מוזילה חוגגת חמש שנים להשקת הגרסה הראשונה של פיירפוקס

הדפדפן, שנחשב למספר שתיים בשוק אחרי אינטרנט אקספלורר, רשם עד היום למעלה מ-425 מיליון משתמשים ויותר ממיליארד הורדות ● עד סוף החודש אמורה מוזילה להשיק את גרסה 3.6 של פיירפוקס, ובשנה הבאה היא אמורה להשיק את גרסה 4, שצפויה להציע מתיחת פנים משמעותית לדפדפן

מוזילה (Mozilla) חוגגת היום (ב') חמש שנים להשקת גרסה 1.0 של דפדפן האינטרנט פיירפוקס (Firefox), שנחשב למספר שתיים בשוק אחרי אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft), וגם נחשב לגורם שפתח את הדלת בפני דפדפנים אחרים כמו כרום (Chrome) של גוגל (Google) וספארי (Safari) של אפל (Google).

לאחר חמש השנים בשוק, רשם דפדפן הקוד הפתוח למעלה מ-425 מליון משתמשים, ויותר ממיליארד הורדות, וכדי לחגוג את האירוע הקים הארגון מספר אתרים מיוחדים, כולל אתר מעוצב בעברית בו אפשר לצפות בסרטון שמציג את ההישגים של הדפדפן.

דייב הייאט שעבד בנטסקייפ (Netscape) בין 1997 ל-2002, ובלייק רוס, שעבד כסטאז'ר בחברה כהשהיה רק בן 15, נחשבים לאבותיו של שועל האש. הייאט עזר מאז לפתח את הדפדפן ספארי וגם את תבנית הוובקיט שנמצאת בבסיסו של כרום. כך או כך, ההיסטוריה מספרת שפרויקט פיירפוקס התחיל את דרכו כענף נסיוני של פרויקט מוזילה הכללי, במטרה כדי להציע אפשרות למי שרוצה להשתמש בדפדפן בלבד ולא בחבילת יישומים כמו זו של נטסקייפ, שכללה גם עורך WYSIWYG, תוכנת דואר וחדשות וכן תוכנת IRC (חבילה שהתפתחה בהמשך ל-SeaMonkey).

עד סוף החודש אמורה מוזילה להשיק את גרסה 3.6 של הדפדפן הפופולרי, ובשנה הבאה היא אמורה להשיק את גרסה 4, שצפויה להציע מתיחת פנים משמעותית לדפדפן. לפי אתר Stat Counter נתח השוק של פיירפוקס בעולם עומד על כ-32%, אך בישראל מצבו פחות טוב והוא מסתפק ב-16% בלבד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    הדפדפן נתקע, לא ניתן להורידו ללמטה,,הוא מתכווץ כרצונו, הוא תוקע לי את המחשבים, למערכות הפעלה XP ויסטה,,ווינדוס 7 , חברה \\הדפדפן הוא לגמריי לא רע,,אך אי אפשר לעבוד איתו במצב הנוכחי,, נא טפלו בדחיפות,כי אני מעונין לגלוש איתו ולא באקספלורר הרגיל, תודה משה

אירועים קרובים