שידורי ה-NFL של טוויטר יגיעו ככל הנראה ל-Apple TV

העולם הולך חזק ללייב סטרימינג, לפחות על פי העניין הגדול שמראות הרשתות החברתיות שמתחרות ביניהן על זכויות שידורים חיים שונים ● בינתיים את תחום שידורי הספורט כובשת הרשת המצייצת, שרוקמת כעת שותפות אפשרית עם הענקית מקופרטינו

איפה שרק רוצים לראות. NFL. אילוסטרציה: BigStock

באפריל של שנה שעברה גברה טוויטר (Twitter) על פייסבוק (Facebook), כאשר שתי היריבות ניהלו קרב הורדת ידיים על זכויות ההזרמה החיה של משחקיה הפופולריים של ליגת הפוטבול הלאומית, ה-NFL, שנערכים בערבי חמישי.

על פי דיווחים שונים, כעת מנהלת טוויטר משא ומתן עם אפל (Apple) על מנת להביא את האפליקציה שלה ל-Apple TV – מהלך שיעניק למיליוני משתמשי פלטפורמת הסטרימינג נגישות למשחקי ה-NFL הקרובים.

המגעים בין שתי הענקיות דווחו על ידי הניו יורק טיימס (New York Times) כחלק מתכניותיה של פלטפורמת המדיה החברתית להרחיב את הקהל שלה באמצעות שידורי ספורט חיים. משחקי NFL כבר זמינים ב-Apple TV למשתמשים הרשומים ל-NFL Game Pass ובתשלום, אבל המשחקים לא משודרים בשידור חי בארצות הברית.

בית לחוויות חיות

מאז שזכתה בזכויות לשידורי ה-NFL, המשיכה טוויטר באותו כיוון וחתמה עסקות דומות עם ווימבלדון (Wimbledon), כמו גם עם הליגה הבכירה של משחק הבייסבול בארצות הברית וקנדה, ה-MLB (ר"ת Major League Baseball), עם ליגת הכדורסל הבכירה, ה-NBA, ועם ליגת ההוקי הלאומית, ה-NHL (ר"ת National Hockey League).

גורמים מתוך החברה רמזו שטוויטר עוברת במשא ומתן עם שמות גדולים אחרים כמו אגודת הגולף המקצועית (PGA) וליגת הכדורגל האמריקנית המקצועית, ה-MLS (ר"ת Major League Soccer), וזאת על מנת להמשיך את אותו סוג של הסכמים. החברה מעוניינת בתוכן המסוים והספורטיבי הזה בכדי למשוך משתמשים חדשים לשירות שלה, כמו גם לחזק את התדמית שלה כבית לחוויות חיות.

אוהבים את הספורט שלהם דרך הטלוויזיה

מבחינת הענקית מקופרטינו, הכנסת אפליקציית טוויטר לפלטפורמת Apple TV תעזור לספק למשתמשים את התוכן המסוים הזה, מה גם שבאופן מסורתי אנשים אוהבים לצפות באירועי ספורט בשידור חי בטלוויזיות שלהם ולא בטלפונים או במחשבים הניידים.

השותפות הזו אולי תשלים גם את התכניות של אפל בעבור עסקי הטלוויזיה שלה, וזאת לאחר דיווחים כי יצרנית ה-iPhone משהה את שאיפותיה למכור למשתמשים מנוי טלוויזיה לטובת יצירת ממשק חדש שאמור להקל באיתור תכנים דיגיטליים. הוספת קטלוג גדול יותר ויותר של אירועי ספורט בשידור חי מטוויטר ל-Apple TV יכולה להתגלות כצעד חכם למדי במשך הדרך.

מתקדמים, מזרימים ומהמרים

טוויטר מצידה גם היא מהמרת בגדול בכל הקשור בהזרמה חיה, וזאת מכיוון שרכישת זכויות שידור יקרות הכרחית לה כדי למצב את עצמה כיעד האולטימטיבי לצריכת התוכן באינטרנט. על ידי אימוץ ההזרמה החיה של אירועי ספורט, טוויטר יכול לפנות לקהל רחב יותר מאשר קהל המעריצים הנאמן שלה. תוכן וידיאו נוסף אמור כמובן גם להעניק לטוויטר את ההזדמנות למכור מודעות וידאו משתלמות – אם כי הקביעה מי בדיוק מוכר את המודעות האלה (טוויטר או ספק התוכן) משתנה מעסקה לעסקה.

טוויטר אינה החברת ההיי-טק היחידה שמאיצה את מאמציה לנגוס מעוגת ההזרמות החיות. סנאפצ'ט (Snapchat) ופייסבוק נמצאות במגעים עם חברות תקשורת לרכישת זכויות הזרמה חיות לאירועי בידור וספורט. גם אינסטגרם (Instagram) צוללת לתוך ניסויי מוצרים חיים, וכל אחת מאלו שמה את עינה לא רק על הגדלת קהל המשתמשים אלא גם על הכסף הרב שעשוי לזרום אליה כתוצאה מפרסום וידיאו.

עכשיו נותר רק לשבת על הכורסה ולראות האם הזמנים משתנים ובאמת מביאים איתם פוטנציאל גדול לצמיחה בתחום הווידיאו המקוון שתהיה רווחית יותר מזו שכרוכה בשידור ופרסום בטלוויזיה המסורתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים