גוגל רוצה להחליף את הסיסמאות בנתונים ביומטריים

פרויקט Abacus אמור לבנות סכמה שתקבע את זהות המשתמש דרך הנתונים הביומטריים, יכולות הקלדה, דיבור או זיהוי פנים ● אם הכול ילך כשורה, המערכת תיכנס לשימוש עוד בשנה הנוכחית

בקרוב: הביומטריה תחליף את הסיסמאות? אילוסטרציה: אימג'בנק

האם בקרוב לא נצטרך יותר לזכור סיסמאות לצרכי כניסה למערכות הפעלה או כדי להתחבר לאפליקציה כזו או אחרת בענן? אם זה יהיה תלוי בגוגל (Google), כנראה שזה מה שיקרה. כלומר, אם אחד הפרויקטים שהחברה עוסקת בהם בימים אלה יצליח.

מדובר בפרויקט בשם Abacus, חשבונייה אם תרצו, של מחלקת הפרויקטים והטכנולוגיה המתקדמת של החברה. מטרתו היא להביא לבניית סכמה שתשתמש בנתונים ביומטריים של המשתמש כדי לקבוע את הזהות שלו, מבלי שיצטרך להקיש סיסמה.

החברה תציע API בשם Trust, שאמור לספק גישה למנגנון שנבנה ממספר משתנים כדי לאפשר את הגישה למערכת מוגנת, כולל המקום בו נמצא מי שפונה למערכת. דבר זה בפני עצמו אמור לספק שכבת הגנה עבה, כי המערכת צפויה למנוע כניסה מרחוק, ממקום שאינו מורשה. היא גם תדע לזהות את צורת ההקלדה והדיבור, וכן לספק יכולות זיהוי פנים.

למעשה, כבר מהחודש הבא אמורה גוגל להתחיל לספק את ה-API של הפרויקט למוסדות פיננסיים גדולים, לצורך ביצוע בדיקות ראשוניות של המערכת. אם הבדיקות הללו יצליחו, ההערכה היא שהמערכת תהפוך זמינה לכל מפתחי האנדרואיד באשר הם עוד לפני סיום השנה הנוכחית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואל אלבני

    הפרטיות, האנונימיות מזמן בוטלה באינטרנט. והפעם זה סופי. כנראה.

אירועים קרובים