תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של PMI ישראל, יום ד' 8 ביוני, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב

"ה-IT עובר ל-DevOps ולענן – ועל מנהל הפרויקטים להתאים את עצמו"

"תפקידי מנהל הפרויקטים צריכים להשתנות: עליו להבין טוב יותר את הארגון ואת צרכיו, לפתח חשיבה אסטרטגית ולהוביל שינויים מהירים", אמרה אביבה דוידוביץ', חברת הנהלה ב-PMI - העמותה לניהול פרויקטים בישראל, ומובילת ארגון ניהול הפרויקטים בתוך ארגון המו"פ של אמדוקס

24/05/2016 11:18
אביבה דוידוביץ', מנהלת תכנון ובקרה בחטיבת הטכנולוגיה של אמדוקס

כתב: שהם יריב

"עולם ה-IT עובר לשני כיוונים: DevOps וענן. שניהם גורמים לכך שזמן ההגעה לשוק (TTM) הולך ומתקצר ושהפידבק מהלקוח חשוב כיום הרבה יותר משהיה בעבר", כך אמרה אביבה דוידוביץ', חברת הנהלה ב-PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל, ומובילת ארגון ניהול הפרויקטים בתוך ארגון המו"פ של אמדוקס.

הראיון נערך לקראת הכנס השנתי ה-20 של העמותה, שייערך ב-8 ביוני במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריה, "בעקבות השפעתו של עולם ה-DevOps, הגדרות התפקיד בארגון משתנות. ההתמקצעות של כל בעל תפקיד בתחום ספציפי חשובה, אבל הוא חייב במקביל להבין את התפקידים של אלה שהוא עובד איתם. ושנמצאים לפניו ואחריו בתהליך. לדוגמא: תכניתן צריך גם לדעת להקים סביבות ולהבין את הארכיטקטורה".

מדוע הוא צריך את ההבנה והידע האלה?
"מנהל הפרויקט נדרש לעבור מניהול למנהיגות, אם עד היום עסק בהכנת תוכנית הפרויקט ומעקב אחריה היום הפוקוס צריך להיות בחזון ובערך המוסף שהלקוח מקבל מהמוצר. כך, המוצרים יהיו הרבה יותר יעילים ויענו טוב יותר על דרישות הלקוח, יימנעו בעיות שיתגלו מאוחר במחזור החיים של הפרויקט ועלות הפרויקט תהיה נמוכה יותר".

"עד היום, כל אחד היה עושה את חלקו ומעביר לבעל התפקיד הבא", אמרה דוידוביץ'. "התפקידים הופכים להיות הרבה יותר מעורבים האחד בשני וכתוצאה מכך, הן הכישורים של בעלי התפקידים והן הכלים העומדים לרשותם צריכים להשתנות".

מה באשר לענן?
"הוא מאפשר הקמה מהירה של סביבות ומאפשר מעבר מהיר מפיתוח להטמעה. בנוסף, הוא חוסך זמן שפעם ארגון יכול היה להרשות לעצמו".

"מטרת הכנס: להעניק למנהלי הפרויקטים את הכלים החדישים ביותר"

דוידוביץ' משמשת כחברת הנהלה בעמותה לניהול פרויקטים בישראל מזה שש שנים. היא אחראית במסגרת תפקידה על התכנים המקצועיים של הכנסים שעורכת העמותה – "לוודא שהתכנים של הכנסים מכילים את הדברים הכי חדישים בעולם ניהול הפרויקטים, כדי שמנהלי הפרויקטים יקבלו בכנס את הידע והכלים העדכניים ביותר. זוהי גם מטרת הכנס", ציינה.

במהלך הקריירה שלה שימשה דוידוביץ' בשלל תפקידים בעולם ההיי-טק, בהם אשת פיתוח תוכנה בממר"ם (היא השתחררה בדרגת רב סרן) ובתפקידי ניהול פרויקטים שונים באינטל (Intel), בישראל ובארצות הברית.

בכנס תוביל דוידוביץ' מושב שיעסוק בכלים לניהול פרויקטים. הוא יכלול הרצאות של בעלי תפקידים רלוונטיים ממיקרוסופט (Microsoft), סימפל (Simple), אקסיומה, כאל ואורנטק, "שיציגו את הכלים הבאים, שכל מנהל פרויקט צריך שיהיו לו בארגז הכלים, כדי לוודא שהוא מביא את הארגון שלו למאה ה-21", אמרה.

אילו עצות את יכולה להשיא למנהלי פרויקטים?
"הם צריכים להתמקצע בדבר אחד אבל במקביל להבין את הסביבה. בנוסף, עליהם לתמוך בממשקים חדשים ובקצבים מהירים יותר. נדרשת גמישות וקלילות בתהליכים על מנת לנהל את השינויים הרבים.

כמו כן, מנהל הפרויקט כבר לא רק צריך לחבר בין הקבוצות השונות, אלא להיות מנהיג, עליו לוודא שהדברים מובנים על ידי כולם, ולדאוג שעובדים ימנעו סיכונים לפני שהם קורים. הוא צריך להיות גמיש ולהתאים את עצמו לעולם החדש. כמו כן, הוא צריך להוביל תהליכי Learn and adopt כחלק משיפור מתמיד.

כיום, תפקיד מנהל הפרויקט עוסק פחות במשילות ובניטור ויותר בניהול הסיכונים והשינויים. יש צורך שתהיה לו הבנה של הארגון, לדעת לאן הוא הולך ואיך הפרויקט שאותו הוא מנהל משתלב בין הפרויקטים האחרים שמתנהלים בארגון".

לסיום היא אמרה ש-"השינוי שעל מנהלי הפרויקטים לעשות יוביל לכך שהם יביאו ערך רב יותר לארגון ויוודאו שהפרויקטים מסתיימים בזמן ובתקציב שהובטחו להנהלה, תוך שיתוף פעולה של כל הגורמים בארגון ומעגל פידבקים קצר".

אירועים קרובים