תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day, יום ד' 7 בספטמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

אריקסון הופכת את דור 4 לדור 5 באמצעות התקני פלאג-אין ייעודיים

הענקית השיקה התקנים אשר מספקים מענה למגוון תרחישי שימוש החל מניגון וידיאו HD במכשירים ניידים, דרך אוטובוסים אוטונומיים ורחפנים המגיבים למשוב באמצעות מגע, וכלה בתקשורת אלחוטית שוות-ערך לחיווט סיב אופטי לבתי מגורים

27/06/2016 17:04
אריקסון

אריקסון (Ericsson) משיקה התקני פלאג-אין (Plug-In) אשר מאפשרים לרשתות של היום לפעול בדור החמישי של התקשורת הסלולרית. המחשבה העומדת מאחורי הפיתוח אינה כמובן לעצור את ההתפתחות הטבעית של הרשתות, אלא למנף את הרשתות הקיימות, מתוך הבנה כי עדיין הפוטנציאל בהן רב.

לפיכך, רשתות הדור הרביעי (LTE) ימשיכו להתרחב ולהתפתח ויספקו מענה למספר גדל והולך של מנויים ודרישותיהם לכיסוי קיצוני של אפליקציות, נתונים ווידיאו, כמו גם יישומים אזוריים (wide area) עם צריכת חשמל נמוכה, המשמשים את האינטרנט של הדברים. מחקרים של אריקסון אף מראים כי ב-2019, ה- LTE תהיה טכנולוגיית הגישה הניידת הדומיננטית, וצפויה להגיע ל-4.3 מיליארד מנויים עד סוף 2021.


במקביל, התפתחות הדור החמישי (G5) תכלול את האבולוציה של טכנולוגיות הגישה האלחוטיות של ימינו, בתוספת לטכנולוגיות חדשות המבוססות על תקנים גלובליים – על פי רוב בתדרים גבוהים יותר.

תדרים גבוהים אלה מציעים זמני תמסורת קצרים יותר מהרשתות הסלולריות הקיימות, ורגישים לשיבושים הנגרמים מעלווה וגורמי מזג אוויר העלולים להשפיע על הביצועים והאמינות. ואולם, הגורם העיקרי המכתיב את הצלחת הדור החמישי יהיה לא רק מינוף אפקטיבי של רצועות תדר חדשות אלה, אלא גם וידוא ש"השלם שווה יותר מסך חלקיו" בכל הקשור לשילוב בין LTE לטכנולוגיות הגישה האלחוטיות החדשות.

כאן נכנסים לתמונה התקני הפלאג-אין 5G של אריקסון. אלה הם חידושים מבוססי תוכנה הנתמכים על-ידי Ericsson Radio System ומתמקדים במיוחד ביכולות שהמפעילים יוכלו לנצל ברשתות הקיימות על מנת להקל על המעבר לדור החמישי.

עתיד הדור החמישי

קליטת המינויים לתקשורת דור חמישי צפויה להתחיל ב-2020 ולהתקדם בקצב מהיר יותר מאימוץ הדור הרביעי בזמנו. התפתחות הדור החמישי מונעת על-ידי תרחישי שימוש חדשים שישפיעו על הצרכנים והתעשיות, בהם מכוניות אוטונומיות, רובוטים הנשלטים מרחוק, רחפנים המגיבים למשוב במגע (haptic) וגישה אלחוטית קבועה המתחרה בתעבורת הנתונים בסיבים בתקשורת הביתית. זו הסיבה שמפעילי ניידים מתכננים כבר היום את עתיד הדור החמישי שלהם.

אריקסון כבר עובדת עם יותר מ-20 מפעילים סלולריים ברחבי העולם על רשתות G5 ותרחישי שימוש, לרבות ניסויי שטח שנערכים במהלך 2016. ההכרזה נועדה להקל על ההתפתחות המהירה של רשתות גישה 5G . התקני הפלאג-אין מבוססי התוכנה מביאים את מושגי הטכנולוגיה החיוניים של ה-5G לרשתות הסלולריות של ימינו.

רשתות הדור החמישי מונעות על-ידי תרחישי שימוש המצריכים ביצועים גבוהים – בין אם מדובר במכוניות מחוברות עם רשומות נהיגה מושלמות או במציאות רבודה, ניתוחים רפואיים המתבצעים מרחוק או סרטי multi-K שמתנגנים בהתקנים ניידים. הדור החמישי מאפשר יישומים חדשים לצרכנים ולתעשייה.

40% מתעבורת הנתונים בעולם עוברים ברשתות של אריקסון, אשר מאפשרת לרשתות אלו להמשיך ולהתפתח באופן גמיש בהתאם לביקוש מצד המשתמשים, דרישות של יישומים חדשים ומגבלות של שווקים מקומיים. עם התקני הפלאג-אין לדור החמישי, המפעילים הניידים יכולים להתחיל לערוך ניסויים בהטמעת הטכנולוגיות כבר השנה ולעשות זאת בקצב המתאים להם.

אירועים קרובים