ירידה של 10% בגיוסי חברות ההיי-טק ברבעון הראשון

במהלך הרבעון גייסו 173 חברות סכום כולל של כ-1.1 מיליארד דולר לעומת 201 חברות שגייסו 1.2 מיליארד ברבעון הקודם - כך עולה מנתוני IVC-KMPG ● לפי החברה, הנתונים מעידים על יציבות

שיא בגיוסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

סך הגיוסים שביצעו חברות ההיי-טק ברבעון הראשון של השנה ירד ב-10% – כך קובע מחקר של IVC-KPMG. בשלושת החודשים הללו גייסו 173 חברות היי-טק ישראליות סכום כולל של 1.09 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.2 מיליארד שהושקעו ב-201 חברות ברבעון הקודם, שהיה רבעון שיא.

לפי עורכי המחקר, הרבעונים האחרונים של השנים האחרונות מאופיינים על פי רוב בגיוסי שיא, אולם בחמש השנים האחרונות חלה ירידה ממוצעת של 12% בהיקפי הגיוסים ברבעונים העוקבים, הראשונים של כל שנה.

לעומת זאת, היקף הגיוסים ברבעון הראשון של 2016 מהווה עלייה של 8% בהשוואה למיליארד דולר שגייסו 162 חברות היי-טק ברבעון הראשון של 2015, ותואם את הממוצע ברבעונים הראשונים בחמש השנים האחרונות.

לדברי קובי שימנה, מנכ"ל IVC, "על אף ההאטה שדווחה בגיוסי חברות היי-טק והשקעות הון-סיכון בארצות הברית – ועד כה, בניגוד לתחזיות שונות שנשמעו באחרונה לגבי התעשייה בישראל – נתוני הרבעון הראשון של 2016 מעידים על יציבות. היקף הגיוסים, מספר העסקות ברבעון והתמהיל שלהן לפי גודל דומים מאוד לממוצע ב-2015, שנחשבה שנה מצוינת".

הוא ציין ש-"הרבעונים הבאים יקבעו האם ההאטה שהחלה בארצות הברית תתפשט גם לישראל, או שמא העובדה שהשוק הישראלי לא חווה את אותו זינוק שחל בשנתיים האחרונות בעמק הסיליקון ובסין היא עדות לכך שתנודה כלשהי בשוק המקומי, אם תהיה, צפויה אף היא להיות נמוכה בהרבה מהמתרחש מעבר לים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים