התחזית: מתקפות סייבר רחבות היקף בטורקיה

על פי סייטג'יק הישראלית, המתקפות הקיברנטיות צפויות להתחיל כבר השבוע ● לדברי דן פסטור, ראש יחידת המודיעין בחברה, "מודעות לתופעה זו יכולה לסייע להיערכות מראש של ממשלות וחברות, כדי לנקוט בצעדי מנע"

דן פסטור, ראש מחלקת מודיעין בסייטג'יק. צילום: ניב קנטור

המהפכה שנכשלה בטורקיה צפויה להביא בעקבותיה מתקפות סייבר במדינה, ולהעביר את חזית המאבק לשדה הווירטואלי, כך על פי סייטג'יק (Cytegic) הישראלית.

על פי חברת הגנת הסייבר, המתקפות הקיברנטיות צפויות להתחיל כבר השבוע.

לדברי דן פסטור, ראש יחידת המודיעין בסייטג'יק, פושעים פליליים בעלי מניעים פיננסיים, כמו גם האקרים הפועלים בחסות ובשליחות מדינות לאום, "מנצלים לעתים קרובות תקופות שבהן פקידי הממשל עסוקים באירועים גדולים – כדי להשיק מתקפות סייבר. בגלל העובדה כי פעילים פוליטיים טורקים עובדים במלוא המרץ במישור האינטרנטי, יש לשער כי המהלך הזה יקרה שם".

"קונפליקטים פיזיים – ובפרט כאלה שמניעים אותם שיקולים פוליטיים – היו קשורים גם למתקפות סייבר שנערכו במקביל או לאחר מכן", כתבו חוקרי החברה בדו"ח שהנפיקו. "בחודש יוני, פיגועים שאירעו בטורקיה הניעו פעילויות סייבר, לרבות מתקפות שערכו אנשי אנונימוס (Anonymous) נגד המדינה האסלאמית – אותה האשימה ממשלת טורקיה באחריות למתקפה הקטלנית על שדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול".

עלייה בפעילות המקוונת

פסטור ציין כי מודעות לתופעה זו יכולה לסייע להיערכות מראש של ממשלות וחברות, כדי לנקוט בצעדי מנע.

"בימים שבאים לאחר אירוע שקרה, אנו רואים עלייה בפעילות המקוונת", אמר פסטור. "זו מגיעה מכיוונם של פעילים פוליטיים של אנונימוס, או של האקטיביסטים (צירוף המילים: האקר ואקטיביסט) מקומיים רבים שמתחילים להתארגן. בטורקיה, אנחנו כבר רואים התקפות על חשבונות טוויטר (Twitter) השייכים להאקטיביסטים ידועים. המדיה החברתית פועלת לפי דפוסים אותם הכרנו בעבר, במקרים קודמים".

בשנים האחרונות, נכתב בדו"ח, "אירועים רבים, מסוגים שונים, שהמשותף להם היה בהיותם בעלי פרופיל גבוה – ברקזיט (Brexit), ירי על רקע גזעי, או אפילו אירועי ספורט – היוו זרזים לפעילות סייבר. השילוב הזה עם נוף הסייבר הפעיל מאוד שיש בטורקיה, מוביל את ההערכה כי גל של מתקפות סייבר משני הצדדים עשוי להתחיל בתוך ימים בטורקיה. המתקפות יהיו, ככל הנראה, על מדיה, ממשלה והמגזר הצבאי".

עוד מציינים חוקרי סייטג'יק כי "כפי שניתן לראות במקרים קודמים, בהם ממשלה ניסתה לחסום את השימוש בפלטפורמות של מדיה חברתית – פייסבוק (Facebook), טוויטר, יוטיוב (YouTube) – ההמונים תמיד מוצאים דרך לעקוף את החסימה הממשלתית, ופעולת החסימה חוזרת לממשלה כבומרנג. כך, החסימה מובילה לגידול בהיקף מתקפות הסייבר על הממשלה שחוסמת. זה כבר קרה בעבר במצרים ובטורקיה".

הדו"ח מסתיים בהמלצה להיערכות מצד מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים