"צה"ל וישראל תלויי IT – ופגיעים משמעותית לאיומי סייבר"

כך אמר תא"ל דני ברן, ראש חטיבת הגנה בסייבר באגף התקשוב ● לדבריו, "יש להחזיק ביכולת מנע, על מנת להתמודד עם איומים במימד הסייבר - טרם הגעתם לצה"ל"

תא"ל דני ברן, מפקד לוט"ם וראש חטיבת הגנה בסייבר, אגף התקשוב. צילום: קובי קנטור

"מרחב ואיומי הסייבר מביאים עימם אתגרים והזדמנויות לצבא ולמדינה. כיום, צה"ל כארגון וישראל כמדינה, מפתחים תלויות במערכות טכנולוגיות דיגיטליות. כפועל יוצא, הם פגיעים באופן משמעותי לאיומי סייבר". כך אמר תא"ל דני ברן, ראש חטיבת הגנה בסייבר באגף התקשוב.

תא"ל ברן, המשמש גם כמפקד יחידת לוטם, החטיבה להתעצמות טכנולוגית-מבצעית באגף התקשוב, דיבר ביום ה' האחרון במסגרת כנס לבכירי תעשיות הסייבר וראשי מערכי ההתעצמות של אגף התקשוב, שנערך באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

בכנס נבחנו היקפי ההתעצמות של מימד הסייבר, האתגרים המורכבים שהוא מעמיד בפני מדינת ישראל וצה"ל, והתנהל דיאלוג בין צה"ל לתעשיות בנושא, על מנת להביא להתקדמות ביכולות ההגנה.

על פי תא"ל ברן, "האירוע הזה הוא הפעם הראשונה, מתוך רבות אני מקווה, שבכירי התעשייה מקיימים שיח עם ראשי מערך הסייבר של צה"ל – במטרה לייצר הגנה יותר טובה למדינת ישראל". לדבריו, "היום, היתרון המרכזי של כל גוף, עסקי או בטחוני, הוא הידע שלו והיכולת שלו לעשות שימוש בידע הזה בזמן אמת. האתגרים אשר עומדים בפני צה"ל ומדינת ישראל בזירה הטכנולוגית המשתנה כיום, הם משמעותיים – ודורשים היערכות, מוכנות והתאמות מצד הגופים האחראים לכך בצה"ל".

למנוע את החדירה הראשונית

לדבריו, על מנת להתמודד עם האתגרים אשר נובעים מהתלות במערכות הדיגיטליות, המשפיעה בהכרח על פוטנציאל ההיפגעות מאיומי סייבר, "על צה"ל להחזיק ביכולת מנע, על מנת להתמודד עם איומים במימד הסייבר – טרם הגעתם לצה"ל. על פי תא"ל ברן, "ברגע שמתקפה מגיעה לתוך המערכת – הרבה יותר קשה לעצור אותה. לכן, חשוב מאד להיות מסוגלים לקחת את מאמץ ההגנה אל מחוץ למערכות ולמנוע את החדירה הראשונית".

כזכור, צה״ל נמצא בתחילתו של מהלך טכנולוגי ענק, שעיקרו העתקת היחידות הטכנולוגיות לבאר שבע. קמפוס התקשוב, אשר יוקם בעוד כחמש שנים, יהיה עוד שלב במימוש חזון הממשלה להפיכת באר שבע לבירת הסייבר של ישראל. לדברי תא"ל ברן, "אני חושב שהיתרון המרכזי במהלך, הוא במאמץ הלאומי שאנחנו מנסים לייצר באזור את אחת התעשיות היותר חשובות והעתידיות בכלכלת ישראל״.

הוא סיים בציינו כי "די לומר שהאתגר המרכזי שעומד בפני צה"ל היום, הוא להיות מסוגל להשתנות באופן רציף, לשנות את האופן בו הוא פועל מבצעית – באוויר, בים וביבשה. הפתרון היחידי לתהליכי בניין הכוח, הוא התבססות על מערכות מידע ושינוי דיגיטלי של העולם המבצעי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים