בעלי המניות של EMC אישרו רכישתה על ידי דל – ב-12 דקות

בעוד פחות משבועיים, ב-2 לאוגוסט, יקבלו עובדי EMC כתובת מייל עם הסיומת dell.com@, כרטיסי עובד חדשים ומחשבי דל ● אם העסקה לא תאושר על ידי הרגולטור הסיני, המהלך יידחה בחודש

האם החברה הממוזגת תוביל את שווקי הענן הפרטי וההיברידי?

עסקת הרכישה הגדולה אי פעם בהיסטוריה של תעשיית ההיי-טק אושרה בתוך פחות מרבע שעה: 98% מבעלי המניות של EMC, האוחזים בבעלות של 74% ממנה, אישרו אתמול (ד') בתוך 12 דקות את רכישתה על ידי דל (Dell).

ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר EMC הגיב לאישור הזריז ואמר כי "ההצבעה החיובית מהדהדת היום בבירור, ותומכת בדעה שלנו – לפיה שילוב שתי החברות ייצור מבנה כוח משמעותי בענף הטכנולוגיה. אנו מאמינים שזאת התוצאה הטובה ביותר עבור כל בעלי העניין. אני רוצה להודות לבעלי המניות שלנו על התמיכה שלהם, כמו גם ללקוחות ולשותפים שלנו. תודתי המיוחדת נתונה לאנשים המוכשרים של EMC, על העבודה הקשה, המסירות והתשוקה שלהם".

במקור דובר על עסקה בת 67 מיליארד דולר, אולם המספר שנקבו בו אתמול היה 62.4 מיליארד – בשל ירידת הערך של החברה הבת, VMware.

אישור בעלי המניות הוא עוד שלב משמעותי באישור הרכישה. כעת, המכשול העיקרי שנותר למימוש העסקה הוא אישור הרגולטורים בסין – משימה שהיוותה אתגר עבור כמה עסקות טכנולוגיות אחרות בעבר.

dell.com@

על פי דיווחים בעיתונות הטכנולוגית, ב-2 לאוגוסט יקבלו עובדי EMC כתובת מייל עם הסיומת dell.com@, כרטיסי עובד חדשים ומחשבי דל. אם העסקה לא תאושר על ידי הרגולטור הסיני, המהלך יידחה בחודש, לספטמבר.

במרץ 2016 הנציבות האירופית, הזרוע הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, נתנה את האישור לעסקה בלא התניות. לפי הודעת הממונה, החברה הממוזגת תמצא עצמה בתחרויות מול מגוון שחקנים בשווקים של מערכות האחסון והווירטואליזציה.

המיזוג, קבע הרגולטור, לא יהווה חסם ומעכב משמעותי לתחרות בתחומים כגון מערכות אחסון נתונים, וירטואליזציה ושרתים. בכל אחד מהשווקים הללו, קבעו בודקים מטעם הרגולטור, החברה הממוזגת תמשיך להתמודד עם תחרות חזקה מצד השחקניות האחרות בשוק. כך, בעולם האחסון ציינו הבודקים את המשך התחרות מצד HPE, נט-אפ (NetApp), יבמ (IBM), והיטאצ'י (Hitachi).

עוד ציינו הבודקים כי במקרה של VMware, הרי שלענקית הווירטואליזציה יש היסטוריה של עבודה עם ספקיות IT רבות, כולל רבות מהמתחרות של EMC. נכון, ציינו הבודקים, של-VMware יש מעמד בכורה בשוק הווירטואליזציה, אך הוסיפו כי קיימת תחרות הולכת וגדלה מצד מיקרוסופט (Microsoft), סיטריקס (Citrix) ורד-האט (Red Hat), לצד טכנולוגיות נוספות. EMC אוחזת ב-80% מהבעלות על VMware. האישור האירופי הגיע שבוע לאחר שהרגולטור האמריקני אישר אף הוא את מהלך הרכישה.

תוצר הרכישה – מפלצת IT

הרכישה תיצור "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים, וניסיון להתחרות בשוק המצוי בצמיחה איטית. העסקה תביא לשילוב של הדומיננטיות של EMC במערכות אחסון, יחד עם דירוגה כמספר שתיים של דל בעולם השרתים. כך תוכל דל להרחיב את מערך המוצרים שלה, כדי להתחרות עם יריבים רבי-עוצמה כמו HPE ויבמ, או כמו יריבים "חצופים" דוגמת נוטניקס (Nutanix).

EMC ניצבת בפני דרישה מועטת מצד הלקוחות הארגוניים למערכות האחסון היקרות והוותיקות שלה. למרות שהחברה התמקדה במוצרים חדשים, כגון מערכות מבוססות פלאש (Flash), המזרזות את אחזור נתונים – תחום הגדל במהירות – הרי שהדבר לא הביא לה לגידול במכירות. עסקת הענק תסייע להגדיל את הנוכחות של דל במרכזי נתונים, בהם יש שרתים, ציוד תקשורת ומערכות אחסון.

שילוב עסקי EMC ודל יביא ליצירת שחקן שלישי בחשיבותו בעולם המחשוב הארגוני – לפי מחזור – אחרי HP ויבמ. צירוף השתיים יהפוך לתאגיד ענק עם מחזור שנתי של יותר מ-80 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים