בריטניה: חברי פרלמנט טוענים שפרסום הפס הרחב המהיר – מטעה

הדרך שבה מפורסמות מהירויות הפס הרחב מוליכה שולל ויש לשנותה, כך גורסת קבוצה חוצת צדדים של 50 חברי פרלמנט בממלכה המאוחדת

לא מהיר כמו שמבטיחים? אילוסטרציה: אימג'בנק

ספקיות אינטרנט בבריטניה מאכזבות את לקוחותיהן בכל הנוגע בקצב חיבור האינטרנט שהן מספקות, השונה לחלוטין מזה שהבטיחו בפרסומות ובחוזים החתומים מול הציבור.

קבוצת חברי פרלמנט שמוצאת את הדברים מקוממים במיוחד, טוענת שהספקיות אינן מפרות את הקווים המנחים הנוכחיים שלהן, גם אם רק 10% מהלקוחות יכולים באמת להשיג את המהירות הגבוהה ביותר שהן מפורסמות.

כעת, ובכדי לאפשר לצרכנים לחייב את הספקיות לעמוד בהסכמים ובתנאי החוזים שהן מחויבות להם, מבקשת BIG (ר"ת British Infrastructure Group) לזכות בסמכויות גדולות יותר.

רשות התקני הפרסום (The Advertising Standards Authority) אמרה שהיא מודעת לחששות לגבי המהירויות, ותשקול את ההתנהלות בהמשך העבודה. "עמדתנו בנוגע לטענות בעניין מהירות הפס הרחב שמופיעות במודעות מבוססת על פעילות רחבה שנעשית בשנים האחרונות, כולל התייעצות ציבורית מלאה על הצורך בקווים מנחים חדשים", נמסר בהצהרה של הרשות.

הפוך ממה שצריך שיקרה

בדו"ח של קבוצת Infrastructure, אשר הוקמה על ידי היו"ר לשעבר של המפלגה השמרנית, גרנט שאפס, נאמר שלצרכנים היו "מעט מאוד זכויות והגנות" שיכלו לפנות אליהן אם זכו ב"טיפול לקוי" מטעם ספקית שירותי האינטרנט שלהם. בריאיון ב-BBC Radio 5 אמר שאפס כי "ייתכן שתירשמו למהירות 24 מגה הורדה, ותגלו שאתם לא מתקרבים אפילו למהירות הזו, ואינכם יכולים לקבל פיצוי כלשהו וגם אינכם יכולים לצאת מהחוזה, ולנו נראה שזה הפוך ממה שצריך שיקרה".

עוד נאמר בדו"ח כי "צרכנים צריכים לקבל את הכוח לחייב את ספקיות שירותי האינטרנט שלהם לעמוד בתנאי ההסכם, כאשר אלו מאכזבות אותם או מטעות אותם בכוונה לחתום על חוזה המבטיח מני הבטחות שאינן דומות למציאות מאוחר יותר".

"לפי כך תדרוש BIG החזרי חוב לכל מי שנחתם איתו חוזה פס רחב לשווא. צרכנים גם צריכים לקבל את הכוח והיכולת להיפרד מחוזים אם אלו הוליכו אותם שולל", נכתב מטעם הקבוצה, שהדגישה כי אין רמה מינימלית של פיצוי אם הלקוחות קיבלו שירות גרוע – "ענפים אחרים, כגון חברות תעופה ובנקים, נאלצים לפצות לקוחות בעבור שגיאות, עיכובים וחוסר יעילות, אז למה ששירותי הפס הרחב לא יעשו זאת?"

Ofcom, רשות התקשורת הבריטית האמונה על פיקוח רגולטורי על שמירת עקרונות התחרותיות בשוקי השידור, התקשורת והדואר בבריטניה – ביקשה מספקיות שירותי האינטרנט לקבוע קווי מדיניות וקוד פרקטי שיוסכם מרצון, הדורש מהן לספק לצרכנים מידע נוסף וייעוץ על פס רחב במהירויות מקסימליות. אבל BIG טוענת שהרגולטורים זקוקים לסמכות גדולה יותר בכדי להתערב ו"לבצע פעולה אמיתית וחזקה" כנגד ספקיות שנמצאו כמטעות את לקוחותיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים