למי קראתם עצלנים?

בניגוד לתפיסה הרווחת, בני דור המילניום אוהבים לעבוד - רק בדרך אחרת ● מספר תובנות על עולם התעסוקה ודור זה, ועד כמה כדאי למנכ"לים להתחיל להבין מה עובר לצעירים בראש

19/04/2016 17:56
גל רימון, מייסד ומנכ"ל GamEffective

נראה שאי אפשר לפתוח עיתון או אתר חדשות, ואפילו כתבי עת אקדמיים, מבלי לקרוא כתבה על דור המילניום. הטענות נוטות לחזור על עצמן: הצעירים שנולדו בשנים שבין 1980 ל-2000, הידועים כדור המילניום, לא אוהבים לעבוד קשה, מרגישים שמגיע להם להתקדם מהר, לא נאמנים למקום העבודה שלהם ובאופן כללי, עושה רושם שהם מפונקים, כפויי טובה וחסרי מוסר עבודה.

אלא שמחקרים שיצאו באחרונה מראים שייתכן ששלל ההאשמות האלה מבטא אי הבנה של דורות מבוגרים יותר את הדור הצעיר. לאי ההבנה הזאת משמעויות עמוקות יותר מסתם קצר בתקשורת. היכולת של מקומות עבודה להבין את צורת החשיבה של הדור הצעיר תשפיע על היכולת של ארגונים לגייס את המועמדים הטובים ביותר ולהשיג יתרון על מתחרים בשוק.

מכיוון שההבנה והתקשורת הבין דורית חשובות מכדי שיתפספסו, חשבתי ששווה להפריך כמה טענות נפוצות ולהסביר מדוע אי הבנות אלה קיימות. ובכן, הנה שלושה דברים ששווה לדעת על דור המילניום והיחס שלו למקום העבודה:

דור המילניום אוהב תקשורת, פשוט לא פנים מול פנים

עבור אלה שנולדו בשנות ה-80' והלאה, הטכנולוגיה היא טבע שני. הם רגילים להיות מחוברים תמיד, לחלוק את חייהם במדיות החברתיות ולקבל כל מידע שירצו בתוך שניות. דו"ח של PwC מצא ש-41% מהם מעדיפים תקשורת דרך טכנולוגיה על פני שיחה פנים מול פנים.

פעמים רבות, מנהלים יכולים לחשוב שעובדים צעירים מתחמקים מהם או לא תקשורתיים. בפועל, עובדי דור המילניום מחפשים משוב וחניכה לא פחות מכל דור אחר (ואולי אפילו יותר) – הם פשוט מעוניינים לקבל אותם בצורה שונה.

כל המידע, כל הזמן

ילדי דור המילניום גדלו בעולם שבו כל פיסת מידע נגישה בתוך מספר הקלקות. קשה להם לקבל את הרעיון שמידע יוסתר מהם, ולא חשוב אם הגורם המסתיר הוא מדינה, צבא או חברת ענק. הניסיון להיאבק בשקיפות נועד להיכשל ויותר מזה, הוא יוצר אווירה ותרבות ארגונית שמרחיקים את צעירי דור המילניום ומקטינים את הסיכוי לגייס מועמדים מוכשרים.

האתגר של ארגונים שרוצים להיות תחרותיים ולזכות במועמדים הטובים ביותר הוא למצוא את הדרך להצליח ולתקשר לעובדים את המידע הקריטי לארגון באופן שיאפשר להם להרגיש מחוברים, אך בו בזמן יאפשר לארגון לשמר את השליטה ואת הסדר הארגוני.

לא עוד איזון בין העבודה לשעות הפנאי, אלא שילוב של השניים

המונח איזון עבודה/שעות הפנאי (Work/life balance) היה פופולרי בדור שקדם לדור המילניום. אך הצעירים שממלאים את עולם התעסוקה של היום לא מעוניינים בהפרדה בין החיים לעבודה, כי אם בשילוב של השניים.

המשמעות היא שעובדים מצפים להרגיש שהם מתפתחים ברמה האישית גם בעבודה וגם בחיים האישיים. הם מעוניינים לקבל משוב באופן מתמשך ומיידי. הם רוצים לדעת כשהם לא עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר, ושיינתנו להם הכלים לשפר את הביצועים כמה שיותר מהר.

האתגרים שמניתי כאן הם רק קצה הקרחון של הסוגיות שמנהלים בעולם התעסוקה של ימינו צריכים להתמודד איתם. חלק מהאתגר שעומד כיום בפתחם של חברות היי-טק ואנשי משאבי אנוש כאחד הוא לסייע למנהלים להתמודד עם סוגיות אלה על ידי טכנולוגיה, כזו שתיתן מענה ל-"בעיות" – תהפוך את העבודה למקום יותר אינטראקטיבי, כמו שבני דור המילניום אוהבים ומורגלים. גם הפידבק אודות הישגיהם, לטוב ולרע, יינתן להם באמצעות טכנולוגיה. אם נפסיק לבקר את בני הדור הצעיר ונתחיל להתאים את עצמנו לציפיות ולהרגלים שלהם, מעצמם וממקום העבודה, ייטב לכולנו.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל GamEffective

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים