מסתמן: ה-iPhone הבא שלכם יהיה עמיד למים

על פי הערכות, הסמארטפון הבא מבית הענקית מקופרטינו אולי לא יהיה עתיר חידושים והמצאות, אבל לפחות בהתבסס על רישום פטנט חדש - ייתכן שתוכלו לקחת אותו לשחות ולצלול

מחכים בציפייה. צילום: BigStock

פטנט שנרשם השבוע ונחשף לראשונה על ידי Patently Apple, מתאר מערכת לאיזון צבע של תמונות שצולמו מתחת למים. יש להניח שאם אפל (Apple) עובדת על טכנולוגיה שתהפוך צילומים שנעשו מתחת למים למוצלחים יותר, החברה גם תדאג שמכשירי הטלפון עצמם, שבעזרתם כולנו מצלמים כיום, יהיו עמידים למים.

מפרט הפטנט לא נכנס ממש למכניקה של המכשירים אשר יידרשו להפעיל סוג זה של תוכנת צילום מתחת למים, אבל מציין שהיא תוכל "לפעול בהתקנים ניידים", ומזכיר ספציפית את מכשירי ה-iPhone וה-iPad של אפל. נכון לעכשיו, ענקית הטכנולוגיה לא עובדת על התקנים ניידים עמידים למים, אך יש הרבה מקרים שבהם יצרניות חיצוניות שואפות להפוך את הטלפון של אפל לכזה.

מסירה את חיבור האזניות הסטנדרטי

בעוד שאפשר להסביר את הפטנט בכך שאפל מפתחת תוכנה שעוזרת לטלפונים לא עמידים לצלם תמונות טובות יותר מתחת למים, נראה סביר יותר שהחברה עובדת על תוכנה כזאת לטלפונים הבאים שלה.

כאישוש לתיאוריה, יש סימן אחר שעשוי להעיד על כך שהטלפון הבא של החברה, שיקרא ככל הנראה 7 iPhone, יהיה עמיד למים – דיווחים מסוימים טוענים שאפל הסירה את חיבור האזניות ב-iPhone 7 – פתח שעלול לאפשר למים לחלחל לתוך הסמארטפון.

אם כי לא בטוח שהמהלך נועד באמת למניעת חדירת מים, או לפחות לא רק לשם כך – יש הטוענים כי הסרת האוזניות שעליה דווח, נועדה בעיקר בכדי לשלוט ביעילות, באמצעות האזניות האלחוטיות, בכך שאנשים לא יאזינו למוזיקה פיראטית.

שקעי אזניות הם טכנולוגיה אנלוגית, ואילו ה-iPhone 7 צפוי להשתמש בטכנולוגיית Lighting לאזניות, שהיא דיגיטלית. לדברי נילי פטאל מ-The Verge, אפל יכולה בקלות לכלול תוכנה שתמנע ממוזיקה שהורדה באופן בלתי חוקי או מתוכן מוזרם להתנגן דרך Lightning, משהו שלא התאפשר לה עד כה עם האזניות הרגילות הנוכחיות.

פחות מוזיקה – יותר דגים

כפי שניתן ללמוד מתמונות הפטנט, זה יכול להיות נחמד לצלם תמונות בעת צלילה בים, עם דגים, אלמוגים ושוניות וכל היופי הזה שנמצא שם מתחת למים, אבל חשבו על מה אתם אולי מוותרים בכדי לזכות בזה. מה גם שחברות אחרות הצליחו לשמור על אוזניות סטנדרטיות ולהפוך את הטלפונים שלהן לעמידים למים. לדוגמה, כל שלושת מכשירי הדגל של סמסונג (Samsung) – ה-Galaxy S7, ה-S7 Edge וה-Note 7 – עמידים במים ועובדים עם אזניות רגילות.

אין שום ערובה כי אפל עובדת על הפיכת הפטנט הזה לכדי מוצר עובד, והחברה לא הייתה זמינה באופן מיידי לתגובה בנוגע לתכניותיה לגבי הפטנט המסוים. נצטרך כנראה לחכות עד השבוע הראשון של ספטמבר בכדי לגלות מה הכינה לנו אפל והאם נוכל להשתמש ב-iPhone 7 כדי לצלם את עצמנו שוחים עם כרישים מתחת למים או לשפוך עליו שמפניה, כמו שסמסונג הציעה שנעשה למכשירים העמידים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים