גיא רחמים, נט-אפ: "ה-IT נדרש לאג'יליות, והפלאש מאפשר זאת"

לדברי רחמים, מהנדס מערכות בנט-אפ ישראל, "מי שימשיך להטמיע דיסקים מסתובבים עושה טעות כי זה העולם של אתמול"

גיא רחמים, סמנכ''ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"ה-IT נדרש לאג'יליות, וטכנולוגית הפלאש (Flash) מאפשרת זאת. ארגונים נדרשים לסל פתרונות פלאש רחב, כך שהם יקבלו מענה שלם לכל דרישותיהם בנוגע למהירות, נתונים ושירות בעולם האחסון". כך אמר גיא רחמים, מהנדס מערכות, נט-אפ (NetApp) ישראל.

רחמים דיבר בכנס Storage Strategy. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני תשתיות ואחסון, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רחמים, "ארגונים נדרשים לתכנון הרכישה של מערכות האחסון שלהם, ודורשים מהמנמ"ר יותר קיבולת והרבה ביצועים. המנמ"ר לא אוהב את זה, וסמנכ"ל הכספים גם לא, כי נוצר בזבוז כספי. המענה לשינויים הטכנולוגיים הרבים מגיע מהפלאש. מי שימשיך להטמיע דיסקים מסתובבים עושה טעות כי זה העולם של אתמול".

"פלאש הוא פה, והוא עונה לאתגרי האחסון הקיימים והעתידיים. הטכנולוגיה הזו עונה לאתגרי היעילות של האחסון לצד הצורך שהמערכות תהיינה משתלמות יותר בהיבט הכלכלי".

הדור החדש של הדטה סנטר

"אנו מאפשרים לארגונים לבנות את הדור החדש של הדטה סנטר, שבו יש דגש על יכולת גידול מהירה, ניהול קבוע מראש, וצורך לענות על ביצועים מחוזקים, לצד העבודה במודל של ענן בן כלאיים (היברידי)", אמר רחמים.

רחמים התייחס לרכישה של נט-אפ את SolidFire לפני כמה חודשים, וציין כי "זו משלבת את הצורך בביצועים והחיסכון הכלכלי של מערכי אחסון מבוססי פלאש באופן מלא, עם ארכיטקטורה מבוססת Web".

כך, אמר, "מתקבל פישוט של מערכות האחסון בדטה סנטר, התפעול שלו הופך יעיל יותר ובדרך זו ניתן להטמיע במהירות אפליקציות חדשות ורבות. SolidFire משלבת את הביצועים של אחסון פלאש עם ארכיטקטורה, המפשטת את תפעול הדטה סנטר ומאפשרת יישום מהיר. כך, ארגונים מקבלים מענה שלם לכל דרישותיהם בנוגע למהירות, נתונים ושירות".

SolidFire, אמר, "פעילה בקהילת ספקיות הענן עם יכולות נרחבות של אחסון וניהול אחסון, המשולבות עם מסגרות ענן כגון OpenStack ואחרות, כמו גם עם VMware. אנו מספקים ארכיטקטורת אחסון המאפשרת גידול מהיר, יכולת מיכון, וניהול".

שינוי מהותי בעולם האחסון

החברה שנרכשה, אמר רחמים, "באה מתפיסת עולם של ענן. בעולם כזה יש הרבה אפליקציות שנדרש לטפל. בסוף, ענן זה תשתית. כלכלת הענן עושה הפרדה של חומרה ותוכנה, זהו שינוי מהותי בעולם האחסון: אם הוחלף שרת, כל שצריך הוא לשלם את עלות החומרה שלו".

"עם SolidFire ניתן לקחת שרתים, 'ברזלים' תקניים, שרתי דל (Dell) וסיסקו (Cisco), אחרי שעברו אצלנו בדיקה. לחילופין, ניתן לרכוש שרת ממישהו אחר. יש הפרדה מלאה של התוכנה וה'ברזלים', כאשר מתממשת תפיסת אחסון מוגדר תוכנה, SDS. האלמנטים המרכיבים את החוכמה הם בעולם התוכנה".

לדבריו, "לצד מענה לארגונים הבונים את ה-IT שלהם באופן פנימי, אנו עונים גם לארגונים הצורכים שירותי ענן, באופן מלא או היברידי. ארכיטקטורות Scale-out שלנו, מעניקה לארגונים את הגמישות הנדרשת בבנייה שלהם את הדטה סנטר, ובסופו של הדבר, מורידה את עלויות ההקמה והתפעול של הדטה סנטר".

רחמים סיכם באומרו כי "בדרך זו מתקבלות התועלות של יעילות, הבטחת האמינות של המידע, ניהול ממוכן, ביצועים מוכחים ויכולת גידול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים