סמסונג תיצור באמצעות יבמ עין דיגיטלית מיוחדת במינה

הענקית תשתמש במעבדים זעירים שיוצרו על ידי הענק הכחול ● העין בנויה כך שכל פיקסל שלה פועל באופן עצמאי לחלוטין ומעביר דיווח רק כשהוא מבחין בשינוי במה שהוא "רואה"

מה יהיה על העיניים של משתמשי המק? אילוסטרציה: BigStock

מעבדים זעירים שיוצרו בידי יבמ (IBM), ישמשו את סמסונג (Samsung) כדי ליצור עין דיגיטלית עם השראה ביולוגית מלאה.

העין בנויה כך שכל פיקסל שלה פועל באופן עצמאי לחלוטין ומעביר דיווח רק כשהוא מבחין בשינוי במה שהוא "רואה". המעבד בו משתמשת העין מכונה TrueNorth, והוא מיוצר מ-4,096 ליבות מחשוב זעירות במיוחד שמדמות ביחד למעלה ממיליון תאי מוח, כשביניהם למעלה מ-256 מליון קישורים.

ליבות אלה יוצרות למעשה את הנוירונים של המוח, ובאמצעות הקישורים מעבירות ביניהן הודעות קצרות מאוד בכדי לעבד נתונים.

אגרופים סגורים וצביטות של אצבעות

סמסונג הציגה את העין הדיגיטלית שיצרה באירוע של יבמ, בו נחגגו 30 שנות פעילות במעבדת אלמאדן בסן חוזה. העין הזו מסוגלת לעקוב אחרי 2,000 פריימים/לשנייה של וידיאו, כשהמצלמות של היום מגיעות לכל היותר לקצב של 120 פריימים/לשנייה.

באמצעות המהירות הגבוהה יותר של קליטה בעין הדיגיטלית ניתן להשתמש בה ליצירת מפות תלת-מימדיות, לצורך אספקת מימד נוסף של אבטחה במכוניות אוטונומיות, ואף ליצירת סוג חדש של שלטים שיכולים לזהות מחוות, גם ממרחק – תהליך שהוצג על הבמה במהלך המפגש במעבדה בכדי לשלוט בטלוויזיה. השלט זיהה תנועות גל שמבוצעות על ידי יד ועל ידי אצבע, אגרופים סגורים וגם צביטות של אצבעות, וכל זה ממרחק של כשלושה מטרים.

המערכת שהציג סמסונג צורכת סך הכל כ-300 מילי-וואט, מאית ממעבד של מחשב ועשירית ממעבד של טלפון חכם. בזכות צריכת הכוח הנמוכה מעריכות יבמ וסמסונג שניתן לערום מערכות כאלו עד לכדי 16 חבילות שיכולות לספק בערך כוח מחשוב של 86 מיליארד נוירונים במוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים