תוכן שיווקי
לקראת אירוע - OASIS, יום ג' 19 ביולי, LAGO

האתגר הבא: לחבר את הנקודות בין הררי המידע – ובזמן אמת

26/06/2016 12:06
Allot Communications

כתב: תמיר שטיינברג, Solution Architect

ההתפתחות הטכנולוגית בעשור האחרון אפשרה לעולם המידע הארגוני לצמוח בקצב אדיר. כמות המידע שנוצרה ברמה העולמית נכון לסוף 2015 עמדה על 8 זטה-בייט (Zetta Byte = 1 million Petabytes), מתוכם כ-2.3 זטה-בייט נוצרו על ידי ארגוני אנטרפרייז. כמות מידע זו והניהול שלה הופכים לאתגר הבא של המנמ"ר.

אם בעבר האתגר היה כיצד נוכל לשמר את המידע, היכן נארכב אותו ונגבה אותו, וכיצד נדחוס אותו – נוצר אתגר חדש גם בסביבת התקשוב. כיצד ניתן "לחבר את הנקודות" בין הררי המידע העצומים, אירועי הרשת והאבטחה השונים והכל בזמן אמת?


Big Data הוא לא המהות, בהרבה מקרים הוא הבעיה – בעיה של הררי מידע ונתונים שאינם מסייעים במאומה לקבלת ההחלטות.

המעבר לסביבת הענן והווירטואליזציה, אף הוא מוסיף נדבך של מורכבות, כי אם בעבר נדרש היה לנהל סביבות פיזיות, "קופסאות" , "ברזלים" – לא עוד. המעבר של מערכות תקשורת לסביבות SDN, לסביבות וירטואליות, טשטשו את הגבולות בין עולם האפליקציה, השרתים והתקשורת – היום אחד הם.

אלוט זיהתה אתגר זה, ואחרי שנים של פיתוח מנועי זיהוי פרוטוקולים ואפליקציות השיקה מנוע DPI (ר"ת Deep Packet Inspection) מתקדם וירטואלי. מוצר ה-SGVE (ר"ת Service Gateway Virtual Edition) של אלוט מאפשר למנהלי הרשת להביט מבעד לזכוכית המגדלת בכל הנעשה בסביבת הדטה סנטר.

באמצעות רכיב DPI הנמצא על גבי השרת הפיזי (HOST) ניתן לבצע ניטור וזיהוי של כל האפליקציות, הפרוטוקולים והשרתים הווירטואליים שרצים על אותו HOST. התמיכה והשילוב עם ארכיטקטורת Software-Defined Data Center כדוגמת VMware NSX, מאפשרת ללקוחות ליהנות מהטמעה מהירה ונוחה של מערכת אלוט גם בסביבות וירטואליות המאתגרות ביותר.

תוכנה מתקדמת נוספת שפותחה על ידי אלוט הינה מערכת ClearSee BI, מערכת בינה ו-Data warehouse מתקדמת אשר מאפשרת למנהלי הרשת לתקשר עם רכיבי ה-DPI שפרוסים על פני הדטה סנטר ובלחיצת כפתור לספק בזמן אמת סטטיסטיקות חוצות על פני כל ה-HOSTs שב-DC.

מנהל הרשת יכול כעת להתבונן ב"משקפי רנטגן" בכל הנעשה בשרתי הארגון, אילו אפליקציות רצות על איזה HOST, היכן מוגדר כל VM, כמה תעבורה צורכת כל אפליקציה או שרת וירטואלי. הצעד הבא הינו היכולת לאכוף מדיניות של תיעדוף ורמות שירות ואף SLA לכל אפליקציה ושרת וירטואלי ב-DC. ניתן לנהל כעת את קיבולות השרתים, משאבי הרשת, ולנצל באופן יעיל יותר את השרתים הפיזיים.

מערכת ClearSee בעצם פותרת את מנהל הרשת מה-Big Data והררי המידע בכל הקשור לאספקטים הרשתיים בארגון. המערכת מטייבת, מתמצתת ומביאה תובנות מהותיות – הן תפעוליות והן עסקיות, למקבל ההחלטה. הררי המידע שמיוצרים ברשת מעובדים במהירות ובזמן אמת ומספקים תוצאה סופית למנמ"ר לקבלת ההחלטות, אם בצמצום עלויות קווים, אם באיחוד שרתים וכן הצטיידות בשטחי אחסון נוספים בהתאם לצפי הגידול שמקבלים בדו"חות.

מערכת ה-ClearSee מאפשרת ללקוח לגזור דו"חות שונים מהרשת וממשאבי המחשוב בכל הקשור לשימוש האפליקציות ב-DC, מהם השרתים העמוסים ביותר, האפליקציות הפעילות ביותר, מיהם המשתמשים העיקריים ברשת, מהי רמת חווית השימוש ברשת, QoE (ר"ת Quality of Experience), על ידי מדידה אמיתית של KPI שונים ברשת המספקים מדד לאיכות וחוויית השימוש באפליקציות הארגוניות.

למנף כל אחת את יכולתה

אחד השימושים מהם יכול ליהנות הארגון ביישום פתרון מסוג זה הינו הטמעה נוחה ובטוחה יותר של יישום VDI, על ידי היכולת לנטר בזמן אמת כל הזמן את שרת המשתמשים, ממדידת חוויית השימוש ניתן לקבל החלטות חכמות בזמן אמת; האם להעמיס משתמשים נוספים על שרת ה-VDI או לא?

לעיתים תוספת של משתמש בודד נוסף עשויה לפגוע באיכות חוויית השימוש של כל המשתמשים האחרים. באמצעות המערכת של אלוט ניתן לקבל החלטה האם לנתב את המשתמש לשרת מסוים או לא. חברת אלוט הופכת את הרשת ל-Actionable Network – כלומר, המדיניות ברשת של ניהול התעבורה מוזנת ודינאמית מתוך אירועי זמן אמת שקורים בה. ישנו פידבק מתוך מצב הרשת וחוויית השימוש, לפעולה אקטיבית שמטייבת את ביצועי הרשת בזמן אמת.

במסגרת הפעילות האינטנסיבית בארץ ובחו"ל של החברות , בחרו אלוט ואואזיס (Oasis) לשיתוף פעולה אסטרטגי בו ממנפות החברות כל אחת את יכולתה, אלוט ברמת המוצרים והמערכות ואואזיס ברמת הייעוץ, האינטגרציה, ההטמעה והקסטומיזציה הנדרשת ללקוח של סוויטת הפתרונות מבית אלוט תקשורת.

ניסיון רב-השנים של שתי החברות ניכר מאוד בפרויקטים המשותפים שבוצעו בשנה האחרונה הן בלקוחות אנטרפרייז גדולים וספקי שירות סלולריים בארץ. בין הפרויקטים ניתן למצוא פתרונות לניהול תעבורת ארגון אנטרפרייז מעל גבי קווי ה-WAN אם מעל גבי תשתיות IPVPN או SDH.

פתרון הגנה בפני מתקפות DDOS אצל אחד מספקי הסלולר המובילים, הגנה המספקת קו הגנה ראשון על הקווים הבינלאומיים לכיוון הארץ.

פתרון ניהול תעבורה בחוות שרתים גדולה מאוד, המספקת פתרונות אירוח מתקדמים ללקוחות וארגונים שונים, ניצול יעיל וניתוב תעבורה חכם ב-DC מאפשר לספק לתת SLA גבוהה ללקוחותיו ושוויון גישה ל-DC.

אירועים קרובים