אקזקיוטק תספק תוכנה לפיקוח שירות בתחבורה הציבורית בעזרת מסופונים; ההיקף: חצי מיליון ש'

המסופונים יתבססו על תוכנה בשם "בקרת תחנות מוצא", שתתמוך בבקרת התחנה, איכות המידע המוצג לנוסעים, בקרה אחר עמידה בלוחות זמנים, שילוט וניקיון האוטובוסים, שימוש באוטובוסים מורשים, התנהגות הנהגים, רמת הנהיגה ושביעות רצון הנוסעים ● היא מתבססת על תוכנת המסופונים הניידת טריניטי, ותתמוך בשלב הראשון בכ-70 בקרים בתחנות מוצא, אשר דוגמים כ-300 אלף נסיעות בשנה

חברת אקזקיוטק פתרונות תוכנה, המפתחת מערכות ERP ומערכות מובייל, מבצעת בימים אלה פרויקט בקרת אוטובוסים באמצעות מסופונים מבוססי ווב. התוכנה, "בקרת תחנות מוצא", תתמוך בבקרת התחנה, איכות המידע המוצג לנוסעים, בקרה אחר עמידה בלוחות זמנים, שילוט וניקיון האוטובוסים, שימוש באוטובוסים מורשים, התנהגות הנהגים, רמת הנהיגה ושביעות רצון הנוסעים. היקפו הכספי של הפרויקט הוא יותר מ-500 אלף שקלים.

המערכת מתבססת על תוכנת המסופונים הניידת טריניטי. היא תתמוך בשלב הראשון בכ-70 בקרים בתחנות מוצא, אשר דוגמים כ-300 אלף נסיעות בשנה. אלה מבוצעות על ידי כ-6,000 אוטובוסים של 14 מפעילי תחבורה ציבורית, בפריסה ארצית.

בנוסף, שובץ במערכת מודול סקרים שנועד לקבל חוות דעת מנוסעי התחבורה הציבורית. ממצאי הסקר מועברים באופן מיידי אל גורמי הפיקוח.

מהחברה נמסר, כי הפרויקט הוגדר, תוכנן והועלה לאוויר על פי דרישת ריבה יחזקאל ושות', יועצים להנדסת תעשייה, ניהול ובקרה, שמבצעים את הבקרה התפעולית על התחבורה הציבורית באוטובוסים משנת 2003.

חזי חכם, מנכ"ל ריבה יחזקאל ושות', אמר, כי מדובר בתוכנה חכמה שמותקנת על גבי מסופונים ניידים, מוקשחים ועמידים לתנאי מזג אוויר. לדבריו, אלה משלבים חתימת זמן ומיקום באמצעות GPS אינטגרלי, תקשורת סלולרית מהירה דור 3.5 HSDPA ומצלמה. חכם ציין, כי המערכת כוללת מודולים רבים, ביניהם כלי דיווח לבקרים אודות תנועת האוטובוסים וכלי ניהול ומעקב אונליין לשירות המנהלים והמפקחים.

שלמה כץ, מנהל אגף בקרה ופרויקטים הממונה על הבקרה מטעם משרד התחבורה, הבהיר שזו נועדה להבטיח שיפור מתמשך ברמת השירות לנוסע בתחבורה הציבורית. זה נעשה באמצעות מדדים אובייקטיביים לבחינת רמת השירות והשוואה בין המפעילים בענף ולבחירת מפעילים במכרזים חדשים, איתור מגמות וכשלים נקודתיים בזמן אמת, כלים להפעלת פיצוי מוסכם על עבירות או תמרוץ כספי של מפעילים מצטיינים.

שלומי לוטן, מנכ"ל אקזקיוטק, אמר, כי התוכנה תומכת בכל תהליכי הבקרה והפיקוח, החל מהצגת סידור עבודה לבקר, דרך הזנת ממצאי הבקרה בשטח, כולל דיווח אוטומטי של שעות העבודה וחריגות בלוח זמנים, וכלה בקליטת הנתונים במערכות המידע המרכזיות. בנוסף, כוללת המערכת עמדות ניהול המאפשרות צפייה ושליטה במתרחש בשטח בכל מקום ובכל זמן, תכנון מול ביצוע ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים