המשחקים האולימפיים: כיצד מנצחים את הסייבר?

הפושעים של היום לא עוסקים רק בפשיעה פיזית, כמו שהיה נהוג פעם, אלא גם בפשיעת סייבר ● הנה חמישה דברים שיש לשים לב אליהם, הקשורים לאולימפיאדה, אפילו אם אתם מחליטים להישאר בבית ולא לטוס לברזיל

לא נכנעים לסייבר. אילוסטרציה: BigStock

אחרי שפורטוגל זכתה ביורו 2016, שמים חובבי הספורט את פעמיהם לעבר האירוע הגדול הבא של הקיץ. לא, לא מדובר במשחק של ערן זהבי בגוואנגז'ו הסינית, אלא דווקא בצד השני של העולם, בברזיל.

לצד נגיף הזיקה המשתולל והמחאות נגד דילמה רוסף, הנשיאה המכהנת של המדינה, שכרגע מושעית כשהיא מחכה לתוצאות של חקירה בעניינה, הרי שבתחילת אוגוסט יתחילו בריו דה ז'ניירו, המשחקים האולימפיים. לצד מדליות, חגיגות והמון המון ספורט שבדרך כלל לא רואים בטלוויזיה, יגיע גם קהל רב לאירוע, ולצד קהל רב תמיד מגיעים גם פושעים.

כידוע, הפושעים היום לא עוסקים רק בפשיעה פיזית כמו שהיה נהוג פעם, אלא גם בפשיעת סייבר, ולכן הנה חמישה דברים שיש לשים לב אליהם, הקשורים למשחקים האולימפיים, אפילו אם אתם מחליטים להישאר בבית ולא לטוס לברזיל.

● אתרי כרטיסים מזויפים: פושעי סייבר כבר למדו את הטריק, והם מכינים אתרים שנראים לגיטימיים לגמרי ומציעים כרטיסים במחירים שונים, ואף מתייחסים למשחקים האולימפיים כ"ריו" או כ"ריו 2016". יש שוק שחור לתגי SSL, שברגע ששמים אותם באתר הוא מקבל חותמת של "כשרות", מפני שזהו פרוטוקול האבטחה שבו משתמשים רבים מהאתרים הלגיטימיים של מכירת הכרטיסים. צריך לשים לב טוב טוב לאתרים האלה, כשהעצה הכי טובה שאפשר לתת היא תמיד לקנות מהאתר הרשמי.

● אם אתם מקבלים הודעה שזכיתם בהגרלה של כרטיסים לריו, אז כנראה שלא זכיתם בשום הגרלה, וככל הנראה מנסים לעבוד עליכם וזו מזימת פישינג. תזכרו – אסור למלא פרטים אישיים או פיננסיים בשום אתר שאתם לא מכירים או סומכים עליו ב-100%.

● מרצ'נדייז: שימו לב לקנות רק באתרים מורשים שבהם מוכרים מוצרים עם הסמל האולימפי – המון פעמים ישנן חנויות שפתאום סחורות "נעלמות" בדרך או שהן פשוט מזויפות ולא שוות את הכסף. נכון, אם משלמים בכרטיס אשראי – קל לקבל בחזרה, אבל עדיף לא להיכנס לבור מאשר להתאמץ לצאת ממנו אחר כך.

● כמובן שישנם הרבה מאוד איומים שמגיעים מצד המובייל – רק ששם חוץ מאתרים מזויפים ישנן גם אפליקציות מזויפות – אפילו כאלה שמתחזות לקשורות למשחקים האולימפיים, אבל הן בעצם סוכנות רוגלה. חשוב לא להוריד שום דבר שלא בטוח מהו, ולהשתמש באנטי-וירוס גם בסלולר. בנוסף יש לזכור שעדיף לבטל את ה-GPS כי באמצעותו ניתן לעקוב אחריכם.

● ממשלת ארצות הברית שחררה אזהרה בנוגע לסכנה נרחבת הקשורה לתרמיות כרטיסי אשראי. מסתבר שישנם הרבה מאוד מכשירים שבהם משתמשים כדי לשכפל כרטיסים; בפאבים, מסעדות ובאזורים ציבוריים. הסיכון גדול יותר בכרטיסים שבהם אין צ'יפ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    ומדוע לא לזייף/לשבש תוצאות, אולי מהמרים בלתי חוקיים מהמרים על תוצאות

אירועים קרובים