גוגל משקיעה 450 מיליון דולר במטרות שונות באירופה

החברה מנסה לשפר את תדמיתה, שנפגעה בשל בעיות משפטיות שהיא עומדת בפניהן, ומשקיעה במיזמים חברתיים ותרבותיים ביבשת

גוגל. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google), שעומדת בימים אלה בפני בעיות משפטיות באירופה, משקיעה ביבשת 450 מיליון דולר, במיזמים שונים.

מדיווח שפורסם בניו-יורק טיימס (New York Times) עולה כי החברה החלה להשקיע את הכסף בשנה שעברה וההשקעות יימשכו, נכון לעכשיו, עד לשנה הבאה. הכסף ילך למיזמים שונים ברחבי היבשת, בהם מוזיאון בבלגיה שמציג את מוצגיו במציאות וירטואלית, קורס לימוד דיגיטל למורים איריים, הופעות מבוססות יוטיוב (YouTube) וקרן שעוזרת להוצאות לאור ולכלי תקשורת באירופה לתקשר עם הצרכנים אונליין. חלק מאותם גופים יצאו נגדה בעבר.

יצוין כי לצד ההשקעות הללו, גוגל משקיעה בלובינג במטה האיחוד האירופי בבריסל. על פי פרסומים של האיחוד, הסכום הגיע ב-2014 ל-4.2 מיליון דולר. ולא בכדי – החברה ניצבה וניצבת בשנים האחרונות בפני כמה בעיות משפטיות באירופה, בהן אישומים במעבר על חוקי ההגבלים העסקיים וחשדות לפיהם היא "חסכה לעצמה" מיסים באירופה בשווי של יותר ממיליארד דולר. כמו כן, היא עומדת בפני אישומים ביבשת לפיהם היא לא מגנה באופן מלא על הפרטיות של המשתמשים. החברה דחתה את כל ההאשמות והחשדות הללו.

רמון טרמוסה, חבר הפרלמנט האירופי ומתנגד נחרץ לדומיננטיות של גוגל ביבשת, אמר כי ההשקעות החדשות שעליהן פורסם הן חלק מהמאמץ של החברה להצטייר כ-"כוח ידידותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים