אוקולוס מספקת עדכון שמפסיק את אפשרות השימוש ב-HTC Vive

בין אם תאהבו את זה או לאו - העדכון האחרון של חברת המציאות המדומה מסכל את האפשרות להשתמש בקסדה המתחרה עם אפליקציות VR, ומחזיק אתכם נאמנים רק ל-Rift

HTC Vive. צילום: יח"צ

למי שהם בעליהם המאושרים של קסדות המצאות המדומה HTC Vive או Oculus Rift יש בדרך כלל הרבה דברים שותפים, וזה כלל עד היום גם אפשרות להשתמש באותן אפליקציות ומשחקים. אבל עכשיו ניתן להתרשם שלפחות אחת מחברות המציאות המדומה לא אהבה במיוחד את חלון ההזדמנויות הזה.

מייסד החברה, פאלמר לאקי, אמר שהוא לא רוצה "לנעול" משתמשים לקסדה שלו, אבל נראה שזה מה שבכל זאת קורה – עדכון אפליקציה חדש של אוקלוס (Oculus), שמטרתו המוצהרת הייתה "בדיקות תקינות לפלטפורמה", עצר את התמיכה ב-Revive – כלי לא רשמי שאפשר ליישומים הייחודיים של Rift (אלו מבית אוקולוס) לפעול על הציוד של HTC.

עד כה ניצל כלי התוכנה הפשוט Revive פרצה שהושארה על ידי אוקולוס – שנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook) – וזו אפשרה גם למי שבחר דווקא לרכוש את קסדת המציאות המדומה Vive של HTC המתחרה, לעשות שימוש בכותרים אקסקלוסיביים של אוקלוס, כמו למשל Chronos ו-The Climb.

הדברים כנראה לא השביעו את רצון החבר'ה ממאנלו פארק ואת אוקולוס, שככל הנראה קיוו שה-Rift תככב בעיקר בגלל פלטפורמת הגיימינג הייעודית שלה, שהייתה אמורה להוות אטרקציה בלעדית בעבור גיימרים בכל רחבי העולם.

מסתבר שאפשר לעקוף את המחסום החדש אם יש לכם Oculus Rift (בגרסה DK2 או בגרסה הסופית) מחוברת בעת הפעלת אפליקציה, אבל זו לא ממש אופציה מעשית בעבור מרבית אוהדי המציאות המדומה, שספק אם יש להם כסף להוציא על יותר ממכשיר אחד.

בשיחה עם Ars Technica אמר הדובר של אוקולוס שהעדכון לא היה ממוקד דווקא ב-Revive, וכי המטרה הייתה אך ורק להילחם בתופעת השימוש הפיראטי בכותרים, שהיזמים "עבדו כל כך קשה לייצר". כעת וכתוצאה מהעדכון ייתכן שנצטרך להתרגל לכך שהגנה מפני שימוש בתכנים לא מקוריים תוכתב לנו גם בעולם המציאות המדומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים