ענקיות ההיי-טק מנהלות בשקט הליך להסרת תכנים קיצוניים מאתרים

ככל הידוע, אותה טכנולוגיה שנועדה להסרת קטעי וידיאו המוגנים בזכויות יוצרים, יכולה לשמש גם בכדי להילחם בתכנים אלימים וקיצוניים שמועלים לרשת, ולעזור במאבק נגד ההסתה והטרור

חיזבאללה נחסם בטוויטר ופייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

חלק מחברות הטכנולוגיה הגדולות, בכללן יוטיוב (YouTube) ופייסבוק (Facebook), מחילות כעת תהליך אוטומציה שקט שמטרתו להסיר תוכן קיצוני מהאתרים שלהן, כמו למשל קטעי וידיאו של דאעש, כך טוענים גורמים יודעי דבר המקורבים לחברות.

לא ברור בינתיים עד כמה התהליך הזה הוא אוטומטי, אך המקורות טוענים כי אותה טכנולוגיה שמוצאת תוכן המוגן בזכויות יוצרים יכולה לשמש גם לצורך איתור קטעי וידיאו המכילים סצנות אלימות כמו עריפות ראשים וזוועות אחרות.

יוטיוב לדוגמה עושה שימוש במזהי תוכן (Content IDs) בכדי לבדוק העלאות חדשות מול רשימה של תביעות שהוגשו על ידי בעלי זכויות יוצרים. בנוסף, לצורך חיפוש אחרי תוכן שפורסם שוב, יכולים סרטוני הווידיאו להיבדק מול מסד נתונים של קטעי וידיאו שהוסרו בעבר.

דרכים יעילות ללוחמה בתעמולת טרור מקוונת

רק בשבוע שעבר הכריז הפרויקט כנגד קיצוניות, ה-CEP (ר"ת Counter Extremism Project), שייקדם את יכולת הזיהוי לרמה אחרת לגמרי. תוכנת Hashing, המזהה טביעות אצבע דיגיטליות ייחודיות, ושנעשה בה שימוש בכדי להתמודד עם פורנוגרפיית ילדים, הורחבה על מנת לכלול סרטוני וידיאו וקבצי אודיו שמועלים לרשת על ידי קבוצות קיצוניות.

הארגון מבטיח כי עם הטכנולוגיה הזו הליך איתור קטעי וידיאו יכול להיות יותר ממוכן, ולהסתמך פחות על דיווחי משתמשים. בהודעת ה-CEP נכתב כי "חברות היי-טק מנסות להסיר תוכן מתועב המפר את תנאי השירות שלהן, אבל התהליך הוא ידני ומיושם כתגובה לתלונות, דבר המעכב את המהירות והיעילות. הטכנולוגיה החדשה של CEP תייעל ותאיץ את התהליך".

זאת אולי התחלה של תקופה חדשה במאבק ממושך שמנהלות חברות תוכנה בכדי להתמודד עם תוכן קיצוני. דאעש, כידוע, עושה שימוש במדיה החברתית, כמו בפייסבוק ובטוויטר (Twitter), בכדי להפיץ את המסרים שלו ולגייס חברים חדשים לארגון הטרור. האסטרטגיה החדשה הזו יכולה לשמש, בשילוב עם דיווחים רשומים מסומנים, לצורך מאבק בתכנים המסיתים.

לעת עתה אף אחת מהחברות לא הגיבה לדיווח של סוכנות רויטרס (Reuters) בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים