שוב פריצה לחשבונו של בכיר – והפעם זה סונדר פיצ'אי

חשבונו של מנכ"ל גוגל נפרץ על ידי אותה קבוצה שכבר פרצה לחשבונות בכירים אחרים מעמק הסיליקון ● עכשיו נותר רק לחכות ולגלות מי יהיה המנכ"ל הבא שיסבול מנחת יכולותיהם הטכניות של ההאקרים

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. צילום: טוויטר

קבוצת ההאקרים OurMine מכה שוב – אחרי שפרצה לחשבונות המדיה החברתית של דיק קוסטלו, מי שהיה מנכ"ל טוויטר (Twitter) עד לפני כשנה, ועוד קודם לכן לאלו של מייסד פייסבוק (Facebook) מארק צוקרברג – הפעם היא מפגינה את יכולותיה המרשימות בהשתלטות על חשבונו של מנכ"ל גוגל (Google) סונדר פיצ'אי.

לטענת הקבוצה, ב"רזומה" הפריצות שלהם היו גם קרבנות אחרים, לרבות המנכ"ל של Spotify, דניאל אק, וכן לחשבונו של ורנר ווגלס, בכיר מאמזון (Amazon).

רק בודקים את ביטחונכם

OurMine השתלטה ביום א' האחרון על חשבונו של פיצ'אי ב-Quora, אתר של שאלות ותשובות, כשהיא טוענת שוב לכוונות נעלות. "אנחנו רק בודקים את ביטחונכם", כתבו ההאקרים את אותו מסר אוטומטי מהעבר, שהפעם נשלח באמצעות Quora לחשבון הטוויטר (Twitter) של פיצ'אי. עד יום שני, כצפוי, נמחקו ההודעות מהרשת המצייצת.

עד כה היו ההאקרים לא מזיקים באופן יחסי, למעשיהם לא היו השלכות ניכרות וכל מידע רגיש לא נגנב. מה שכן נפגע הוא הפרטיות והאמונה בשליטה מלאה במצב, מה שמותיר בכירים אחרים בעמק הסיליקון בתהייה מעט מבלבלת מי יהיה הבא להיפגע וכיצד.

את הדיווחים על פריצותיה פרסמה הקבוצה באתר האינטרנט שלה. בנוגע לצוקרברג טענו ההאקרים שהפריצה בוצעה על ידי איתור הסיסמה של המנכ"ל ('dadada'), שנחשפה בהפרה שהתרחשה בלינקדאין (LinkedIn) ושנחשפה בחודש מאי. במקרה של פיצ'אי, כתבה OurMine רק כי "האבטחה שלו הייתה ממש חלשה".

לא רק מנהלי היי-טק נמצאים על הכוונת של הקבוצה, שטענה בשבוע שעבר כי השתלטה גם על חשבונות הטוויטר של כוכב הקולנוע צ'אנינג טאטום.

תעלול שיווקי משתלם

עד כה נראה כי הפריצות הן יותר על תקן של תעלול פרסומת. בטרם נחסם חשבונה, צייצה הקבוצה בטוויטר הצעה למשתמשים לשדרוג האבטחה שלהם על ידי שכירת שירותיה. הקבוצה טוענת שבתמורה ל-100 דולרים בלבד היא יכולה לשפר את האבטחה של חשבונות המדיה החברתית של מי שישכור את שירותיה, ושבעבור 1,000 דולר לפרויקט היא גם מוכנה לסרוק אתרי אינטרנט ולאתר בהם פגיעויות.

בדואר אלקטרוני ששלחה OurMine נכתב כי בכוונתה להמשיך לפרוץ לחשבונות של מנהלי היי-טק וסלבריטאים אחרים. "אנחנו פשוט מנסים לספר לכולם שאף אחד לא בטוח!" כתבו OurMine במייל ששלחו.

לפי טענת הקבוצה, עד כה היא הרוויחה 18,400 דולרים בגין אספקת שירותיה ללקוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים