מתקפת DDoS הכשילה את מפקד האוכלוסין הראשון של אוסטרליה

התחלה מעט מבשרת רעות לניסיון האוסטרלי להתקדם אל העידן הדיגיטלי - שרתי המפקד המקוון התרסקו השבוע, מה שגרם לתסכול בקרב פקידי הממשלה ולהתנצלות מהענקית מארמונק, שאירחה וניהלה את האתר במפקד

לא נותנים לספור. אילוסטרציה: BigStock

מפקד אוכלוסין מקוון ראשון שערכה אוסטרליה נפל קרבן למתקפת DDoS וכל שרתיו קרסו בו זמנית.

ההתקפות אירעו ב-9 באוגוסט – כך על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של אוסטרליה – ABS (ר"ת Australian Bureau of Statistics), אשר הפעילה את המפקד – אחרי שיותר משני מיליון אוסטרלים הספיקו לשלוח מידע באופן מקוון, ולפני שהלשכה הורידה את האתר למצב לא מקוון בעקבות הפיגוע הרביעי.

האתר ובו טופס המפקד המקוון חזר לאוויר למחרת, יחד עם הבטחה של לשכת הסטטיסטיקה לאוסטרלים שהנתונים שלהם היו מאובטחים. בכירים רבים בממשלה הביעו את מורת רוחם וכעסם על כך שהניסיון הראשון של המדינה להתקדם לעבר מפקד מבוסס אינטרנט לא זרם בצורה חלקה. "זה היה כישלון של ABS", אמר ראש הממשלה מלקולם טורנבול ל-Sydney Morning Herald. "ה-ABS גרם לאי-נוחות למיליוני אוסטרלים. זה לא היה צריך לקרות", הוא הוסיף.

חוזה של 10 מיליון דולרים אוסטרליים ליבמ

מי שלוקחת חלק באשמה יחד עם ABS היא יבמ (IBM), אשר זכתה בחוזה של 10 מיליון דולרים אוסטרליים והופקדה לארח ולנהל את האתר של המפקד. לאחר מתקפות ה-DDoS ועלייה חדה בתנועה לאתר האינטרנט, בשל אלפי אנשים שהתחברו שוב ושוב בניסיון להשלים את מילוי טופס המפקד שלהם, נתב שהפעיל חלק מהשרתים כשל, והחברה נאלצה לסגור אותו, כך על פי ABS.

טורנבול אמר כי יבמ צריכה הייתה להתכונן טוב יותר להפרעה "צפויה לחלוטין" בדמות מתקפת האקרים. דובר יבמ אמר ל-Herald שהחברה חשה "צער אמיתי" על המצב.

אגב, במפקד האוכלוסין האמריקני, שהתקיים בשנת 2010, התמודדה גם ארצות הברית עם אתגרי אבטחה מקוונים משלה, כולל אתרי פישינג שצצו במהלך המפקד בניסיון לחבל ביכולת של משתמשים להזין בהצלחה מידע אישי לטפסים.

עכשיו, לאחר שהמפקד בארצם חזר למצב מקוון, קיבלו האוסטרלים זמן עד לספטמבר בכדי להזין את המידע שלהם לאתר. הרשויות מצידן פתחו בחקירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים