המשקל של הדברים

האינטרנט של הדברים חודר לכל אספקט בחיינו - כולל למכשירים שמודדים את המשקל שלנו ● ה-KS1 של קוגיק מאפשר לראות, באמצעים חכמים, כמה העלינו או הורדנו, מהם אחוזי השומן בגוף ונתונים נוספים ● מתאים במיוחד לקראת הארוחות הדשנות של פסח

העיקר שנאהב את עצמנו - בכל משקל. קוגיק

אנחנו, כך אומרים לנו שוב ושוב, נמצאים בעידן האינטרנט של הדברים, וגם אם העידן הזה עוד לא ממש כאן, הוא יגיע ממש בעוד רגע. זהו עולם, כך מספרים לנו, שיהיה עמוס במכשירים חכמים שמחוברים לאינטרנט ומספקים מידע, נתונים וידע שהופכים לסחורה הכי חשובה בעידן הנוכחי של האדם. אבל מה זה בדיוק מיליארדי מכשירים חכמים? איך זה יבוא לידי ביטוי ביום יום? האם זה ייגמר בכמה מוצרים לשימושים ספציפיים, או שיפלוש לחיים שלנו בכלל?

ובכן, האינטרנט של הדברים הולך לכבוש כל היבט בחיינו. אנחנו עומדים לקחת חלק במשחק גם אם לא נבין שאנחנו עושים את זה. אחת הדוגמאות הנחמדות לכך, שנחתה באחרונה לבדיקה אצלי, היא משקל חכם. כמו כל משקל אחר, שקונים בחנות ועולים עליו בחשש אחרי כל חג או ארוחה דשנה. אלא שבניגוד למשקלים "רגילים", הוא יודע להשתמש בחיבוריות כדי להפוך לכלי קצת יותר שימושי.

במבט ראשון נראה ה-KS1 של קוגיק (Koogeek) כמשקל רגיל, אם כי מהודר יחסית: מדובר בריבוע גדול יחסית ונאה לעין, עם זכוכית לבנה שמחפה על מנגנון השקילה מלמטה, ועם מסגרת מתכתית יפה למראה. מכניסים לתוכו את הסוללות, מניחים על הרצפה, ועולים כדי לראות את המשקל בספרות כחולות גדולות וזרחניות משהו.

מה הופך את המשקל לחכם?

הדבר שנותן את התואר "חכם" ל-KS1 הוא אפליקציה שיודעת להשתמש בו ומספקת לו יכולות נוספות, מעבר למדידה אקראית של המשקל. האפליקציה הזו זמינה לאנדרואיד (Android) ול-iOS כאחד ולאחר תהליך רישום קצר ניתן להתחבר לחשבון האישי בכל עת. היא דורשת להצמיד את מכשיר הטלפון למשקל ולהפעיל את המנגנון על ידי לחיצה על כפתור שמסתתר בתוך תא הסוללות שבמשקל. הקישוריות בין הטלפון למשקל עברה בקלות ובאופן חלק, להוציא העובדה שהכפתור לא נמצא במקום נוח לגישה.

מאותו רגע יש להפעיל את האפליקציה בכל שקילה והנתונים מתחילים להיאסף כך, שאפשר עד מהרה להציג גרפים שמראים את ההתפתחות לרעה – או לטובה, במקרים של כמה אנשים חזקים שאני מכיר. האפליקציה מאפשרת לראות נתונים נוספים, כמו אחוזי השומן בגוף, BMI ומסת שריר. ונא לא להוציא את העצבים על האפליקציה. היא לא זו שנשקלת.

עד מהרה התברר לי שהחיבור בין המשקל לאפליקציה הוא אפילו קצת יותר חכם ממה שחשבתי. כך, למשל, ניתן לשמור נתונים על עד 16 אנשים. הבעיה היא שכולם צריכים לעבוד עם אותו טלפון ועם אותה אפליקציה – וחבל, בדיוק כמו שחבל שאי אפשר למשוך את הנתונים לאפליקציות אחרות למעקב אחרי משקל.

נקודה נחמדה נוספת היא האפשרות לקבל הכוונה למדידת משקל של ילד שנושאים בידיים, כשהאפליקציה מספקת את ההכוונות הנכונות לביצוע. ההורים שביניכם יודעים עד כמה חשוב לעקוב אחרי משקל הילד בתחילת הדרך.

ולסיום, איך זה נקשר לענן ולאינטרנט של הדברים? הנתונים שאתם מעלים לחשבון שלכם כדי להכין את הגרפים למעקב ולתצוגה נשמרים בשרתים של קוגיק.

המשקל נמכר באתר של TomTop, החברה האם של המותג, תמורת 79 דולר.

כאמור, מדובר בשעשוע נחמד, אבל דרוש שיפור בצד האפליקטיבי, שיאפשר להוציא ממנו קצת יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים