייננשל טיימס (Financial Times).

אותן חברות אמריקניות לא נכללו עד כה בתנאי הרגולציה של האיחוד האירופי. לפי היוזמה של הנציבות, הזרוע הביצועית של בריסל, השירותים האמורים יצייתו לדרישות של סוכנויות הביטחון, ובתוך כך לדרכים שבהן אותן חברות מפיקות כסף מהנתונים של לקוחותיהן.

הרפורמה לא נולדה בחלל ריק. זו תקופה ארוכה שחברות טלקום אירופיות גדולות, ובכללן טלפוניקה הספרדית ואורנג' הצרפתית, מתלוננות כי ענקיות דוגמת גוגל (Google), מיקרוסופט ופייסבוק זוכות לפיקוח רופף.

ההודעה על כך צפויה להתפרסם, לפי פיינשיל טיימס, בספטמבר הקרוב. בכך תוחלף הנחיית e-privacy משנת 2002, אולם לא ברור אילו חלקים ממנה יישארו ואילו ישתנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים