הפורץ הנוצץ: אגף התקשוב ערך תחרות סייבר

מטרת התחרות, אמר קצין מאגף התקשוב, "לא הייתה לייצר פתרונות הגנה, אלא לקחת חיילים המשמשים כמגני סייבר, להוציאם מהשגרה, ולתת להם להיות תוקפים ליום"

הרבה מחשבים ומכשירים עברו עד שצה"ל הגיע למחשבים שיש בו כיום. צילום: דובר צה"ל

חטיבת ההגנה בסייבר של אגף התקשוב ערכה השבוע, זו השנה השלישית, במרכז רבין שבתל אביב – תחרות מתקפת סייבר.

התחרות, I Defense , נמשכה יום שלם, והעמידה במבחן את יכולת ההגנה בסייבר של כ-40 קבוצות סייבר מהארץ והעולם, רובן אך לא כולן היו מהצבא.

מטרת התחרות, אמר קצין מאגף התקשוב, "לא הייתה לייצר פתרונות הגנה, אלא לקחת חיילים המשמשים כמגני סייבר, להוציאם מהשגרה, ולתת להם להיות תוקפים ליום".

בתחרות השנה, היה על הצוותים שלקחו חלק בתחרות, להשיג תסריט של סרט מפורסם מחברת הפקות גדולה. המטרות הוגדרו בשלבים, למשל, להשיג את שם הבמאי, את התסריט ועוד. על כל שלב במתקפה הקבוצות זכו בניקוד.

מי ינצח במתקפה? צילום: דובר צה"ל

מי ינצח במתקפה? צילום: דובר צה"ל

המערכות המותקפות נבנו על ידי חטיבת ההגנה לסייבר באגף התקשוב ויחידת אופק, ה-IT של חיל האוויר. המערכות פותחו במשך תקופה ארוכה, כשמטרתן להתמודד עם המתקפות. אלה היו מסוגים שונים: מתקפות Web שונות, הזרקת SQL (או SQL Injection) – לניצול פרצת אבטחה על ידי פניה אל מסד הנתונים; גניבת הרשאות; ניצול חולשת buffer owerflow ("גלישת חוצץ"), ועוד. בדרך זו, ציין קצין באגף, "המתחרים מבינים טוב יותר את הקשיים של ההאקרים ואת האתגרים עימם הם מתמודדים".

כ-40 קבוצות מהארץ ומהעולם השתתפו בתחרות, בהן יחידות הגנה בסייבר של אגף התקשוב, אגף המודיעין, חיל האוויר וחיל הים, משלחות זרות, גופים ביטחונים וחברות אזרחיות כמו בנק ישראל, הבנק הבינלאומי, חברת חשמל, משרד המשפטים, מגדל חברה לביטוח, מנורה מבטחים, אל על, הפניקס ורשות הסייבר הלאומי.

ישראל במרכז המפה בתחום ההגנה והסייבר. צילום: דובר צה"ל

ישראל במרכז המפה בתחום ההגנה והסייבר. צילום: דובר צה"ל

במקום הראשון זכתה קבוצה מגוף ביטחוני במדינה. במקום השני בתחרות זכתה קבוצה שהורכבה מחיילי ממר"ם ויחידת "מיוחדים" באגף התקשוב, ובמקום השלישי – חיילי חטיבת ההגנה באגף התקשוב עם חיילי ה-IT של חיל הים.

מצה"ל נמסר כי "משנה לשנה התחרות תופסת תאוצה, ויותר קבוצות ממקומות שונים בארץ ובעולם רוצים ליטול בה חלק. התחרות היא חלק מציר הכשרה ארוך של אימונים והיא הזדמנות לרכוש ידע טכני". רב סרן א', ראשת מדור אימונים והדרכה במחלקת מבצעים בחטיבת ההגנה, אמרה כי "התחרות מציבה את ישראל במרכז המפה בתחום ההגנה והסייבר. זוהי הזדמנות לשיח בין-לאומי ושותפות בתחום ההגנה בסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים