ירידה תלולה ברווח הנקי של פרטנר

החברה סיימה את הרבעון עם קיטון של 44% ברווח וירידה של 7.5% בהכנסות ● מספר מנויי הסלולר שלה ירד ב-3% ● לדברי איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, "המציאות הרגולטורית מטפחת מונופול ומונעת יצירת שוק תחרותי ומאוזן"

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה תלולה ברווח הנקי וקיטון בהכנסות – כך על פי התוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ב'). בפרטנר תולים זאת במידה רבה ברגולציה. מספר מנויי הסלולר של החברה ירד ברבעון ב-3% ל-2.69 מיליון.

על פי הדו"חות, ההוצאות הכלליות הרבעוניות של החברה ירדו ב-77 מיליון שקלים (7.51%) ל-923 מיליון, בעוד שההכנסות ירדו בסכום גדול יותר – 77 מיליון שקלים (7.31%), ל-977 מיליון. מתוכן, ההכנסות ממכירת שירותים פחתו ב-6% ל-710 מיליון שקלים ואלה שהגיעו ממכירת ציוד ירדו ב-9% ועמדו על 267 מיליון.

הרווח הנקי צלל ב-44% ל-14 מיליון שקלים והרווח הנקי למנייה – ב-43.75% לתשע אגורות בלבד.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר כי "האתגר המרכזי עמו אנחנו מתמודדים היום הוא חוסר הבהירות באשר להחלטות רגולטוריות צפויות". הכוונה היא, בין היתר, לעתידה של גולן טלקום, לאחר שהרשויות לא אישרו את עסקת המיזוג שלה עם סלקום ולאור אי עמידתה בחובות שונות, כמו הקמת רשת סלולרית משל עצמה.

לדבריו, "רק לאחר שתיווצר ודאות רגולטורים, שיוצרת אכיפה שווה על כל השחקנים בשוק, נוכל להשקיע בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות, שיאפשרו לאזרחי ישראל ליהנות משירותים מתקדמים, בדומה למגמות העולמיות".

"בנוסף", אמר, "יש חשיבות גבוהה ליישום מלא של כל פרקי הרפורמה בשוק הקווי (רפורמת השוק הסיטונאי – גב"ז) – האינטרנט, הטלפוניה והתשתיות הפסיביות. הרגולציה החלקית והיישום הבעייתי של הרפורמה כיום פוגעים בצרכן הישראלי, שנאלץ לשלם מחירים גבוהים ביותר עבור השירותים הללו. המציאות הרגולטורית כיום מטפחת ומבססת מונופול בשוק ומונעת יצירת שוק תחרותי ומאוזן, שמאפשר תחרות בריאה בין קבוצות התקשורת השונות".

נפרדים מ-012-סמייל

עוד עולה מהתוצאות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של פרטנר ירדו ב-8.29% ל-797 מיליון שקלים, הרווח הגולמי קטן ב-2.7% ל-180 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 18.42%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-2.33% ל-126 מיליון שקלים והרווח פחת ב-3.57% ועמד על 54 מיליון.

בנבנישתי ציין ש-"הרבעון הראשון של 2016 עמד בסימן החלטתנו להיפרד מהמותג Orange והשקת המותג Partner. החלטה זאת היא חלק ממהלך אסטרטגי להפוך מחברה ממוקדת סלולר לקבוצת תקשורת כוללת, שמציעה ללקוחות פרטיים ועסקיים מגוון פתרונות תקשורת, בנוסף לשירותי הסלולר".

הוא הוסיף ש-"כחלק מהשינויים שעוברת הקבוצה, בכוונתנו לאחד את פעילויותיה בתחום הקווי, תחת המותג Partner, וכפועל יוצא להפסיק את השימוש במותג 012-סמייל ב-2017. במהלך השבועות הקרובים נתחיל לעדכן את לקוחותינו על כך. המהלך ייושם באופן הדרגתי ולא צפוי להשפיע על התוכניות והתנאים של לקוחותינו, אלא לפתוח עבורם אפשרויות והצעות ערך נוספות".

"מהלך זה מתייחס לפעילות 012-סמייל בלבד ולא כולל את מותג הסלולר 012-מובייל", הדגיש בנבנישתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים