פרופ' עמירם כ"ץ, בית לוינשטיין: "הטכנולוגיה מסייעת רבות לשיקום החולים"

"הנושא עומד אצלנו בסדר עדיפויות גבוה", אמר פרופ' כ"ץ, מנהל בית החולים השיקומי, לקראת השתתפותו בוועידת בכירי ההיי-טק, שתתקיים מחרתיים (ג') ברעננה

פרופ' עמירם כ"ץ, מנהל בית החולים לוינשטיין. צילום: אורן יחזקאל

"אנחנו משקיעים בטכנולוגיות חדשות, שנועדו לשפר את השיקום של החולים. הטכנולוגיה מסייעת רבות לשיקומם", כך אמר פרופ' עמירם כ"ץ,  מנהל בית החולים לוינשטיין (הידוע יותר בשם בית לוינשטיין).

פרופ' כ"ץ דיבר במפגש של פורום מדיקל, שהוקם ביוזמת מנהלת העסקים ברעננה, בראשות רואי דינוביץ'. הפורום התארח בבית החולים ושמע סקירה מקיפה מפי מנהלו.

בדבריו ציין פרופ' כ"ץ כי בית החולים, שמהווה חלק מקבוצת שירותי בריאות כללית, הוקם לפני 57 שנים, כאיחוד של שני בתי חולים קודמים, והתמחותו היא רפואה שיקומית. הבניין החדש שלו, שמשמש אותו עד היום, נחנך במהלך מלחמת יום הכיפורים. "בניגוד לבתי חולים אחרים, שם השיקום הוא מחלקה, אצלנו כל בית החולים, על אגפיו השונים, עוסק יומם ולילה בשיקום חולים, שמגיעים אלינו מכל קצווי הארץ", אמר.

לדבריו, "התפקיד שלנו הוא למזער את הפער בין התפקוד של המטופל בעקבות מחלה לבין מה שהוא יכול לעשות אחרי הטיפול אצלנו".

במשך השנים צבר בית לוינשטיין מוניטין רב בשיקום בכלל ובשיקומם של חיילים ונפגעי מלחמות בפרט, כולל נפגעים ממבצע צוק איתן. בבית החולים מטופלים כ-400 מאושפזים במחלקות שונות, כאשר תחום שיקום עמוד השדרה הוא המתקדם ביותר, ונצבר בו ניסיון שיקומי מוצלח רב מאוד.

"הטכנולוגיה והמחשוב – בסדר עדיפות גבוה"

"נושא הטכנולוגיה והמחשוב של תהליכי השיקום עומד בסדר עדיפות גבוה, בהיבט של המנכ"ל. אנחנו מכניסים טכנולוגיות חדשות בטיפולי פיזיותרפיה ובהליכונים, ואביזרים שמאפשרים לאנשים שיש להם מוגבלות להפעיל מכשירים כמו מחשב", אמר פרופ' כ"ץ.

באחרונה היה בית החולים שותף לשתי יוזמות טכנולוגיות שמסייעות לשיקום חולים. פרויקט אחד הוא "קביים חכמים", שפותח על ידי קבוצה של מעצבים, מהנדסים ואנשי מקצוע בתחום הריפוי בעיסוק. אלה פיתחו מספר אבות טיפוס של קביים חדשניים, הכוללים מערכת לניטור לחצים המופעלים על ידי קביים ומאפשרים התערבות של המשתמש. פרויקט נוסף שבית החולים היה מעורב בו הוא מערכת שמשלבת משחוק במכשירי שיקום שמאבחנים את מצבו של המטופל. שני הפרויקטים הללו זכו בפרסים במסגרת מרתון TOM TLV.

עוד אמר פרופ' כ"ץ כי בית החולים משקיע בשכלול מערכות המידע והמחשוב שלו עצמו. "היינו בין בתי החולים הראשונים שיישמו מערכת תיק רפואי ממוחשב", אמר.

כמו כן, לא מכבר הכריז בית לוינשטיין על שירות חדש למשתקמים: יומן מטופלים אונליין, המאפשר התחברות למערכת שמציגה למשתמש, בצורת יומן, את תוכנית הטיפולים האישית, בכל זמן שהותו בבית החולים ומחוצה לו. המערכת נגישה מכל מחשב, לפטופ, טאבלט או סמארטפון.

בית לוינשטיין – בוועידת בכירי ההיי-טק ברעננה

פרופ' כ"ץ ישתתף מחרתיים (ג') בוועידת בכירי ההיי-טק, שתתכנס באודיטוריום של NICE ברעננה.

אחד המושבים בוועידה יעסוק בשאלה כיצד הטכנולוגיה משנה את דרכי הטיפול והשיקום של החולים. במושב זה צפוי פרופ' כ"ץ להרחיב על השירותים המתקדמים שבית לוינשטיין מעניק בעזרת המחשוב והטכנולוגיה. לצידו בפאנל ישבו ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא, שמפעיל אקסלרטור לטיפוח סטארט-אפים שמפתחים פתרונות לטובת אוכלוסיית האנשים שיש להם מוגבלות אבל רוצים להשתלב בחיים הרגילים ככל האפשר.

משתתפים נוספים בפאנל יהיו אסף ברנע, מנכ"ל סאנראה ונצ'ר, שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, ועופר ויסברג, מנכ"ל מכבי יזמות וניהול מקבוצת מכבי שירותי בריאות, שבבעלותה בית החולים אסותא, שעומד לפתוח שלוחה ברעננה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים