עובדים באמדוקס קיימו סדר פסח מחאתי מול ביתו של המנכ"ל

האירוע התקיים על רקע סירובה המתמשך של הנהלת אמדוקס להכיר בהסתדרות כארגון היציג שלהם ● אורי פנחסי, יו״ר הוועד: "רגע לפני קיום מצוות 'והיגדת לבנך', אני רוצה לשאול את המנכ"ל, אלי גלמן, מהו הדבר לו הוא מחנך את ילדינו ואת ילדי ישראל?"

עובדי אמדוקס בסדר המחאתי. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

רגע לפני תחילתו של חג החרות קיימו אמש (ד') רבים מעובדי אמדוקס סדר פסח מחאתי מול ביתו של המנכ"ל, אלי גלמן, בשכונת צהלה בתל אביב. הסדר נערך תחת הכותרת "נאבקים על החרות".

מההסתדרות, שמלווה את עובדי אמדוקס במאבקם, נמסר כי האירוע נערך במחאה על סירובה העיקש של ההנהלה להיכנס למשא ומתן להסדרת תנאי ההעסקה בחברה בהסכם קיבוצי. על רקע דומה הכריזה ההסתדרות לפני כ-10 ימים על סכסוך עבודה בחברת ההיי-טק.

עובדי אמדוקס התאגדו בהסתדרות לפני כחצי שנה, אולם מאז מסרבת החברה להכיר בהתאגדות ועל פי הארגון, מתחמקת ממתן תשובות ענייניות לפניות חוזרות ונשנות שלו ושל נציגות העובדים. באמדוקס, לעומת זאת, טוענים שההסתדרות לא הצליחה לצרף לשורותיה את מספר העובדים הדרוש על מנת להפוך לארגון יציג שלהם וכי היא "לא תכיר בארגון שהעובדים לא בחרו בו לייצג אותם". עוד טוענים בחברה כי הם פועלים לרווחת העובדים.

אורי פנחסי, יו״ר ועד עובדי אמדוקס, אמר כי "מחר בערב רבים מאיתנו יציינו את אחד החגים החשובים בעם היהודי, הוא חג החרות. רגע לפני קיום מצוות 'והגדת לבנך', אני רוצה לשאול את גלמן למה הוא מחנך את ילדינו ואת ילדי ישראל? זכות ההתאגדות היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית, והנהלת אמדוקס והעומד בראשה מצפצפים עליה. לא נוותר – על הזכויות שלנו ראוי וחובה להיאבק!"

עובדי פורטל "דרושים" מבית יד2 התאגדו בהסתדרות

בתוך כך, עובדי חברת שקנאי נט, המפעילה את הפורטל "דרושים" מקבוצת יד2, התארגנו בהסתדרות והקימו בפעם הראשונה בחברה ועד עובדים. שקנאי נט מונה כ-40 עובדים.

ההגדה של עובדי אמדוקס. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההגדה של עובדי אמדוקס. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

במכתב ששלח יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, למנכ"ל שקנאי נט, תומר מינץ, הוא קרא לו לפתוח עם העובדים ועם ההסתדרות במשא ומתן, במטרה להגיע להסכמות שיעגנו בהסכם קיבוצי את תנאי ההעסקה בחברה.

מהלך ההתאגדות בהסתדרות הגיע לאור רצונם של עובדי החברה לשפר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. מההסתדרות נמסר כי כמחצית מהעובדים כבר חתמו על טופסי ההצטרפות אליה ובכך הפכו אותה לארגון היציג.

מוועד הפעולה, שבראשו עומדות העובדות דיקלה לייב, מיטל טלמור, סלין הרוש, מיה מכלוף ומריאן זריהן, נמסר כי "ההחלטה להתאגד הגיעה מסיבות ענייניות של תודעה מעמדית ורצון להגן על זכויותינו. אנחנו מצפות שמיד לאחר החג תיכנס ההנהלה איתנו ועם ההסתדרות למשא ומתן ברוח טובה, להסדרת תנאי העסקתנו בהסכם קיבוצי, למען ביטחוננו התעסוקתי ולמען קידום צרכי החברה ויעדיה".

השתתף בהכנת הכתבה: יניב הלפרין

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמדוקסאי לשעבר

    מעניין איך זה שתמיד רק העובדים הבינוניים ומטה רוצים את ההסתדרות...

אירועים קרובים