גרטנר: שוק ה-CRM עלה ב-12% ליותר מ-26 מיליארד דולר

החברה שהמשיכה להוביל את השוק ב-2015 היא Salesforce, עם נתח של כ-20%, ואחריה סאפ, אורקל ומיקרוסופט

התפתחויות בתחום ה-CRM. אילוסטרציה: BigStock

שוק ה-CRM (ניהול קשרי הלקוחות) עלה ב-2015 ב-12.3% והסתכם ב-26.3 מיליארד דולר – כך עולה מתוצאות מחקר שערכה גרטנר (Gartner). החברה המובילה את השוק היא, כמו בשנה שעברה, Salesforce, שהנתח שלה עמד על 19.7%. יצוין כי החברה נמצאת במקום הראשון הן מבחינת מכירות, הן בשירות לקוחות והן בתמיכה.

למקום השני בנתח שוק ה-CRM מבין החברות הגיעה סאפ (SAP), גם לאחר שזה נפל מ-13% ל-10.2%. אורקל (Oracle) הגיעה למקום השלישי, וגם היא רשמה ירידה – מ-9.1% ל-7.8%. לעומתן, מיקרוסופט (Microsoft) הגדילה את הנתח שלה מ-4.1% ל-4.3%.

Salesforce הגיעה למקום השלישי בהכנסות משיווק תוכנות CRM והיא החברה בעלת הצמיחה המהירה ביותר מבין חמש מובילות הטבלה. חמש הספקיות המובילות תפסו ב-2015 יותר מ-45% מהשוק. הן רשמו שינוי קטן מאוד בדירוג לעומת זה של 2014, על אף שאדובי (Adobe) עלתה למקום החמישי והחליפה את יבמ (IBM).

לדברי ג'וליאן פולטר, מנהל מחקר בגרטנר, "פעילות המיזוגים והרכישות הביאה לתחרות מוגברת בקצהו העליון של שוק ה-CRM. המיקוד המתמשך של צוותי המכירות של הספקיות הגלובליות מהווה מנוע לצמיחה טובה בעולם בכל מגזרי המשנה של השוק, אבל רק בענן או ביישומי תוכנה כשירות (SaaS)".

צמיחת תחום ה-CRM מונעת על ידי הכנסות משירותי הענן שמשתמשים ב-SaaS בתחום היישומים כמודל הדומיננטי. הכנסות ה-SaaS גדלו ב-2015 ב-27% – מכפול מהצמיחה שנרשמה באותה התקופה בשוק ה-CRM כולו.

עוד יצוין כי ההכנסות המקומיות מרישיונות חדשים בשוק ירדו אשתקד ב-1%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים