תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day, יום ד' 7 בספטמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

אלון ברמן, אריקסון ישראל: "ניכנס לדטה סנטר, לענן ולאינטרנט של הדברים"

14/08/2016 11:38
אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל

כתב: הילל יוסף

"נתמקד בתחומים בהם יש לנו ערך מירבי: מעבר למערכות IT של ספקיות תקשורת ומערכות בילינג לתעשיות, ניכנס לשירותים מנוהלים, מחשוב ענן ולדטה סנטר הארגוני, לצד פתרונות דיגיטליים מתקדמים למגזרי האנרגיה והתחבורה – ובכלל זה פתרונות בתחום האינטרנט של הדברים. כך אמר אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (Ericsson) ישראל.

ברמן התראיין לקראת Ericsson Innovation Day, כנס הלקוחות השנתי של אריקסון ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' ה-7 בספטמבר 2016, במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.

"האתגר המרכזי של המנמ"רים", אמר ברמן, "הוא להוביל את שיפור התהליכים העסקיים בחברה שלהם, לגרום לכך שהפעילות של ה-IT תקדם את הפעילות העסקית של החברה ותסייע בצמיחה העסקית. על המנמ"ר ליצור One Click Experience הן ללקוחות החברה והן למשתמש הפנימי ועליו לסייע לארגון לעבור את הטרנספורמציה הדיגיטלית שהוא נדרש לה. ה-IT יכול לאפשר לחברה להיות במגע ישיר יותר, אוטומטי ורב-ערוצי עם לקוחותיה".

כדי לעמוד באתגר, ציין ברמן, "המנמ"ר נדרש לרתום את ההתפתחויות הטכנולוגיות המשמעותיות בתחום מחשוב ענן, ניידות, רוחב פס, אינטרנט של הדברים ואנליטיקה – ובאמצעותם לשפר את המודל העסקי של הארגון ולסייע לו להיות תחרותי".

אריקסון, אמר ברמן, "פעילה בארבעה שדות. בתחום המוכר של הרשתות, החברה מובילה עם נתח שוק הגדול ביותר בתקשורת סלולרית – ציוד, חומרה, תוכנה, וגם שירותים. כ-2.5 מיליארד מנויים סלולריים ברחבי העולם מקבלים את השירות באמצעות ציוד של אריקסון. יותר ממיליארד מנויים מקבלים שירות מרשתות המנוהלות על ידי אריקסון באמצעות שירותים מנוהלים".

היצע פתרונות מלא

תחום פעילות שני, ציין, "הוא TV ומדיה. אנו מספר אחד בשוק בתחום IPTV, עם 22 מיליון מנויים בעולם. בישראל הפלטפורמה שלנו משמשת את סלקום עבור שירות הטלוויזיה המצליח שלה. דוגמאות נוספות הן רוג'רס (Rogers) קנדה, פורטוגל טלקום (Portugal Telecom) ולקוחות רבים נוספים. אנו מובילים בהיבט דחיסת וידיאו, ויש לנו יכולת לספק מענה קצה לקצה – Glass to Glass, למפעיל טלוויזיה – כגון סלקום. בנוסף אנו מנהלים יותר מ-500 ערוצים עבור ספקי טלויזיה, למשל ל-BBC".

תחום שלישי, פירט ברמן, "הוא תחום ה-IT. אנחנו מובילים בתחום ה-OSS-BSS, כלומר, מערכות IT למפעילי תקשורת. אנו מספקים תמיכה ושירותים מנוהלים בתפעול של ה-IT למפעילי תקשורת הגדולים בעולם, והלקוחות הם המנמ"רים של ספקיות התקשורת. יש לנו היצע פתרונות מלא – לרבות בילינג, קטלוג מוצרים, ניהול הזמנות ו-CRM".

"אנו מספקים את כל צרכי המנמ"ר של ספקיות התקשורת. לאריקסון יש למעלה מ-200 לקוחות ארגוניים בתחום של מערכות חיוב, ולמעלה מ-80 לקוחות למערכת משולבת של חיוב ובילינג ומעל 100 חוזים של שירותים מנוהלים בתחום זה בעולם".

תחום פעילות רביעי, לדברי ברמן, "הוא התעשיות אשר עוברות שינויים מהירים לאור ההתפתחויות בטכנולוגיות המחשוב והתקשורת. אנו פונים עם היצע רחב של פתרונות, לא רק לספקיות תקשורת, אלא גם לתעשיות נבחרות וגופי ממשל, בהם יש לנו אפשרות לייצר ערך: תשתיות ואנרגיה, תחבורה, ממשלה עם דגש על ביטחון הציבור, וכן ערים חכמות".

קצב הרכישות התעצם

כחלק ממגוון הפעילות שלנו בעולם, אריקסון תשווק ותיישם בישראל פתרונות במגוון תחומים, כגון אינטרנט של הדברים, ענן, מערכות בילינג, Managed services, ערים חכמות, Transport Solutions ועוד.

ב-15 השנים האחרונות, ציין ברמן, "אריקסון מאד פעילה בתחומים חדשים, גם בפיתוח עצמי וגם על ידי רכישות רבות. בשנים האחרונות, קצב הרכישות התעצם. אחת מהרכישות המעניינות הייתה בשנת 2014, של פבריקס סיסטמס (Fabrix Systems) הישראלית תמורת 95 מיליון דולר".

"פבריקס מספקת פתרונות ענן לאחסון, מחשוב ואספקה מרחוק של יישומי וידיאו. הטכנולוגיה של פבריקס מאפשרת לחברות כבלים ותקשורת המספקות שירותי טלוויזיה, לעמוד בהבטחה ל-'TV anywhere'. חזון המדיה 2020 של החברה מציג מעבר מהיר מטלוויזיה מסורתית – לטלוויזיה בכל מקום".

בכנס הלקוחות השנתי של החברה, סיכם ברמן, "יכבדו אותנו בנוכחותם דוברים בכירים מאריקסון העולמית וכן לקוחות. נציג בפני המשתתפים את חזון החברה והשתלבותו במגמות בעולם. נחשוף פתרונות מתקדמים וחדשניים שיעזרו למנמ"ר לעשות את הטרנספורמציה הנדרשת לדיגיטל".

אירועים קרובים