חדש ביוטיוב: סטרימינג 360 מעלות בטכנולוגיית מציאות מדומה

הענקית מרחיבה את פועלה לתחום הווידיאו החי, על ידי מתן יכולת להזרמה חיה של סרטוני מציאות מדומה היקפיים שיאפשרו לגולשים השתתפות אינטראקטיבית במהלך הצפייה

ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב. צילום: טוויטר

זירת הווידיאו החי מתחממת בחודשים האחרונים. פייסבוק (Facebook) הצטרפה למערכה עם יוזמת סטרימינג על פריסקופ (Periscope) הפופולרי של טוויטר (Twitter), ועכשיו גם יוטיוב (YouTube) קופצת לזירה ומציעה "לא רק סטרימינג, אלא כזה שניתן לסייר בו ב-360 מעלות", אומר ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב.

דיווחים בעיתונות מעלים את אפשרות שענקית הווידיאו עובדת על אפליקציית סטרימינג שאמורה להתחרות בפריסקופ, אבל מוהן אומר שהמידע מוטעה.

יוטיוב ופייסבוק הן ללא ספק חלוצות הבאת וידיאו 360 מעלות לגולשים, עם ערוץ ה-360 של יוטיוב שמשמש כמקום לשתף ולהציג קטעי וידיאו של מציאות מדומה על שולחן העבודה, בטלפון החכם ובאמצעות משקפי ה-Cardboard של גוגל (Google) שעלותם רק 10 דולר.

מבחינה טכנית, לסרטוני ה-360 מעלות נוסף בקר מיוחד המופיע בפינה השמאלית העליונה שלהם. הבקר מאפשר לשנות את זוויות הצפייה לכיוונים ימינה, שמאלה, למעלה ולמטה. הדבר נעשה תוך כדי הצפייה בווידיאו באמצעות הזזת העכבר והקשה או בעזרת מקשי W,A, D ו-X.

בינתיים פועלת היכולת האינטראקטיבית רק בגוגל כרום (Chrome).

החידוש של יוטיוב יאפשר לגולשים, במקום לצפות בסרטון וידיאו 360 מעלות שנערך במשך ימים או שבועות, לקבל הזרמה חיה שנוצרת כשמישהו מחבר מצלמה ומעלה צילום חי שמראה לצופים, מכל זווית אפשרית, את ההתרחשות ומאפשר להם להיות המנהלים של התוכן שבו הם צופים.

"כוחו של ה-360 מעלות הוא היכולת לספק למשתמשים את התחושה של הרבה יותר מאשר חוויית וידיאו שטוחה, 2D בלי שהם שיצטרכו לעשות הרבה", אמר מוהן והוסיף כי "זוהי דרך לעשות את זה כך שחוויות חדשות אלו יהיו זמינות לכל מי שיש לו מכשיר טלפון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים