מרתון TOM:IL: גלו מה בין שלל הפיתוחים החדשניים שנוצרו

כ-150 מתנדבים השתתפו באירוע הסיום של המייקתון ● בין היצירות המפתיעות: מקלדת אור מיוחדת לקשישים; עמידון לילדים משותקים שמתקפל לרכב; משקל ביתי לחולי ALS; כלי נגינה לילדים אוטיסטיים

TOM:IL. צילום: zoa productions

אירוע הסיום של TOM:IL התקיים בסיומם של שלושה ימי עבודה מרתונית סביב השעון בפיתוח מוצרים עם ועבור בעלי צרכים מיוחדים, ובמהלכו הוענקו פרסים לפיתוחים המצטיינים. את הזוכים בחרה ועדה של 12 שופטים, אנשי מקצוע מתחומי הרווחה והטכנולוגיה, בראשות ד"ר איריס גינזבורג, מומחית לטכנולוגיה וחדשנות מאוניברסיטת תל אביב.

TOM:IL הוא האירוע השנתי שמקיים המיזם, מבית מכון ראות, בשיתוף עם קהילת ROI של קרן שוסטרמן (Schusterman Foundation).

בין המוצרים המצטיינים שזכו בפרסים:

מקלדת אור עבור סבא מאיר: המקלדת החדשנית פותחה עבור מאיר גרינשטיין, בן ה-100 מחולון, וזכתה בפרס בנק הפועלים עבור אקסלרטור חברתי, אשר כולל חבילת ליווי בהמשך פיתוח המוצר והבאתו לשוק. המקלדת מאפשרת לקשישים ולסובלים מקשיים מוטוריים באצבעותיהם להישאר פעילים ברשתות החברתיות ובווטסאפ (WhatsApp), באמצעות שימוש באור אינפרא אדום הקורא את מיקום האצבעות, ללא צורך בלחיצה.

מתקן ביתי למדידת משקל לחולי ALS המתבסס על מזרן מתנפח: פרס דלויט (Deloitte) על חדשנות משמעותית ניתן לצוות מתנדבים עובדי התעשייה האווירית, אשר פיתחו מזרן המשתלב במיטתו של המטופל, מודד באמצעות מערכת חיישנים את לחץ האוויר וממיר אותו למשקל בקילוגרמים, באופן שמזהה שינוי במשקלו של המטופל. חשיבות הפיתוח היא בכך שהמעקב אחר שינוי במשקלם של חולי ALS הוא חיוני, אך כיום נדרשים החולים – המרותקים למיטתם או לכיסא גלגלים – להיטלטל למרפאה על מנת להישקל על גבי רמפה מיוחדת. הפיתוח החדש פוטר אותם מכך כמו גם מהכורח להמתין חודשים בין שקילה לשקילה.

מכשיר נשימה לסיגל: האתגר שעימו התמודד צוות המפתחים היה ייצור של מכשיר שבאמצעותו סיגל תוכל לנייד באופן קל ואסתטי את מכשיר ההנשמה שאליו היא צמודה. כפרס קיבל הצוות מנוי לחלל עבודה במשרדי WeWork ישראל.

מערכת בלמים לאופניים עבור קטועי אצבעות, פותחה עבור מור אשר איבד את אצבעותיו במפולת שלגים בנפאל. מפתחי המערכת זכו בפרס א.י. אלקטרוניקה (AY Electronics) לפיתוח מוצר משמעותי וחלקו אותו יחד עם מפתחי מכשיר למיקוד מבט לשימוש במים, עבור חולי ניוון שרירים (ALS).

פיתוחים נוספים שזכו: פרוטזות מדפסות בתלת מימד בקוד פתוח, שפיתחה קבוצת 3D מחיפה וזכתה בפרס סטרטסיס (Stratasys) לייצור באופן מהפכני, ועמידון מתקפל לרכב עבור ילדים משותקים קיבל את פרס TD Factory לפיתוח מוצר משמעותי. תלמידי בית הספר "סולם צור" בקיבוץ גשר הזיו, אשר פיתחו שילוב של דרבוקה ושרוול לחץ כאמצעי המסייע לילדים על הספקטרום האוטיסטי להירגע, זכו בפרס של 2,000 דולר להשלמת המוצר, מקרן יק”א.

מאפשרים לאנשים עם צרכים מיוחדים לבצע פעולות יומיומיות

מייקתון TOM:IL שהתקיים בגן התעשייה תפן, באירוחו של התעשיין סטף וורטהיימר, הוא האירוע השנתי של מיזם TOM . המיזם הוא חלק מתנועה עולמית חדשה ומתרחבת של טכנולוגיה, שמתמקדת בפיתוח של מוצרים שמאפשרים לאנשים עם צרכים מיוחדים לבצע פעולות יומיומיות, שלא יכלו לבצע בעבר. TOM מתמקד בפיתוח פתרונות שלא קיימים בשוק או שקיימים בגרסה יקרה מאוד שאינה בת השגה. מייקתונים קודמים התקיימו בישראל, ברזיל, קנדה ובארצות הברית והאחרון שבהם התקיים לפני חודשיים בסן פרנסיסקו, בשיתוף עם גוגל (Google) העולמית.

גידי גרינשטיין, נשיא מכון ראוּת, אמר כי "הייחודיות של TOM היא ביכולתו לחבר בין טכנולוגיה חדשנית ומטרות חברתיות. אני מאמין שישראל יכולה להוביל את העולם במהפכה הטכנולוגית הבאה, וכי עלינו למלא תפקיד חברתי שיצליח להועיל ולהשפיע על האנושות כולה".

ארנון זמיר, מנהל ומייסד מיזם TOM, הוסיף כי "המחויבות המתמשכת של מתנדבי TOM, בישראל וברחבי העולם, מעידה על הפוטנציאל האדיר של המיזם לחבר בין אנשים ולתרום באופן קונקרטי וממשי לשיפור איכות החיים של רבים. אנשים מכל העולם יוצרים איתנו קשר ומבקשים לקיים אירועי TOM בקהילות שלהם, ואני מעריך כי פעילותינו תתרחב משמעותית בשנים הקרובות".

אריטה מצוף, סמנכ"ל שיווק ומנהלת תחום אחריות חברתית בסטרטסיס, אמרה כי "אנחנו גאים להמשיך וללוות את קהילת המייקרים של TOM, ולהיות שותפים מרכזיים באירוע מרתון נוסף של הארגון".

"אנחנו שמחים להשתתף שוב באירוע TOM, ורואים חשיבות רבה בהשתתפות במיזמים הקושרים בין תרומה לקהילה ותעשיית התלת מימד", אמר אייל כוכבא, סמנכ"ל השיווק בסיסטמטיקס (Systematics),.

מידע נוסף על המיזם ניתן למצוא כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים