HP רוכשת את 3Com תמורת 2.7 מיליארד דולרים במזומן

המחיר משקף 7.9 דולרים למניה במזומן ומהווה פרמיה של 53% למחיר הסגירה של המניה במסחר בוול-סטריט אמש (ד') ● רכישת 3Com מרחיבה את יכולותיה הטכנולוגיות של HP בעולם התקשורת ואת ההיצע שלה עבור מרכזי המיחשוב ● כמו כן, היא עתידה לחזק את מעמדה של HP בסין ● עסקה זו מהווה מענה של HP לשיתוף הפעולה שהוכרז לפני ימים אחדים בין EMC, סיסקו ו-VMware

הקרב על השליטה העתידית בווירטואליזציה של מרכזי המיחשוב נמשך: ענקית המיחשוב HP הודיעה אמש (ד'), כי תרכוש את 3Com תמורת 2.7 מיליארד דולרים במזומן. העסקה אושרה על ידי הנהלות שתי החברות, והיא צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2010. עם זאת, הרכישה עדיין טעונה אישורים של הרגולטורים בארצות הברית ובאיחוד האירופי.

המחיר משקף 7.9 דולרים למניה במזומן ומהווה פרמיה של 53% למחיר הסגירה של המניה במסחר בוול-סטריט אמש. 3Com פועלת בעולם התקשורת, והיא מספקת פתרונות לשירותי קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP.

בהודעה שמסרה HP נכתב, כי "הרכישה תסייע לחברה לספק היצע נרחב של רישות, לרבות מיתוג, ניתוב ופתרונות אבטחה לעולם הרשתות". לדברי דייב דונאטלי, סגן נשיא בכיר ב-HP, "כך, תוכל HP לערוך שינוי משמעותי בעולם רשתות התקשורת ולהעצים את האסטרטגיה שלה לדור הבא של מרכזי הנתונים, הכוללת איחוד של שרתים, אחסון, רשתות, ניהול מרכזי המיחשוב ושירותים". עוד ציינה החברה, כי "הרכישה תדחוף את היכולת שלנו וההיצע הקיים בעולם הרשתות, אשר מרוכזות בחטיבת HP Procurve".

רכישת 3Com מרחיבה את יכולותיה הטכנולוגיות של HP בעולם התקשורת ואת ההיצע שלה עבור מרכזי המיחשוב. "קווי המוצרים הטכנולוגיים שלנו ישולבו באלו של HP וישפרו את ההיצע שלנו עבור לקוחותינו בעולם", מסר בוב מאו, מנכ"ל 3Com. בהודעת HP נמסר, כי "הרכישה תרחיב באופן דרמטי את היצע מתגי האת'רנט שלנו ואת פתרונות הנתבים, וכן תחזק באופן משמעותי את מעמדנו בסין". רנדי מוט, סמנכ"ל ומנמ"ר HP, הוסיף, כי פתרונות החברה הנרכשת ישולבו לאחר השלמת הרכישה באלה של HP באופן מלא, וכי "אנחנו בטוחים שנתפעל את העסק הגלובלי שלנו בצורה מוצלחת".

היצע רחב יותר ל-HP

בתחילת החודש הכריזה HP על האסטרטגיה שלה בנוגע לארכיטקטורת תשתיות מיחשוב מאוחדת, ובבסיסה טיפול כולל, מקצה לקצה, בחדר המיחשוב. האסטרטגיה כוללת טיפול בכל רכיבי ושכבות הדטה סנטר: היצע של מיחשוב, איחסון ורשתות, עטוף ביכולות וירטואליזציה גבוהות ואשר ניתן לנהל אותם בצורה מרכזית.

מהלך הרכישה של HP מגיע ימים אחדים אחרי שיתוף הפעולה שעליו הכריזו EMC, סיסקו (Cisco) ו-VMware, ובמסגרתו השיקו שלוש החברות קו מוצרים חדש למיחשוב ענן, הפועל בסביבת מיחשוב וירטואלית. המוצרים הללו כוללים מחשבים, ציוד תקשורת ומערכי אחסון. חבילת התשתיות המשותפת, המכונה VBlock, ממצבת את החברות במקום טוב יותר להתמודדות מול יבמ (IBM) ו-HP. מהחברות נמסר, כי היא תאפשר ללקוחות פתרונות אחודים ומשולבים, המוכנים לבניית מיחשוב ענן לארגונים בגדלים שונים. החבילה כוללת את מכלול פתרונות המיחשוב של השלוש, מקצה לקצה, לצד אחריות אחת כוללת של שלוש היצרניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים