״לא ניתן להתמודד עם אתגרי המהפכה התעשייתית הבאה באמצעות חדשנות בלבד״

״מנהיגות אחראית נדרשת להחליף אלמנטים כמו היררכיה ושליטה בפתיחות ושיתופיות בתוך הארגון ומחוצה לו״, כך אמר ג׳ים וויטהארסט, מנכ"ל רד-האט, במליאת הפתיחה של Red Hat Summit 2016

30/06/2016 11:55
ג׳ים וויטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט. צילום: יח"צ

"למרות שהעולם הטכנולוגי ממשיך להתקדם, אנו עדים לרמת פרודוקטיביות יורדת. ניתן לייחס את הפרדוקס לעובדה שהטכנולוגיות הופכות כה סבוכות, ושאינדיבידואל או אפילו חברה גדולה לבדה אינם מסוגלים לפתור באמצעותם את הבעיות הבוערות״, אמר ג׳ים ווייטהארסט, מנכ"ל רד-האט (Red Hat), במליאת הפתיחה של Red Hat Summit 2016 שמתקיימת השבוע בסן פרנסיסקו, אליה הגיעו כ-5,500 משתתפים.

לדברי ווייטהארסט, "בעיית הירידה בפרודקטיביות אינה נובעת מרמה נמוכה של חדשנות טכנולוגית, אלא ביכולת ליישם את החדשנות בדרכים שיאפשרו לפתור את הבעיות עימן אנו מתמודדים".

ווייטהארסט, שפרסם לאחרונה ספר חדש תחת הכותרת The Open Organization, טוען כי העולם מצוי בפיתחה של מהפכה תעשייתית רביעית, וכדי להתמודד בהצלחה עם אתגר השינוי, לא די עוד בחדשנות לבדה.

היררכיה חוסמת חדשנות

״אנשים מכירים בכך שהם אינם מסוגלים לחדש בקצב שהם מעוניינים, והעניין קשור בנושא ההריככיה; זו היתה טובה לפתרון בעיות במהפכה התעשיתית השניה והשלישית, אבל כיום היא מהווה גורם מעכב. למעשה, ההיררכיה חוסמת חדשנות – היא אינה מקדמת אותה".

ג׳ים ווייטהארסט, מנכ"ל רד-האט

ג׳ים ווייטהארסט, מנכ"ל רד-האט

"אבל אני אופטימי כיוון שאנשים מתחילים להכיר בכך שהמבנה הארגוני אצלם מהווה בעיה", אמר ווייטהארסט. "אך עדיין זה קשה לשנות הרגלים ישנים ולהחליפם בחדשים. וכך, רבים מהדברים שסייעו לאנשים להצליח במהפיכות התעשיתיות  הקודמות – כמו להיות החלטי ודירקטיבי  – אינם מתאימים בפתח מהפיכת התעשייה הרביעית".

"כדי להצליח להניע חדשנות, נדרש למעשה לוותר על שליטה. עובדה ידועה היא שלעיתים נדירות החדשנות מגיעה מחדרי ההנהלה, אלא יותר מאזור העובדים הקרובים לשטח וללקוחות; בהינתן זאת, האתגר הוא לחשוב באופן חדשני ולארגן מבנים קיימים מחדש".

לתזמר שונות גבוהה בתוך ארגון יחיד

ארגונים בודדים, הדגיש ווייטהארסט, אינם מסוגלים כיום לפתור בעיות מורכבות בעצמם. "לא משנה כמה גדולה  היא החברה, עדיין יהיו יותר אנשים חכמים מחוץ לה מאשר בתוכה״, אמר וציין כי תצפיות בטבע מוכיחות כי אף המערכת האקולוגית החזקה והחדשנית ביותר דורשת מגוון. "נדרשת שונות של רקעים, מחשבות, ופעילות, אך בה בעת, זה לא פשוט לתזמר שונות גבוהה בתוך ארגון יחיד".

לדברי ווייטהארסט, כדי שניתן יהיה להמשיך לחדש בעולם החדש, ארגונים נדרשים לחזק את היכולת שלהם לשיתופיות. "ארגונים צריכים לחתור לאיכות וכמות רבה יותר של שיתוף והשתתפות. נדרש לעודד אנשים לעבוד יחד כדי שיוכלו ליצור כך רעיונות שטרם נולדו. בניית יכולת של קהילה לחדשנות מעבר לסכום החברים בקהילה – היא האתגר המנהגותי המרכזי של עת זו. מנהיגים צריכים למצוא דרכים לגרום לאנשים להשתתף בדרכים חדשות כדי שניתן יהיה ליצור דברים חדשים לגמרי".

ווייטהארסט חתם את חלקו במליאה בסיפור אודות שני חולי סרטן שנקטו בגישת Open Source כדי לטפל בסרטן שהתפשט בראשם, תוך שהם משתפים במידע הרפואי שלהם. "הגישה החדשנית השיתופית שלהם סייעה להפוך את המשבר שלהם לתנועה שטומנת בחובה פוטנציאל לשינוי פניה של מערכת הבריאות ולפתיחה מחדש של יחסי חולה/רופא מסורתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים