מה לאמזון ולפרסום במראה נאצי ברכבת התחתית בניו יורק?

מדובר בסדרה חדשה של החברה, שעוסקת בעולם בו הנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה והשתלטו על חלקים מארצות הברית ● הבעיה היא שלכבוד ההשקה, כיסתה הרשת חצי ממושבי ה-Subway עם דגלים שללא ספק ובמכוון מתדמים לסמל ה-Reichsadler שענדו הנאצים על שרוולי מעיליהם

ייתכן ומישהו כאן עבר את הגבול. אמזון. צילום: טוויטר

בעקבות תלונות ותגובות לא ממש מתלהבות מציבור נוסעי הרכבת התחתית בניו יורק (New York City Subway) וממשתמשים רבים במדיה החברתית, החליטה אמזון (Amazon) להסיר פרסום השייך לקמפיין שלה. מדובר בשיווק, לא מעודן בלשון המעטה, שהופיע על מושבי הקרונות ברכבת התחתית לצורך קידום סדרת הטלוויזיה "האיש בטירה הגבוהה" (The Man in the High Castle).

דובר חברת התחבורה הציבורית (Metropolitan Transit Authority) אמר ל-FOX411 כי "אמזון החליטה זה עתה לבטל את הפרסום הזה". בשאטל העירוני של רחוב 42, שעובר בין אתרי התיירות טיימס סקוור והתחנה המרכזית של גראונד-זירו, מוצגת כרגע גרסה חליפית למודעה הפרובלמטית שבה הופיע דגל ארצות הברית שעליו סמל דומה מאוד לסמל המפלגה הנאציונל סוציאליסטית – נשר פורש כנפיים ומתחתיו צורת צלב (לא קרס).

הסדרה של אמזון, שנוצרה על בסיס רומן מאת פיליפ ק. דיק (שגם עיבד את הספר לטלוויזיה) עוסקת בעולם בשנת 1962, שבו הנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה והשתלטו על חלקים מארצות הברית. לצורך קידומה של הסדרה, כיסתה הרשת חצי ממושבי הרכבת התחתית של ניו יורק עם דגלים שללא ספק ובמכוון מתדמים לסמלים הנאציים, או ליתר דיוק – לסמל ה-Reichsadler שענדו הנאצים על שרוולי מעיליהם.

נוסעי הרכבת התחתית שמו לב, לא אהבו את שראו ומהרו לפרסם תצלומים של הקמפיין וטקסטים מתקוממים במדיה החברתית. בטוויטר (Twitter), שם עודדו המשתמשים אלו את אלו להעלות את המודעות לקמפיין הבעייתי, כתב משתמש המכונה Bodigan: "האם אף אחד שם לא חשב ברצינות – סמלים נאציים ברכבת התחתית בניו יורק כדי לקדם סדרת טלוויזיה חדשה? לא, זה עלול להכניס לאנשים רעיונות רעים לראש". הפרסומים והתגובות הביאו להחלטתה של אמזון להסיר את הפרסום.

מאמזון לא נמסרה תגובה לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים